ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی دیجیاتو؛ اولین تجربه رانندگی با لیفان 820، لوکس ترین سدان چینی مونتاژی کشور

از میان خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، لیفان یکی از قدیمی ‎ترین ‎هاست. این شرکت خصوصی که در سال 1992 تاسیس شده، با سدان 520 وارد ایران شد. این خودرو که از لحاظ ...

تیم خودرو
تیم خودرو منتشر شده در ۱۳ خرداد ۱۳۹۵  |  ۲۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

از میان خودروسازان چینی که در ایران حضور دارند، لیفان یکی از قدیمی ‎ترین ‎هاست.

این شرکت خصوصی که در سال 1992 تاسیس شده، با سدان 520 وارد ایران شد. این خودرو که از لحاظ قیمتی به محصولاتی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 نزدیک بود، عملا با شکست مواجه شد و نتوانست اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

بعد از این تجربه ناموفق، لیفان با چند محصول دیگر مانند 620 و X60 شانس خود را در بازار ایران امتحان کرد و به موفقیت نسبی دست یافت.

LIFAN-4

حالا اما نوبت به یک محصول متفاوت در سگمنتی متفاوت است. لیفان 820 که یک سدان  سایز متوسط و نسبتا لوکس است، پرچمدار لیفان بوده و قصد دارد با تکیه بر نقاط قوت خود دل مشتریان را در بازه قیمتی زیر 100 میلیون تومان به دست آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تازه‎وارد بازار خودرو کشور بپردازیم.

با توجه به خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، می توان لیفان 820 را بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران دانست.

طراحی بدنه لیفان 820

لیفان 820 که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2014 معرفی شد، در سگمنت D یا سدان‎های سایز متوسط  قرار می‎گیرد؛ رده‎ای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما  و کمری نیز حضور دارند.

در نگاه اول استایل بدنه 820 شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،

فاصله محوری لیفان 820 دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با 2775 میلی‎متر است!

LIFAN-2

طراحان لیفان با الگوبرداری از محصولات شرکت‎هایی چون تویوتا، هیوندای و ب ام و، دست‎پرورده جدید خود را در قامتی قابل قبول به میدان فرستاده‎اند؛ از آنجایی هم که مشتریان ایرانی به دلیل کم‎کاری خودروسازان داخلی با طراحی‎های روز بیگانه هستند، 820 می‎تواند این عطش آنها را تا حدود زیادی برطرف کرده و رضایتشان را به عنوان یک خودرو نسبتا زیبا جلب کند.

البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان 820 در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.

LIFAN-12

همچنین  هنگامی که از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که رینگ‎های 16 اینچی نسبت به این اندازه بدنه کاملا کوچک هستند و چرخ عقب نیز دقیقا در مرکز کمان گلگیر قرار نمی گیرد و کمی تمایل به سمت جلو دارد که طبیعی نیست.

فضای داخلی لیفان 820

 با ورود به کابین دوباره با یک فضای آشنایی مواجه می‎شوید، بله، باز هم کمری!

حجم‎پردازی‎ها و شکل کلی بخش میانی داشبورد به وضوح از کمری الگوبرداری شده است، هر چند در تعداد دکمه‎ها، سیستم سرگرمی و جزییات تفاوت‎های فاحشی میان این دو خودرو وجود دارد!

LIFAN-8

820 که عنوان پرچمدار و صفت لوکس را با خود به یدک می‎کشد در بخش کابین نا‎امیدکننده ظاهر می‎شود؛ چرا که مواد استفاده شده در قسمت‎های مختلف مخصوصا داشبورد پلاستیکی، چنگی به دل نزده و حس چندانی را از لوکس بودن به سرنشینان منتقل نمی کنند.

LIFAN-19

در این میان وجود صندلی‎های چرمی و مانیتور لمسی را می‎توان از نقاط قوت کابین قلمداد کرد که البته زمان در مورد کیفیت چرم بکار رفته قضاوت خواهد کرد.

LIFAN-15

نقطه قوت دیگر کابین، فضای کافی برای 5 سرنشین است که به لطف سایز بزرگ بدنه حاصل شده است. در کل کابین 820 به ما گوشزد می‎کند که هنوز 820 با واژه‎های "لوکس"  فاصله زیادی دارد اما از نظر راحتی می تواند با سایر خودروهای هم رده خود قیاس شود.

LIFAN-17

به خصوص که تنها تریم داخلی مشکی رنگ برای مدل عرضه شده در بازار ایران در نظر گرفته شده است که در کنار داشبورد پلاستیکی فضایی بیش از حد تیره و تار را به سرنشینان ارائه می دهد.

LIFAN-21

حجم فضای صندوق عقب لیفان 820 حدود 510 لیتر است که از بسیاری خودروهای رقیب بیشتر است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

در این بخش نماینده لیفان با توجه به قیمت و در مقایسه با رقبا نسبتا دست پر وارد رقابت شده است.

امکانات ایمنی مثل 6 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP قابل توجه بوده و در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند.

LIFAN-14

سیستم ورود بدون کلید، سان‎روف، سیستم صوتی با 6 بلندگو، GPS، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 6 جهت و گرمکن صندلی راننده بخشی از تجهیزات مهم 820 هستند.

متاسفانه تاکنون نتیجه تست تصادف این خودرو رسما منتشر نشده و هیچ اطلاعاتی در مورد توانمندی های ایمنی لیفان 820 در تست تصادف وجود ندارد.

مشخصات فنی لیفان 820

لیفان 820 در چین با موتورهای 1.8 و 2.4 لیتری چهار سیلندر تولید می‎شود، اما کرمان خودرو فقط نمونه 2.4 لیتری با استاندارد آلایندگی یورو 5 را برای بازار ایران انتخاب کرده است.

در ابتدا شاید این خبر خوبی باشد اما وقتی به عملکرد این موتور نگاه می‎کنیم، کمی دلسرد می‎شویم؛ چرا که این موتور 158 اسب بخار قدرت تولید می کند که در مقایسه با حجم آن رقم قابل توجهی نیست.

LIFAN-23

این در حالیست که کره‎ای‎ها و ژاپنی‎ها از موتوری به این حجم موفق به استخراج حدود 180 اسب بخار قدرت (برای مثال قدرت پیشرانه سوناتا و کمری جدید) شده‎اند.

جالبتر آنکه قدرت و گشتاور 226 نیوتن متری اعلامی لیفان 820 دقیقا برابر با کمری نسل قبل است و چنین امری از دقت بالای چینی ها در کپی برداری از روی محصولات مطرح حکایت می کند.

نیروی موتور بوسیله یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ‎های جلو انتقال داده می‎شود. این گیربکس که آرامش بیشتری را در رانندگی شهری به ارمغان خواهد آورد، هماهنگی خوبی با موتور داشته و عملکرد قابل قبولی دارد.

LIFAN-18

پیشرانه 820 در مجموع عملکردی کاملا معمولی دارد و ایراد خاصی هم نمی‎توان به آن وارد کرد؛ مگر اینکه اهل شتابگیری‎های ناگهانی و رانندگی اسپرت باشید که در این صورت بعضا خودرو کند احساس شده و توان موتور برای جابجایی وزن 1545 کیلوگرمی آن کمی ناکافی احساس می‎شود.

بر اساس تست های غیر رسمی، شتاب گیری 0 – 100 کیلومتر بر ساعت لیفان 820 حدود 13.5 ثانیه به طول می انجامد که رقمی کاملا متوسط و معمولی نسبت به سایر خودروهای موجود در خیابان به حساب می آید.

LIFAN-22

لیفان 820 همچنین از سیستم تعلیق مک فرسون برای چرخ های جلو و مولتی لینک برای محور عقب برخودار است و خودرو مدرنی از نظر تکنولوژی فنربندی به حساب می آید.

تجربه رانندگی با لیفان 820

اگر تجربه رانندگی با تویوتا کمری را داشته باشید، احتمالا می دانید که این خودرو به عنوان پر فروش ترین سدان خانوادگی بازار آمریکا از نظر فنی به راستی خودرو فوق العاده ایست و علاوه بر مشخصات فنی مناسب، دوام خارق العاده، مخارج نگهداری اندک و کیفیت سواری قابل توجهی را ارائه می دهد.

LIFAN-24

حال با توجه به شباهت فراوان لیفان 820 به تویوتا کمری مدل 2007، می توان در عمل نیز این دو خودرو را باهم مقایسه کرد.

در لحظه استارت زدن پیشرانه، متوجه خواهید شد که لیفان 820 سکوت و آرامش کمری را ندارد و صدای موتور به درون کابین راه می یابد.

LIFAN-1

ترمز پارک (ترمز دستی) مشابه خودروهای بنز و لکسوس از طریق پدال فعال می شود.

فرمان نرمی و دقت نسبتا مناسبی دارد اما نمی توان آن را اسپرت یا تند و تیز توصیف کرد، فنربندی نیز بیش از آنکه سفت یا اسپرت باشد، نرم و منعطف ظاهر می شود.

در زمان ترمز گیری، تمایل خودرو به شیرجه زدن زیاد است که از نرم بودن فنرهای جلو و عدم تناسب قدرت ترمز چرخ های جلو و عقب ناشی می شود.

LIFAN-20

با این حال می توان قدرت ترمز ها را مناسب توصیف کرد. نرمی فنربندی نیز احتمالا تا حدی به کوچک بودن چرخ ها ارتباط دارد و بعید نیست که در صورت استفاده از چرخ های بزرگتر، شاهد سفت تر شدن فنربندی خودرو باشیم.

LIFAN-10

واکنش موتور به پدال گاز خوب است اما هماهنگی موتور و گیربکس می توانست از این بهتر باشد، در واقع به گفته لیفان گیربکس از برند آیسین (آیشن) ژاپن است، اما از نظر هماهنگی و دقت تعویض به پای گیربکس کمری نمی رسد.

به هرحال لیفان 820 خودرو اسپرت یا چندان سریعی نیست ولی در مقام یک خودرو خانوادگی سایز متوسط کاملا پذیرفتنی و قابل قبول ظاهر می شود.

بنابراین اگر اهل رانندگی اسپرت و ماجراجویانه هستید، بهتر است سراغ خودروهای دیگری مانند گزینه های دست دوم مزدا 3 و یا حتی بسترن بی 50 بروید، اما در غیر این صورت از عملکرد فنی لیفان رضایت خواهید داشت.

LIFAN-3

مهمترین مسئله این است که آیا لیفان هم می تواند مانند تویوتا کمری به خودرویی کم استهلاک و بسیار بادوام مبدل شود یا شباهت های این دو خودرو صرفا در اعدادم و ارقام و طراحی ظاهری خلاصه می شود.

طبیعتا در کوتاه مدت نمی توان پاسخ این پرسش را یافت و باید منتظر عملکرد بلند مدت لیفان 820 بود، اما جالب است بدانید که این خودرو تست های طولانی مدتی را در شرایط ایران پشت سر گذاشته و ظاهرا نتایج قابل قبولی را در این آزمون ها کسب کرده است.

قیمت و شرایط بازار

کرمان خودرو این روزها لیفان 820 را با قیمتی در حدود 83 میلیون تومان به بازار عرضه کرده است.

در این محدوده حضور چینی‎ها بسیار پررنگ‎ است و اثری از محصولات ایرانی یا خودروهای شاخص از برند های غربی دیده‎ نمی‎شود.

شاید بتوان نزدیک ترین خودروهای صفر کیلومتر نزدیک به لیفان 820 را در بازار، بسترن بی 50 با قیمت حدودی 76 میلیون تومان و سراتو سایپا در دو مدل دستی و اتوماتیک 75 و 91 میلیونی دانست.

lifan-25

هرچند که رنو فلوئنس دستی هم این روزها با قیمتی در حدود 93 میلیون تومان عرضه می شود، اما طبیعتا از نظر عدم تجهیز به گیربکس اتوماتیک و سادگی تجهیزات رفاهی، فاصله زیادی با سطح انتظار مشتریان لیفان 820 دارد.

بدون شک افرادی که به دنبال کیفیت، اعتبار و برند بین‎المللی باشند، به احتمال زیاد از میان سراتو یا محصولات رنو هر چند با آپشن کمتر یکی را انتخاب خواهند کرد، اما خریداران ریسک پذیر تر به سراغ لیفان می روند.

LIFAN-11

در این کلاس قیمتی همچنین خودروهای کراس اوور عمدتا چینی نیز حضوری فعال دارند.

محصولاتی نظیر هایما S7، جک S5  و مدل های غیر فول از چری تیگو 5 قیمتی نسبتا نزدیک‎تر به لیفان 820 دارند که از بین این دو S5 به دلیل طراحی جذاب، پیشرانه توانمند و استقبال نسبتا خوب مشتریان رقیب قدرتمندتری به شمار می‎رود.

در مقایسه 820 و S5 عامل تعیین‎کننده علاقه مشتری به انتخاب یک شاسی‎بلند دنده ای با عملکرد اسپرت و یا یک سدان جادار با سواری نرم و خانوادگی خواهد بود.

LIFAN-6

بعد از رقبای شاسی‎بلند نوبت به سدان‎ها می‎رسد که عمدتا قیمت پایین‎تری نسبت به 820 دارند. از بین این رقبا می‎توان به بسترن B50F و جیلی امگرند 7 اشاره کرد که هر دوی آنها چندین میلیون تومان ارزان‎تر از لیفان هستند و البته از نظر سایز بدنه، قدرت موتور و آپشن یک پله پایین‎تر قرار دارند.

علاوه بر برتری‎های اشاره شده در بالا برگ برنده  820 را می‎توان در تکیه به مجموعه کرمان‎ خودرو و خدمات پس از فروش گسترده تر و گارانتی طولانی مدت 5 ساله در مقایسه با دو رقیب دانست.

LIFAN-9

بنابراین در شرایط فعلی بازار، لیفان 820 بزرگ‎ترین، قدرتمندترین و مجهز‎ترین سدان مونتاژی کشور است که تقریبا نصف هم‎رده‎های کره‎ای و ژاپنی خود قیمت دارد.

مشتریان هدف این خودرو افرادی هستند که به شاگرد اول‎های این کلاس یعنی کمری، سوناتا، اپتیما و آکورد علاقه زیادی دارند اما در عین حال قادر به خرید آنها نیستند و نمی توانند ریسک خرید نمونه های دست دوم و نسل قبلی کمری یا سوناتا را نیز بپذیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • Reza Azizi

    شما کارشناس ها من نميدونم چرا چین رو با ژاپن یا کره مقایسه میکنید از نظر تکنولوژی خب اونا بالاترند

  • armin

    در ضمن نویسنده ی محترم شما فقط به ماشین ایراد گرفتی شما باید ماشینو نسبت به قیمتش بررسی کنی نه با خودرو های دیکه مقل کمری خوب معلومه کمری بهتره نمیدونم چرا همش به ماشینای چینی ایراد میگیرید سایتای دیگه واقعا ماشینو بررسی کردن نه اینکه مقایسه کنند با کمری بعد بگم خب اره ماشین کپی کاری شده کمری بهتره!!!!

  • armin

    من نمیدونم چرا مردم فکر می کنن با 82 میلیون قراره بی ام و سوار شن به نظر لیفان خیلی هم خودروی خوبیه نسبت به قیمتش امکاناتش عالیه اما با کمری و ازرا مقایسه کنی خوب معلومه اونا بهتره

    • mohammad.zav

      قیمت اسپورتیج بدون احتساب گمرک و غیره هشتاد تومن و اگه سدان هم مقایسه بشه مزدا ۶ ارزون تر اینه

  • newton

    در صورت عملکرد درست می‎توانند امنیت بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند

  • ارمین

    من کلیپ معرفیش توی جین رو دیدم چندوقت پیس یادم نیست کدوم سایت ولی مواد بکار رفته درونش خیلی بهتر ازین بودش وقتی شما گفتین مواد داخلش ماشین خوب نیستن متوجه شدم که دست بردن توی کیفیت ساختش.و بنظرم کسیکه داذه 83تومن یا85تومن میخواد مول روی این ماشین بده تجربه شخصی خودم رو میگم 10میلیون یا 15میلیون دیگه روش بزاره اگر داره بره میتسوبیشی لنسر جدید رو بخره باهاش کیف کنه 10000برابر بهتر ازین هستش پیشنهاد میکنم برین ببینید میتسوبیشی لنسر 2016رو قیمتش توی ایران بین 97تا103تومن هستش ارزشش بیشتر ازین خودروی بی کیفیت هستش که قیمت واقعیش اگر گمرکی روش انقدر نکشن 30تا35میلیون بیشتر نیستش.
    چن خودم قبلا با میتسوبیشی لنسر اولزیشن کارکردم عالیه و باکیفیت ساخت و مونتاژم توی ایران نشده که دستکاری بشه قطعاتش

    • darksider

      دوست عزیز لنسر خوب اما اونی که شما میگی 103 تومن تیم لو اپشن و همچنین موتور ضعیف 1600 هستش که وقتی به مولی که میدی و چیزی که دریافت میکنی فکر میکنی میبینی به هیچ عنوان ارزششو نداره حتی مدل تیپ 4 و به اصطلاح فول اپشنش که حدود 130 تومن قیمت داره هم چون موتورش 1800 هست بازدهیش نسبت به رقبا کمتره

      • ارمین

        من یک مدت با لنسر کار کردم امکاناتش واقعا خوب بود و جاداری خوبی داشت صندلیاشم چرم راحتی بود مدل 2015 و قیمتش 108تومن بودش و طراحی داخلیش راحت بود اونطوریکه من حس کردم و سرعت و شتابشم واقعا قابل قبول بودش با سیستم 4چرخ متحرک و پایداری عالی که این خودش یک نوع مزیت هستش سیستم ترمز و ایمنیش عالی بودش و تست ایمنی ماشین خوب هستش. ولی بااین ماشین کارنکردم که فضای جانبیشو بسنجم چیزیکه ادم میبینه باچیزیکه استفاده کنه خیلی فرق داره داداشم.
        این ماشینم اگر دستم برسه تستش کنم میفهمم که ایا این بهتره یا لنسر چن من بالنسر خیلی راحت بودم و باخانواده مسافرتم رفتن همه دوست داشتن.
        بازم اینم برمسگرده نظر شخصی و موتورش شما میگین ضعیف من ضعفی تو موتورش حس نکردم

        • سپهر زنگنه

          سلام، لنسر های عرضه شده در بازار ایران دیفرانسیل جلو هستند...

        • darksider

          همونجور که خودتون میگی نظر شخصیتونه اما یه موتور 1600 با 117 اسب بخار قدرت و شتاب 13.5 ثانیه ای استاندارد خودرو پرشتاب حساب نمیشه و اگه قیمت رو در نظر بگیریم از نظر امکاناتی با رقیب خودش که مزدا 3 باشه چند سر و گردن پایینتر قرار میگیره از نظر موتور و شتاب هم همینجور مشتری به کالای دریافتی در برابر پولی که میده نگاه میکنه و همینجور مناسب بودن برای کاری که میخواد بکنه فقط توی بازار ایران با تعرفه های مسخرست که چند ماشین با گروه هدف متفاوت میرن صرفا بخاطر نزدیکی قیمتی به هم با هم مقایسه میشن

    • علی

      یجوری میگی 10 15 میلیون انگار داری راجب 10 15 هزار تومن صحبت میکنی. مگه از سر راه بدست میاد اینهمه پول؟
      اگه این‌جوریه بنظر منم یه 100 تا بذاری روش یه سانتافه فول بگیری بهتره!!!?

