ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات علت افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل را به نمایندگان مجلس توضیح داد

پس از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط یک ربات تلگرام، مسدود شدن آن ربات و علی رغم سکوت طولانی مدت مسئولان ایرانسل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس در این باره توضیحاتی ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۳۹۵  |  ۱۳:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از ماجرای افشای اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط یک ربات تلگرام، مسدود شدن آن ربات و علی رغم سکوت طولانی مدت مسئولان ایرانسل، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس در این باره توضیحاتی داده است.

گفتنی است رباتی در تلگرام طی روز های اخیر، با دریافت شماره‌ های ایرانسل، اقدام به افشای اطلاعات شخصی دارنده ی سیم کارت می کرد؛ اطلاعاتی از جمله نام، آدرس، شماره ی منزل و غیره. در توضیحاتی که رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد نیز مشخص شد منشأ این اطلاعات، دیتابیس به سرقت رفته ی ایرانسل در سه سال گذشته است که فارغ از ربات مسدود شده، روی اینترنت وجود دارد و ظاهراُ خرید و فروش هم می شود.

وزیر ارتباطات در خصوص علت این ماجرا با بیان اینکه حدود دو سال و نیم پیش یکی از اپراتور های کشور کلیه ی اطلاعاتش را در ارتباط با مشترکان در اختیار یکی از نهاد ها گذاشت، گفت: «متأسفانه در آن زمان، اطلاعات توسط یکی از همکاران آن نهاد به بیرون درز کرد که در آن زمان، نهاد مربوطه برخورد لازم را با خاطیان داشت. متأسفانه همان اطلاعات با روش دیگری در یکی از کانال‌ های اجتماعی درز کرده است».

واعظی ادامه داده است: «بعد از این موضوع، بلافاصله تماسی را با مسئولان آن شبکه ی اجتماعی برای حذف ربات داشتیم و نهایتاً آن اطلاعات مسدود شد». او همچنین گفته است: «اپراتور ذیربط هم در حال شکایت است. در کل اتفاق جدیدی نیافتاده است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • A_A_2

    به نظر من ****** **** * ** ******** *** **** ***** *** ** ******* * ***** ** *** ***** که ** ** *** ***** **** ***** ***** ****** *** شد. ولی د کل باید گفت *** ***** ***** *** ******** ***** *************************************************** ** *** * .

  • سامان صبرکننده

    میشه بگه دقیقا کدوم نهاد بوده !!؟

  • TNT

    الان اگه این اتفاق واسه یه اوپراتور تو آمریکا افتاده بود سربرج نشده ورشکست میشد از شدت جریمه ای که دادگاه واسش بریده بود بعد اینجا آقایون و ایرانسل به پشمشون هم نمیگیرن لو رفتن اطلاعات شخصی یک چهارم جمعیت کشور رو

  • مــهـــدی

    حالا اینارو بیخیال این طرح ترابرد پذیری کی اجرا میشه ؟؟؟؟؟

  • امین فرج زاده

    قبلا هم یادمه خود ایرانسل یه سایتی در اختیار دیگران قرار داده بود که میشد آدرس مشترکین رو پیدا کرد که اگر یادتون باشه خبرنگار اخبار 8:30 توی نمایشگاه موچ ایرانسل رو گرفت و قضیه‌ رسانه ای شد و ایرانسل این سایت هارو مسدود کرد،یعنی شرکت و اپراتور ایرانسل که جز گرانترین سهام و ارزش توی ایران و جهان اینهمه امنیتش سطح پایین؟!

  • mohammad gomrehi

    کلا بگید مردم ایران در تمام موارد مهم نیستن و اهمیت خاصی براشون قائل نمیشیم خیلی بهتر از این مسخره بازیاس

  • امیرحسام شیخی

    ایرانسل میگه این اطلاعات قدیمی بودن و مربوط به سه سال پیشن و اتفاق مهمی نیست انگار سال پیش اسمم حشمت بوده الان شده امیر??

  • Bahman

    اتفاق جدیدی نیفتاده؟؟!

  • iran hp

    اگه یه خورده به بحث امنیت توی سازمان ها و شرکت ها توجه میشد و دیتا رو به چشم یک کالای با ارزش نگاه میکردند وضعیت بهتر بود

  • فرزین فاریا

    آره راست میگین اتفاق حدیدی نیوفتاده‌.ادرس شماره تلفن و مشخصات شما و‌خونوادتون لو می رفت بازم همینو میگفتین

مطالب پیشنهادی