ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت: سقوط ویندوزفون همچنان ادامه دارد

مایکروسافت گزارش مالی سومین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و طی آن به درآمد خالص 3.8 میلیارد دلاری و درآمد کلی 20.5 میلیارد دلاری اشاره کرد. هم درآمد خالص و هم درآمد ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵  |  ۱۰:۲۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت گزارش مالی سومین فصل مالی سال 2016 خود را منتشر کرد و طی آن به درآمد خالص 3.8 میلیارد دلاری و درآمد کلی 20.5 میلیارد دلاری اشاره کرد. هم درآمد خالص و هم درآمد کلی مایکروسافت طی این فصل، در قیاس با بازه زمانی مشابه سال گذشته دچار افت بوده اند اما سرویس ها و محصولات ابری مایکروسافت به افزایش درآمدها کمک بسیار کرده اند.

با این حال، انتشار این گزارش مالی، چندان حال خوشی برای اهالی وال استریت و سهامداران مایکروسافت رقم نخواهد زد. بسیاری معتقد بودند که سهام مایکروسافت یک بار دیگر به دوران اوج خود در سال 1999 باز می گردد و رکورد می شکند.

با افزایشی 61 درصدی نسبت به سال گذشته، درآمد بخش سرفس به 1.1 میلیارد دلار رسید. هر دو دستگاه سرفس پرو 4 و سرفس بوک به این میزان فروش کمک شایانی کرده اند اما مایکروسافت علاقه ای به اعلام تعداد دقیق دستگاه های فروخته شده ندارد.

با این حال، فروش ضعیف تلفن های مایکروسافت همچنان ادامه دارد. طی این سه ماه، ردموندی ها فقط 2.3 میلیون لومیا فروختند که در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افتی 73 درصدی و فروشی 6.3 میلیون واحدی به حساب می آید. در نتیجه، درآمد مایکروسافت از بخش تلفن های هوشمند نیز 46 درصد کاهش یافت. مایکروسافت طی 6 ماه گذشته اهمیت اندکی برای دستگاه های سری لومیا قائل شده و فروش ضعیف آن ها بی دلیل نیست.

به لطف آفیس 365، سرویس های ابری و تبلیغاتی آفیس با رشد 7 درصد مواجه بوده اند. ورژن مصرف کنندگان آفیس نیز 6 درصد رشد داشت و مایکروسافت حالا 22.2 میلیون مشتری برای آفیس 365 دارد. محصولات مربوط به بخش سرور و سرویس های ابری نیز 5 درصد افزایش داشتند و درآمد آزور (Azure) با رشد 120 درصد افزایش روبرو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Bitcoin.ir

    مایکروسافت باید یه فکری به حال خودش بکنه حتی سیستم عاملش دیگه اصلا جالب نیست.

  • dandelion

    دیوان خان خواهشا دوباره دیجیاتو رو به گند نکش. شما به تنه تموم دنیا رو حریفی اندازه 20 نفر حرف میزنی. به خاطر شخص شما خیلی ها من جمله من از دیجیاتو رفتن بخاطر دعواهای همیشگی شما و ترول بازیتون. خواهش میکنم یا کوتاه بیاین یا اگر کوتاه نمایید اعلام کنید که ما بریم از دیجیاتو...

  • amir212

    انتظاری بیش از این سیستم عامل مرده و بی روح و ز شت وینفون نمیره

  • هیوا

    با سیاستی که :microsoft: پیش گرفته وضع بدتر هم میشه . شخصا
    تا 2 سال آینده هیچ امیدی به ویندوز موبایل ندارم . سمت هر اپی رفتم
    نبوده اعصاب برای من نزاشتن ، گوشی های قدیمی پشتیبانی نمی شن !ستور خالی ، api واقعا محدود . دیزاین اپها بد ، کانتینیوم فقط رو 2 تا گوشی خودش ، 1 سال فیدبک دادن برای جزئیات ساده و بعد 20 بیلد
    قرار دادن تو سیستم عامل ، 1و 200 پول گوشی بدی بعد پشتیبانی نشه
    ساده ترین امکانات رو هم به زور بالا بیاره