      • ارمین

        من حرفم هیچ ایرادی نداشته نمیدونم چرااینجا هرکسی یک حرفی میزنه یکی باید بیاد یک چیزی بگه یک ایرادی به حرفش بگیره دوست گلم شما اصل مطلب رو بچسب که منظورم چی هست.
        گفتم کسیکه که 80یا85 تومن داره 10یا15 تومنم میتونه دقت کن میتونه بزاره روش میتسوبیشی بخره.
        کمی بهتره دقت کنیم به حرفا و ایرادات الکی نگیریم
        دوست عزیزم

        • darksider

          حرف شما یه ایراد کلی داره اونم اینکه یه ماشین از سگمنت d و کاملا خانوادگی و با فضای داخلی بسیار خوب و جادار و با یه ماشین از سگمنت پایینتر یعنی کامپکت داری مقایسه میکنی خانواده مخصوصا از نوع ایرانیش به هیچ وجه نمیتونه با فضای کم و سیستم خشک و اسپرت امثال لنسر و مزدا 3 کنار بیاد اونجور ماشین ها برای افراد جوان ساخته شدن نه خانوادگی

  • علی

    من که اگه بتونم میخرمش دلیلی نداره برم یه تویوتا مال 10 سال پیش بخرم که بالای 150 هزار تا کار کرده باشه بدون گارانتی و خرج بالای سرویس.هر چقدرم خوب باشه بعد 10 سال نه کابینش کیفیت اولیه رو داره و نه موتورش.
    حداقل این رو که می‌گیری 5 سال و 150 هزار تا گارانتی داره و موتورش هم همون موتور کمری هست که دوامش عالیه.کابینش هم بازم نسبت به یه ماشین دسته دوم قدیمی قابل قبول تره و کلی آپشن بیشتر هم داره.
    والا خوبه با 80 تومن ماشین صفر میندازی زیر پات که چیز های قابل قبولی ارائه میده نسبت به قیمتش.

    • Mohammad

      Are baba mashin khobiyr magar bekhay ba Lamborghini moqayese koni

  • شهراد

    به نظر من بیشتر شبیه آئودی ساخته شده تا کمری یا بی ام و . عکساشون رو مقایسه کنید متوجه میشد ّ هم از نمای بغل هم از جلو

    • علب

      منظور پلت فرم و موتور هست نه قیاقه ظاهری.

  • hrsjamee

    سلام
    پلت فرم تویوتا کمری 2008 است يعني تویوتا است
    تک تک جزئيات حتی خط های روی داشبورد

    • سپهر زنگنه

      سلام، لطف کنید لینک منابع مربوط به یکسان بودن پلت فرم رو اینجا ارسال کنید، در صورت صحت، مطلب رو تصحیح می کنیم، براساس تحقیقات ما هیچ سندی در رابطه خرید پلت فرم از تویوتا وجود ندارد.

      • hrsjamee

        سندی در دست ندارم اما با مشاهده عکس تویوتا کمری 2008 و لیفان 820 و مقایسه کردن آن متوجه آن شدم شما هم نگاه کنید
        عکس داشبورد
        https://www.google.com/search?q=toyota+camery+2008&oq=to&aqs=chrome.2.69i57j69i60j35i39j69i65l3.4429j0j4&client=ms-android-htc&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#q=toyota+camry+2008+&imgrc=tZ4XS6AanT2e8M%3A
        این هم سایت خارجی به این موضوع اشاره می کنه
        http://1001carreviews.com/lifan/lifan-820-2014-2015-review/
        خطوط بدنه تا انتها چراغ عقب
        https://www.google.com/search?q=toyota+camry+2008&client=ms-android-htc&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj004KUgYzNAhUMKpoKHWhyBXkQ_AUIBygB&biw=360&bih=567#imgdii=yYd6MyAy1CdGoM%3A%3B1RifrPPXKtKSsM%3A%3B1RifrPPXKtKSsM%3A&imgrc=1RifrPPXKtKSsM%3A

        • سپهر زنگنه

          حتی خود لیفان هم ادعایی بر اشتراک پلت فرم ندارد، این تشابه های طراحی قاعدتا از الگو بردای و کپی کردن ناشی می شود.

          • darksider

            تا وقتی کسایی مثل شما که ادعای کارشناس بودن دارند هنوز تو کف کشف کپی از جاهای دیگه باشن صد البته صنعت خودروی ایران به جایی نخواهد رسید
            دوست گرامی شما به سند احتیاجی نداری درب موتور و بالا برن به موتور نگاه کن غیر از ارم و لوگوی لیفان که روش هست فرقی با موتور کمری 2008 میبینی؟
            تا چند سال اینده همین لیفان و فاو و... به امریکا خودرو صادر خواهند کرد و ما همچنان میخوایم بشینیم بگیم فلان ماشین کپی از فلان ماشینه و...

