ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

24 میلیون اکانت جیمیل در معرض خطر گرفته قرار است [به روز رسانی شد]

قطع دسترسی به اکانت ایمیل، یکی از بزرگ ترین کابوس هایی است که کاربران موبایل ممکن است تجربه کنند. اگر ایمیل نباشد، انگار رشته اصلی نیست و همه حلقه ها از هم می پاشند. حالا ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

قطع دسترسی به اکانت ایمیل، یکی از بزرگ ترین کابوس هایی است که کاربران موبایل ممکن است تجربه کنند. اگر ایمیل نباشد، انگار رشته اصلی نیست و همه حلقه ها از هم می پاشند. حالا این مسئله را برای کسانی که با اکانت ایمیل خود فعالیت های مهمی دارند در نظر بگیرید تا ببینید از دست رفتن اکانت ایمیل چه بلای خانمان سوزی می تواند باشد.

اخیرا اعلام شده که قریب به 272.3 میلیون اکانت ایمیل از سرویس های مختلف در معرض خطر قرار گرفته است که بخش اعظمی از آن مربوط به سرویس Mail.ru روسیه بوده اما اگر از  سرویس های یاهو، مایکروسافت و گوگل هم استفاده می کنید، میزان خطر چندان کم نیست.

این آسیب پذیری، 24 میلیون اکانت جیمیل، 33 میلیون اکانت هات میل و 40 میلیون اکانت ایمیل یاهو را در معرض قرار داده است و هنوز راهی برای آنکه بفهمیم آدرس ایمیل ما در بین آن ها دیده می شود یا خیر، پیدا نشده بنابراین جز فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای، فعلا راهی برای حفاظت از اکانت های خود ندارید.

گفته می شود که هکرها در عوض 1 دلار، کپی کاملی از اطلاعات را به شرکت Hold Security پیشنهاد داده اند. حالا این کمپانی قصد دارد با آگاه سازی شرکت های آسیب دیده، حساب های کاربری را به آن ها بازگرداند.

به روز رسانی: کمپانی Hold Security از پرداخت 1 دلار بابت اطلاعات دزدیده شده سر باز زده اما در هر صورت یک کپی از این اطلاعات توسط هکرهای روسی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نگار

    فقط یک دلار؟

  • amin

    بازم نوشتین گرفته قرار است خخخ

  • BVB

    هات میل و یاهو اکانت بیشتری در معرض خطر دارن اونوخ تیتر گوگل که حداقله رو بزرگ کرده! کار جالب ی نبود

    • paayaam

      باهات موافقم ......تعجب منم با خوندن تیتر این بود جیمیل امنیتی ترین سیستم نامه نگاری الکترونیکی رو داره:google:

  • ramtin17

    این هکرا چقدر خودشونو تو زحمت میندازن.بیان به من بگن خودم پسورد تمام ایمیلهامو بهشون میدم.من راضی نیستم انقدر خسته بشن

مطالب پیشنهادی