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      والا تلفن 1520 من که سال 2013 اومد هم فیلم برداری 4k داره ، هم live images هم ویندوز 10 و هم پشتیبانی از شارژ وایرلس و البته لومیا 900 من باتری سیور رو داشتت همونی که تازه به اندرویید و Ios اضافه شده بعد می گی پشتیبانی بده ؟؟؟ حالا ایفون سال 2013 و اندروییدی های سال 2013 اینا رو داشتن ؟؟کانتینیوم هم روی گوشی وایو هست ، هم اچ پی و هم ایسر /

      • هیوا

        باتری سیور بخوره تو فرق سرش ، 2 ساله فیس بوکش چرت نمی ارزه
        اینساگرام بیشتر جوک بود . شارژ بیسیم رو رو گوشی های دیگه می بینیم
        که خیلی سریعتر و کاربردی تره اونم خلاقیت نوکیا بود وگرنه مایکروسافت به عقلش هم نمی رسید . ببین عزیز من شما اون ور دنیا نشستی گوشیت
        قدیمی باشه میری با تخفیف عوضش می کنی .اینجا چی ؟
        بعدشم اگر به باتری سیور باشه که اندروید و آی او اس کلی ویژگی دیگه
        دارن که ویندوز نداره همین چیز ساده ای به اسم دلیوری تو خود پیام که سالهاست اندروید داره و تازه به ویندوز زیاد شده .

  • محمد

    مشکل مایکروسافت از زمانی شروع شد که نفهمید مردم اینتر فیس ویدوز رو که عینا بیاد رو موبایل دوست ندارند.
    وگرنه گوشیاش خوبن.

  • persian

    حذف پیغام با سوایپ عجب بروز رسانی خفنی واقعا .خیلی هیجان انگیزه .

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      این قدر هیجان انگیزه که پیام رسان گوگل داخل اندرویید یعنی hangout نداره همیچن چیزی رو / قرار نیست هر روز یه چیز بدن که انقلاب بکنه و ... اما با اپدیت کردن و اضافه کردن همین چیزای کوچیک تجربه کاربری بهتر و بهتر می شه

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    فعلا که ما داریم با اپدیت های فوق العاده ویندوز فون حال می کنیم ، همین تازگی ها Messaging Everywhere و یا همین امروز پاک کردن مسیج ها با سوایپ کردن و ....

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    مایکروسافت طی 6 ماه گذشته اهمیت اندکی برای دستگاه های سری لومیا قائل شده و فروش ضعیف آن ها بی دلیل نیست ؟؟ دو تا پرچمدار و یه میان رده و اپدیت هایی که مرتب عرضه می شن ، دیگه چی کار باید بکنه ؟؟

    • arwp

      تو هم ناخوشی فکر کنم داداش! من خودم ۲سال ویندوزی بودم تو انجمن خدابیامرز ویندوزسنتر... اچ تی سی ۸ایکس داشتم لومیا ۸۲۰ داشتم لومیا ۱۵۲۰ هم که شاهکار بود آخریش بود. بعد از ۲ سال که برگشتم به اندروید مثل اصحاب کهف شده بودم! نرم افزارا که داغونه تبلیغات که صفره پشتیبانی و قولای مایکرو هم که همه میدونن! بسه دیگه عالم و آدم فهمیدن شما خودتو زدی به خواب! اون بالمر بهتر از ساتلا(!) بود! این اصن واسش مهم نیست! چقدر از کنفرانساشو اختصاص میده به وینفون؟! وینفون اولویت مایکرو نیست! مایکرو داره به نسل بعد از گوشی های هوشمند فکر میکنه. به هیچ عنوان قابل مقایسه با اپل و گوگل نیست در زمینه گوشی های موبایل

      • Divan Greedy (thankyouaj)