          • سپهر زنگنه

            موتور پژو 206 تیپ پنج هم دقیقا شبیه موتور TU5 پژو هست، اما آیا شباهت ظاهری به معنای یکسان بودن خواهد بود؟ تفاوت در آلیاژ ها، روش های تولید، روش های مونتاژ، حتی روش های اب بندی و کنترل کیفیت، باعث صد ها هزار کیلومتر تفاوت در میزان دوام می شود. بدون وجود سند، ادعای لیفان (و هر خودروساز دیگری) برای اشتراک پلت فرم ، فریب و دروغ تبلیغاتی است و شباهت ظاهری جز کپی بردای هیچ مسئله دیگری را ثابت نمی کند.

          • darksider

            همونجور که گفتم شما اسمتون و عوض کن بزار کارشناس کپی شناسی حتما با اینجور حرفا باعث پسرفت صنعت تودرو چین که بک چهارم صنعت خودرو اسران قدمت داره نمیشی اونها دارن خودرو کاملا برقی و هیبرقدی میسازن ما اینجا پراید
            و امثال شما همچنان فکر میکنن خیلی شاخن با دادن لقب کپی به ماشین های چینی

          • سپهر زنگنه

            به هرحال تشخیص جنس کپی از اصلی به کارشناسی نیاز دارد وگرنه هر کسی با دیدن خطوط می تواند تشابهات ظاهری را تشخیص دهد. استفاده از پلت فرم یا موتور مشترک با خودروسازان بزرگ زمانی ارزش پیدا می کند که باطن کار از نظر آلیاژ و کیفیت نیز دقیقا مشابه خودروساز اصلی باشد. در چنین صورتی مسلما خریدن یک تویوتا مونتاژ شده در چین (ولو با لوگو لیفان) با نصف قیمت تویوتای کمری ارزش پیدا خواهد کرد، اما حیف که متاسفانه این چنین نیست و تشابه دو خودرو به شکل و شمایل ظاهری خلاصه شده است.

          • darksider

            پس از نظر شما ارزش خرید یه تویوتای 10 ساله با کارکرد بالای 150 هزارتا ارزش بیشتری از یه خودروی صفر و دارای گارانتی دارد .
            این دیدگاه ژاپنی بهترین و مرگ ندارد و... چیزیه که برای 20 سال پیش درست بود اما الان دیگه خیر
            اصلا کاری با چینی ها مدارم اما همین کره ای ها که اینقدر تو تمامی سایت های ایرانی هی انگ و تیکه بهشون میندازن الان توی کیفیت فرقی با تویوتا ندارن و توی طراحی که واقعا جلو زدن از طراحی های تویوتا برای مقایسه بهتره طراحی جدید کرولا و الانترا رو نگاه کنید
            و در مورد کپی من یه مورد از کپی تویوتا رو به شما معرفی میکنم تویوتا یاریس جدید که هنوز به بازار عرضه نشده کپی برابر با اصل مزدا هستش میخوام ببینم به این طراحی چه جوابی دارید

          • سپهر زنگنه

            صحبت صرفا این هست که مخاطب بدون تحقیق به عبارات تبلیغاتی استناد نکند، 80 میلیون تومان رقم کمی نیست که بشود از آن صرف نظر کرد و جلوگیری از ضرر و زیان مالکین و خریداران احتمالی که ممکن است به دلیل استفاده از این شیوه های غیر شفاف تبلیغاتی روی دهد، برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
            در مورد یاریس جدید و مزدا 2 اتفاقا بحث کپی کاری نیست و پلت فرم مزدا 2 برای کاهش هزینه ها بین دو کمپانی به اشتراک گذاشته شده و این قرارداد رسانه ای شده و کاملا جنبه شفاف و رسمی دارد.
            http://jalopnik.com/the-scion-ia-sedan-should-be-fun-to-drive-because-its-a-1692117826

          • darksider

            پلتفرم هیچ ارتباطی با طراحی خارجی خودرو نداره من کی در کلمنتم اسنی از پلتفرم اوردم؟ یعنی اینقدر طراحان تویوتا چشمه خلاقیتشون خشکیده بود که باید دقیقا مزدا 2 رو کپی میکردن ارم تویوتا روش میزاشتن؟؟

          • سپهر زنگنه

            اون مسئله هم اسمش کپی برداری نیست، اشتراک خودرو در راستای کاهش هزینه های تولید و افزایش تیراژ بین خودروسازان مختلف معمول هست، مثال های متعددی ازش وجود دارد مثل سوبارو BRZ و تویوتا جی تی 86، مزدا میاتا و فیات 124 اسپایدر و .....برای اطلاعات بیشتر به صفحه Rebadging در ویکی پدیا مراجعه فرمایید.

          • محمد

            شما اصل موصوع و یادتون رفته اونم اینکه از نظر شما اینجور کارها برای شرکت مطبوع خودتون خوب و قابل قبوله اما برای بقیه میشه شرم اور
            کلا به دیدن این قبیل نظرات توی ایران عادت کردیم کسانی که در سال 2016 تفکرشون جوریه که هنوز هم میگن فلان ماشین مرگ نداره و... جوری از پلاستیک استفاده شده از داشبورد تویوتا حرف میزنن انگار که چرم طبیعیه و... مثال زیاده

          • سپهر زنگنه

            سلام، میشه معنای عبارت "شرکت مطبوع خودتون" رو توضیح بدید؟ هدف ما ارائه اطلاعات درست و صحیح و فنی و غیر تبلیغاتی هست و این دیدگاه بنده ارتباطی به برند ندارد. تا زمانی که سندیت یا رسمیت ادعایی ثابت نشده باشد، انتشار آن در قالب متن بررسی فنی و تخصصی صورت نخواهد گرفت و ادعای اشتراک پلت فرم نیز تاکنون نه ثابت شده، نه توسط لیفان به شکل رسمی مطرح شده است.

          • darksider

            خیلی واضحه
            در ایران جوری در مورد تویوتا صحبت میشه که هرکسی اطلاعات نداشته باشه فکر میکنه طرف داره در مورد رولزرویس و یا بنتلی صحبت میکنه جوری از کیفیت میگید انگار کابین بنتلی رو داره با قیمت 20 هرار دلار تحویل میده
            جوری برخی از همکاران شما تا میخوان ادای کارشناسارو در بیارن میگن کابین بوی پلاستیک میده انگار تویوتا کابین ماشین هاش چرم طبیعیه و بوی کروکدیل توشون میاد
            من شخصا تجربه رانندگی با بسیاری از خودروهای تویوتا هیوندای و همین چینیها و... رو به واسطه حیطه کاریم دارم اما چیزی که همکاران شما دارن در مورد کیفیت میگن رو من شخصا توی محصولات جدید نمیبینم و برعکس میبینم که کیفیت همین کره ای ها که به انواع و اقسام از طرف شما کوبیده میشن از ژاپنیها بهتره

          • سپهر زنگنه

            طبیعتا بنده مسئول نظرات شخصی سایر دوستان و همکاران نیستم، اما متاسفانه کیفیت کابین تمامی خودروها در سال های اخیر رو به افول بوده است (من جمله تویوتا) ولی هنوز در زمینه دوام فنی و تست های کیفیت، سندی برای رد کیفیت تویوتا وجود ندارد و در جدول رضایت مندی هم اکثرا برند لکسوس صدر نشین هست.

  • hadimirshahabi@gmail.com

    ابعاد در نظر گرفته شده وایه رینگ و لاستیک عقب و نوع طراحی گلگیر ها و طرز جایگیری اگزوز ,شاید مهم ترین نقص های طراحی این خودرو باشه که با یه چشم غیر فنی هم میتونه باعث دلسردی مشتری بشه.

  • iPooya

    چرا طراحی داخلیش اینقدر زار میزنه ؟؟ ?

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی