ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاه موشکافانه اتحادیه اروپا بر فعالیت های گوگل با اندروید و احتمال جریمه ای ۷.۴۵ میلیارد دلاری

اتحادیه اروپا اعلام نموده که تصمیم دارد فعالیت های گوگل در قاره اروپا را مورد بررسی قرار دهد و از اقدامات احتمالی و انحصار طلبانه این شرکت، آگاهی پیدا کند. خانم «Margrethe Vestager»، مسئول بخش ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳۰ فروردین ۱۳۹۵  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اتحادیه اروپا اعلام نموده که تصمیم دارد فعالیت های گوگل در قاره اروپا را مورد بررسی قرار دهد و از اقدامات احتمالی و انحصار طلبانه این شرکت، آگاهی پیدا کند. خانم «Margrethe Vestager»، مسئول بخش ضد انحصار اتحادیه اروپا با اعلام این خبر، بیان می کند که تصمیم دارند به شکلی کاملا موشکافانه، داد و ستدهای گوگل با سازندگان موبایل های اندرویدی را مورد بررسی قرار دهند.

در این بررسی باید مشخص شود که چرا سازندگان دستگاه های اندرویدی برای ارائه موبایل خود با این پلتفرم، مجبور هستند سرویس های گوگل را در محصولات شان جای دهند؛ در مورد اپ و سرویس هایی نظیر کروم، جیمیل، درایو و سایر اپلیکیشن های گوگل سخن می گوییم.

این مسئول همچنین خاطر نشان کرده که در پی بررسی موارد دیگری مرتبط با سیستم عامل اندروید هستند. خانم Vestager بیان می کند که این احتمال وجود دارد که گوگل از قدرت بالای خود و داشتن بزرگترین پلتفرم موبایل جهان، سوء استفاده کرده باشد.

در پایان این تحقیقات که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده، اعلام خواهد شد که آیا در نهایت گوگل برای رفتار انحصارطلبانه‌اش، با جریمه رو به رو خواهد شد یا خیر. در صورتی که رای تحقیقات مثبت باشد، اتحادیه اروپا می تواند تا ۱۰ درصد از درآمد سالانه شرکت مورد بحث را به عنوان جریمه تعیین کند. سال پیش، گوگل درآمدی ۷۴.۵ میلیارد دلاری داشته و حالا به سادگی می توان گفت که شاید با جریمه ای ۷.۴۵ میلیارد دلاری رو به رو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metal

    دلم خنك شد
    حقش است
    وقتي مياد از جاوا و iOS كپي ميكنه سيستم عامل ميده
    بعد هم مثل مايكروسافت انحصار طلب بيچاره

  • سوتابایت

    ضد انحصار! شوخی...؟! :google:
    اون وقت اپل چی کارس؟! اپل موزیک ؟! اپل نیوز؟!

    • Metal

      اپل نصب انحصار است
      ضد انحصار شركتها منظورشون است
      اپل هم دقيقا ضد انحصار است
      بقيه شركتها هم ميتونند بيان يك سخت افزار با نرم افزار خودشون بدهند بيرون
      اپل جلوي كسي و نگرفته
      در ضمن مايكروسافت هم قبلا تنبيه شده چون اون هم انحصار طلب هست نميگذارد شركتهاي ديگري بيان وسط
      ولي اپل سيستم عاملش براي خودش است و روي كامپيوترهاي خودش است
      صد تا شركت مثل اپل ميتونند روي كره زمين باشند
      ولي ببينيد چند تا مايكروسافت است ؟!
      چند تا اندرويد است ؟!
      اينها انحصار واقعي است
      هر كي ميتونه سيستم عامل اندرويد و بندازه اگر ضد انحصار باشد بايد بگذارد بقيه هم سيستم عامل را بندازند بدون مشكل
      كه اينطور نيستش

    • Rivekan

      اپل سخت افزارشو خودش درست میکنه! ولی گوگل تولید کننده های دیوایس ها رو مجبور میکنه تا اپلیکیشن هاشو پیشفرض داشته باشند! یاد دادگاه علیه مایکروسافت دادگاه های علیه مدیاپلیر و ie افتادم همونطور که اون دادگاه ها باعث شکل گرفتن فایرفاکس، کروم و مدیاپلیر های مختلف شد چرا این فرصت از سایرین در اندروید گرفته بشه؟ من که موافق این دادگاه هستم!

مطالب پیشنهادی