        اولا مودب باش / من خودم kin one داشتم بعد قبلش htc cruise بعد لومیا 900 بعد 1520 چند وقت پیش یدونه 640 گرفتم ، اگر به استفاده باشه من بیشتر از تو داشتم موبایل ویندوز و ویندوز فونی / نمی دونم والا گوشی می خری برای تبلیغات ؟؟؟ داخل کنفرانس اسمی ازش نبود ؟؟ پس دمو اسکایپ چی بود ، پس اپدیت anniversary چیه ؟؟ یه مقدار مطالعه کن بعد کامنت بزار / والا اپلکیشین های یونیورسال روز به روز دارن بیشتر می شن ، مایکروسافت مرتب داره برنامه هاشو اپدیت می کنه و بهتر می کنه و قابلیت های جدیدتر اضافه می کنه ، فرق ویندوز فون و ios اینجاست که ویندوز فون رلبط کاربری از سال 2010 که اومد تا الان خیلی عوض شده و شخصی سازی خیلی بیشتری بهت می ده بر خلاف ios که تغییر خاصی نداشته و همون چیدمان ایکون ها هست / گلکسی s7 و الجی جی 5 کلی سر قابلیت همیشه روشن بودن صفحه نمایش مانور دادن و معرفیش کردن ، چیزی که خیلی وقته توی ویندوز فون هست ، تلفن های جدید اپل فقط می تونن ویدیو 4k بگیرن در حالی که مایکروسافت با یه اپدیت کوچیک اینو ممکن پذیر کرد برای تلفن هایی مثل 1520 ، یا عکس های زنده که باز تازه وارد ios شده / اره راست می گی اگر موبایل واسه اینکه تبلیغش بشه و امکانات چند سال پیش رو دوباره معرفی کنن برو سمت ios

        • arwp

          واقعا نمیکیری یا خودتو زدی به اون راه؟! استفاده از یه پلتفرم اونم طولانی مدت و چشم بسته افتخار نیست آفرین به تو که بیشتر ویندوزفون داشتی! من 2سال ویندوزفون داشتم هیچ خیری ازش ندیدم! مهندس(!) تبلیغات لازمه فروش بهتره اگر دره ای برای مایکرو مهم بود 4تا تبلیغ درست حسابی میداد! خودتو گول نزن بقیه رو هم گول نزن. 2سال تو انجمن میگفتن بهتر میشه هر روز داره پیشرفت میکنه هیچی به هیچی! اینقدر خوبه داره هر روز داره بدتر کاربر از دست میده!! اپل اونقدر توانایی داشت که یه پلتفرم بی نظیر بسازه اپ استور خودش می ارزه به کل وینفون عزیزم! سامسونگ هم اگر نبود خیلی از قابلیت های اندروید که الان هست نبود. نه سامی و نه الجی اصلا وینفون رو به حساب نمیارن که یه پرچمدار بزنن چون سودی نداره براشون اچ تی سی هم ناامید شد از وینفون. خود مایکرو میگه امسال (طبق معمول دروغ میگه خیلی بیشتر از این حرفاس) که امسال تمرکز روی وین موبایل نیست حالا تو بگو یونیورسال! روز به روز داره بهتر میشه؟! خدا رو شکر! بهتر شد ما هم میریم دوباره وینفون میخریم!! هنوز که هنوزه اپ های مایکرو رو اندروید و ای او اس بهتر از خود وین موبایله!

          • arwp

            ضمنا قابلیت هایی که نوکیا اضافه کرد رو نزن به حساب وینفون!!

  • Metal

    هه !
    يعني اپل كه سه برابر اينها درامد دارد به گفته اينها وضعش خوب نيست !! وضع مايكروسافت در حال سقوط خوبه
    فون آرنا تو خوبي اصلا

    • amir212

      گردی به شما چه سهام شرکتا؟
      مگه سهامداری؟!؛))

    • Divan Greedy (thankyouaj)

      بالاترین سهام تاریخ مایکروسافت 58.38 دلار بوده امروز 55.78 هست / بالاترین سهام تاریخ اپل سال 130.28 بوده امروز 105.97 / الان متوجه وضع خراب اپل شدی ؟؟

      • amir212

        وضع خراب یعنی ولفون کمتر از گوشی های 1100 میفروشه!
        البته تو که رد دادی کلا

  • Metal

    درآمد خالص منظورتون سود هست ديگه
    درامد كلي ! (سود نه )اپل فقط از آيفون دو برابر درامد كل مايكروسافت است

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی