ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح پیشنهادی جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استفاده از موبایل قاچاق در کشور را غیر ممکن می کند

تلفن همراه یکی از کالا هایی است که بنا به اندازه، قیمت و تقاضای منحصر به فرد خود پتانسیل بالایی برای قاچاق به داخل کشور دارد. این پتانسیل تا حدی بالاست که بر اساس گفته ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۶ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تلفن همراه یکی از کالا هایی است که بنا به اندازه، قیمت و تقاضای منحصر به فرد خود پتانسیل بالایی برای قاچاق به داخل کشور دارد. این پتانسیل تا حدی بالاست که بر اساس گفته ها سالانه بیش از یک میلیارد دلار موبایل به کشور قاچاق می‌ شود. حتی با کاهش تعرفه ی واردات رسمی موبایل نیز تا به حال جلوی قاچاق آن به کشور گرفته نشده و به نظر می رسد طرحی می تواند جلوی ورود موبایل قاچاق به کشور را بگیرد که استفاده از آن را برای کاربر غیر ممکن سازد. گفتنی است پیش از این در سال ۸۵ نیز طرحی در این زمینه اجرا شد که به دلیل جعل پذیری، اجرای آن متوقف گشت.

در همین راستا، مدیرکل کالا های هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طرح پیشنهادی جدیدی برای مبارزه با قاچاق موبایل به کشور خبر داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، عباس نخعی درباره ی این طرح پیشنهادی جدید گفته است: «در این طرح، شماره ی IMEI با شماره ی ملی فرد خریدار و مشخصات گوشی ترکیب شده و امکان جعل تقریباً به صفر می‌ رسد».

نخعی در مورد آخرین وضعیت طرح مذکور برای پیشگیری از قاچاق موبایل به داخل کشور اظهار داشته: «مشکلی از نظر فنی برای اجرا شدن این طرح وجود ندارد و ما بهمن‌ ماه سال گذشته ۴ سناریو برای اجرا به وزارت ارتباطات پیشنهاد کردیم. آنها نگران بودند که سرنوشت طرح جدید نیز مانند سال ۸۵ شود و جعل در روند اجرا صورت گیرد».

مدیرکل کالا های هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر تدوین این طرح در کمیته‌ های فنی متشکل از نماینده ی وزارت ارتباطات، صنعت و ستاد افزود: «تمام ذینفعان نظر خود را درباره ی این طرح داده‌ اند و اکنون این طرح روی میز وزارت ارتباطات است». نخعی در ادامه اشاره کرده است هفته ی آینده جلسه ی نهایی برای تصمیم گیری در مورد این طرح در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار می‌ شود و زمان قطعی اجرای آن مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • reza.shabani.

    هرکاری کنن نمیتونن جلوی قاچاق رو بگیرن... با چند تا نرم افزار ساده به راحتی کدIMEI رو عوض میکنن?

    • حمیدرضا

      مطلب را کامل نخوندین. میگه این بار مثل دفعه قبل نیست که با تغییر کد بشه گوشی را داخل شبکه آورد. بلکه مدل گوشی و شماره ملی خریدار هم تو شبکه ثبت شده...

  • A.gh

    عمرا بتونن جلوی قاچاق رو بگیرن

  • Erfan

    یه سوال دارم!
    الان بیشتر گوشیهای سامسونگ در ایران از طریق امارات و به اصطلاح رِف وارد میشه.
    نمایندگیه سامسونگ هم همون مدل ها رو داره.
    قیمتها هم یکیه.
    حالا سوال!
    آیا نمایندگیه هم داره جنسه قاچاق میفروشه؟
    یا ما داریم الکی بحثه گرونی میکنیم.چون قاچاق و شرکت وارد کننده به قیمت میدن.

  • کامران

    با این تعرفه مردم ضرر میکنن و دولت سود و البته دولت هم شروع به افزایش پول گمرک میکنه و چون مردم به گوشی شدیدا وابسته هستند ، دولت گرامی هم تا جایی که میتونه پول گمرک بیشتری میگیره و میبینی گوشی های پونصد تومنه میشه یک و نیم

  • Nima

    خوب کد imei گوشیرو تغییر میدیم :)

    • حمیدرضا

      مطلب را کامل نخوندین. نه شما نه اونایی که نظر شما را لایک کردن.

    • shahab

      مگه پشمه؟! مثل این میمونه که بگی من شماره شاسی ماشینمو عوض میکنم تا دیگه شناسایی نشم

  • bikar

    بازم جای شکرش باقیه تا حالا تولیدکننده گوشی داخلی نداریم وگرنه تعرفه واردات 200% اینا میزاشتن مثل صنعت خودرو

  • shabgard


    اینو از من داشته باشید که هیچوقت، هیچکس نمیتونه راه قاچاق رو ببنده چه قاچاق مواد چه انسان چه....

    • Dex

      خب به صفر که نمیرسه مسلما ولی میزانش خیلی کمتر میشه

  • shahab

    گوشی های اپل چی ؟چون بالاخره اونا که صادرات رسمی به ایران ندارن . فک کنم بیشتر از همه اون برند هایی که نماینده رسمی ندارن ضرر کنن چون دیگه نمیتونن بفروشن. یه سوال دیگه:چه بلایی سر گوشی هایی که قبلا خریداری شدن میوفته ؟اگه میدونین جواب بدین

  • alireza

    خلاصه دنبال یه بهانه هستن تا قیمت گزاف گوشی رو در ایران به حالت قیمت های نجومی نزدیک کنن،مثلا گوشی هواوی ایگرگ ۲۱۱ دوال سیم میشه ۶۰۰۰۰۰۰ ریال،ملت ما هم به همه چی راضی ان به رضای خدا

  • mr.mr

    هم یکسری محاسن و هم یکسری بدی...

    خوبیش اینکه دیگه احتمالش کم میشه گوشی با لوازم غیر اصل وارد بشه و از جنسی که میخریم اطمینان کامل داریم.

    از طرفی هم اگه این طرح اجرا بشه قطعا قیمت ها مقداری افزایش پیدا میکنه،یا مثلا اگه گوشی رو هم بخوایی بفروشی ، باید اول بری از مالکیت خودت در بیاریش ، دقیقا مثل خرید و فروش سیمکارت

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی