ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

انعقاد قرارداد همکاری میان ناسا و امارات متحده عربی در زمینه اکتشافات فضایی

به نظر می رسد ناسا قصد دارد برای سفر به مریخ، از تمام کمک هایی که می تواند جذب کند بهره بگیرد و در این مسیر از شراکت با شرکایی عجیب و غریب نیز هیچ ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۴ خرداد ۱۳۹۵  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد ناسا قصد دارد برای سفر به مریخ، از تمام کمک هایی که می تواند جذب کند بهره بگیرد و در این مسیر از شراکت با شرکایی عجیب و غریب نیز هیچ ابایی ندارد. ناسا با امارات متحده ی عربی به توافقی رسیده است که این کشور را نیز وارد حوزه ی اکتشافات فضایی می کند. قرارداد مذکور به اماراتی ها اجازه ی استفاده از همه ی ابزار های ناسا را می دهد؛ از داده و تاسیسات تحقیقاتی گرفته تا هواپیما و فضاپیما. اکتشاف مریخ، نقطه ی تمرکز اولیه ی این قرارداد همکاری میان امارات و ناسا است اما دو طرف به دنبال این هستند که همکاری های خود را در دیگر حوزه ها نیز گسترش دهند.

قرارداد مذکور از آن جهت عجیب است که امارات متحده ی عربی هیچ تجربه ای در زمینه ی سفر های فضایی ندارد. با انعقاد این قرارداد اماراتی ها می توانند در یکی از بزرگ ترین و مهم ترین عملیات های اکتشافی نسل بشر مشارکت داشته باشند و از این طریق وجهه ای برای خود کسب کنند. اما برای ناسا موضوع بیشتر از این جهت معنا پیدا می کند که به این شکل می تواند اتکای خود به روسیه را کمتر کند و بودجه ی خود را کمی افزایش دهد. هدف از انعقاد این قرارداد هرچه که باشد، احتمالاً رساندن انسان به بخش های دیگری از گیتی ارزشش را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • سیاوش

    اینا به هیچ دردی نمی خورن چون وابستن. از خودشون هیچی ندارن

    • باقر

      دوست عزیز الان شما خیلی خودکفایی؟رئیس جمهور محترم خیلی به خودکفایی فکر میکنه و براش تلاش میکنه؟نفتمون تموم شه باید هم دیگرو بخوریم عمو...

    • m.gh

      دوره این حرفا گذشته.ما لابد وابسته نیستیم.رفاه و سطح زندگی بسیار بالا و امکانات گوناگون.یه شهروند همین ها را می خواد نه شعار و ...

    • م

      حالا تو چی داری عمو؟!

  • yas

    دیگه بعد میگن نفت تموم بشه کشورای عربی هیچی نیستن اینا الان صد سال جلو ترن واسه صد سال بعدشم برنامه ریزی کردن ما هم فقط دلمونو خوش کردیم

  • m

    داعش در فضا

  • ali

    کشور قحطی بود :|

  • Nightranger

    بیچاره ها چاره ای نداشتند مارمولک های زمین تموم شده می خوان روی مریخ دنبال مارمولک بگردن

مطالب پیشنهادی