ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا باز می گردد؛ انتشار رندری تازه از موبایل اندرویدی منتسب به این برند

همانطور که احتمالا می دانید مایکروسافت در سال 2013 میلادی، با پرداخت مبلغی قابل توجه واحد دستگاه ها و سرویس های نوکیا را خریداری کرد و به موجب این توافق شرکت فنلاندی از ارائه هر گونه ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۴ فروردین ۱۳۹۵  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که احتمالا می دانید مایکروسافت در سال 2013 میلادی، با پرداخت مبلغی قابل توجه واحد دستگاه ها و سرویس های نوکیا را خریداری کرد و به موجب این توافق شرکت فنلاندی از ارائه هر گونه تلفن همراه با برند خود تا سال 2016 منع گردید.

از آغاز امسال و با اتمام بازه زمانی مقرر، شایعات زیادی در مورد تصمیمات این کمپانی و برنامه هایش برای ارائه یک تلفن همراه تازه منتشر می شود هرچند که پیشتر مدیران این شرکت اعلام کرده بودند که عجله ای برای این منظور ندارند.

حالا رندر تازه ای از یک دستگاه اندرویدی میان رده منتشر شده که نشان می دهد، این تولید کننده قدیمی و به نام ظاهرا قصد بازگشت به عرصه تلفن های همراه را دارد.

عکس های منتشر شده از تلفن هوشمند مورد بحث که نوکیا A1 نام دارد و از سوی سایت اندروید آثاریتی منتشر گردیده اند یک موبایل میان رده را به تصویر می کشند که البته اینترفیس آن زیاد هم مشخص نیست اما اینطور به نظر می آید که دستگاه از نرم افزار گوگل بهره می برد.

سیستم عامل این موبایل هم شباهت زیادی به ویندوز مایکروسافت ندارد و بیشتر تداعی کننده محصولات برند نوکیاست. تصویری که در بالا مشاهده می کنید در واقع شبیه به Z لانچر داخلی این شرکت است که نخستین بار آن را روی تبلت N1 نوکیا در سال 2014 مشاهده کردیم.

در آن زمان، لانچر یاد شده روی اندروید 5.0 بارگذاری شده بود و تصویری که امروز منتشر شده نشان میدهد که ظاهرا شرکت فنلاندی مورد بحث قصد دارد رابط کاربری اختصاصی اش را روی اندروید مارشملو نیز پیاده سازی نماید.

به لحاظ طراحی هم باید بگوییم که A1 متفاوت از طرح مرسومی است که در چند سال اخیر از شرکت سازنده سراغ داریم و چون حالا برند لومیا به مایکروسافت تعلق دارد، می توان اینطور نتیجه گرفت که نوکیا مجبور به ترک آن طراحی بوده است و راه دیگری نداشته.

دستگاه مورد بحث همانطور که گفته شد از نوع میان رده است و به همین خاطر جنس بدنه آن به احتمال زیاد از پلی کربنات است هرچند که نوکیا به طور مرسوم پلاستیک را به مواد دیگر ترجیح می دهد.

در حال حاضر اطلاعات ما پیرامون خصوصیات و امکانات این موبایل ناقص است هرچند که پیش بینی می شود تلفن هوشمند جدید از چیپست اسنپدراگون 652 کوالکام بهره بگیرد و یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی را در خود جای داده باشد.

روشن است که این موبایل با خصوصیاتی که ذکر شد مورد توجه دوستداران موبایل های پرچمدار قرار نمی گیرد اما در حال حاضر تقاضا برای تلفن های همراه پرچمدار بالاست و با در نظر داشتن وجهه و اعتبار خوب نوکیا پیش بینی می شود که A1 با استقبال بالای کاربران روبرو گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • farzad37j

    ایشالله برگرده و حس گوشی رو داشتن رو بهمون بده.چون حس میمکنم زمونی که با n8 کار میکردیم جذابتر از این مستطیل های بی حس بود که همه شرکتها کپی میکنند

  • saeed_ebrahimi

    امیدوارم که نوکیا برگرده، اما با قدرت و صلابت همیشگیش، با همون کیفیت و احترامی که واسه مصرف کننده قائل بوده...

    راستی، بالاخره بعد چند ماه که مشکل لاگین داشتم الان اوکی شد....

  • سینا

    فک نکنم اسکرین شات داخلی اش واقعی باشه لوگو باتری مال سامسونگه اونم مال 18 نوامبر
    بعد با توجه به قاب پشتی به نظر نمی اد کیفیت ساخت چندانی داشته باشه

  • mm98

    باید ثبت نظر مهمان رو غیر فعال کنند.

  • مهدی

    سلام به نظرم این امکان نداره یه گوشی از طرف نوکیا باشه چون بیشتر شبیه گوشی های پایین رده کمپانی های چینیه
    شاید گوشی نوکیا یه چیزی بین طراحی های گوشی های آلکاتل و آخرین گوشی های خودش باشه چون فکر کنم چند وقت پیش بود که شنیدم نوکیا آلکاتل رو خریده

    • Rivekan

      نوکیا بخش مخابراتی الکاتل رو خریده بود نه بخش موبایل، در حال حاضر کسب و کار اصلی نوکیا رقابت در بخش تجهیزات مخابراتی با اریکسون و هواوی هست و بعید میدونم مستقیماً دست به تولید اسمارتفون بزنه چون در این زمینه پتنت هاشو به مایکروسافت فروخته احتمالا توسط میزویی و برای استفاده از برندش گوشی خواهد زد، مثل تبلتی که سال گذشته کاملا توسط فاکسان و فقط با برند نوکیا تولید شد.

      • arash

        نوکیا تایید کرده طراحی چوشیاش با خودشه این هزار بار باز بگید طراحی از میزویی و از این حرفا...
        خود راجیف سوری گفت دلیل عجله نداشتنمون اینه که نمی خوابم یه محصول بی کیفیت که فقط برند نوکیا روش خورده رو وارد بازار کنیم...
        طراحی محصول از نوکیاس چه ظاهر چه کانفیگ
        فاکسکان یا هر شریک تجاریه دیگه موظفه عینا محصولی که نوکیا طراحی کرده رو با رعایت استاندارهای مورد تایید نوکیا تولید بکنه مثل ماری که اپل داره میکنه انگار خط تولید فاکسکان رو اجاره کرده
        درک این مساله سخت نیست نمونش تو ایران هم هست مثلا ایران خودرو ۲۰۶ طراحی شده توسط پژو رو با برند پژو و با رعایت استانداردهای پژو تو ایران مونتاژ میکنه

        • Rivekan

          ولی اون تبلت فاکسان/نوکیا نه اط طراحی نوکیا بهره می برد نه کیفیت مطلوبی داشت با توجه به این که نوکیا پتنتی در بخش موبایل نداره فکر نمیکنم بتونه گوشی با کیفیت و نوآوری مناسب عرضه کنه میشه مثل همون تبلتش که کپی برابر اصل آیپد بود!

  • arash

    احتمالا یه پرچم دار c9 و به میان رده c1 یا a1 تولید میکنه
    تو یه سری از منابع هم ذکر شده بود تابستون گوشیاشو معرفی میکنه و سه ماهه پایانیه سال عرضه می شن

  • BVB

    احتمالا توسط شریک چینی ساخته شده؛ چون امکان نداره این با این طراحی و محیط کاربری توسط نوکیا، که شدیدا نیاز به کمال‌گرایی برای رقابت داره، ساخته شده باشه

  • دادا

    چرا ما اینقدر نوکیا را دوست داریم؟ و دلمون می خواد یه بازگشت طوفانی داشته باشه؟
    چرا دیگه هیچ اثری از کامنت گذاران قدیمی نیست ؟

    • عرفان

      واللا من دیگه نمیخوام و میخوام صد سال سیاه برنگرده!! ایشالا همینیم که ازش مونده بالکل نابود و ورشکسته بشه ..
      خوب دیگه روال هر سایت اینطوریه کامنت گذارها عوض میشوند!! بهشون عادت نکنید!! من خودم یه نظر گذار حرفه ای تو نارنجی بودم یه دفعه محو شدم اما الان بازم گاه گداری میام اینجا .. جو آدمها عبض میشه .. یه سری میان یه سری میرن خود شما هم یکیشون

مطالب پیشنهادی