ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

هکرها تهدید کردند که سرورهای پوکمون گو را در تاریخ 11 مرداد از دسترس خارج می کنند

گروه هکری به نام Poodlecorp به تازگی تهدید کرده که بازی محبوب و واقعیت افزوده پوکمون گو را در تاریخ یکم آگوست (برابر با 11 مرداد ماه) مورد حمله گسترده «محروم سازی از سرویس» (یا ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۳۰ تیر ۱۳۹۵  |  ۲۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گروه هکری به نام Poodlecorp به تازگی تهدید کرده که بازی محبوب و واقعیت افزوده پوکمون گو را در تاریخ یکم آگوست (برابر با 11 مرداد ماه) مورد حمله گسترده «محروم سازی از سرویس» (یا همان DDoS) قرار خواهد داد؛ آن هم در حالی که بازی پوکمون گو علی رغم محبوبیت فراوانش میان گیمرها، همین حالا هم از سرورهای بسیار ضعیفی بهره می برد.

یکی از اعضای گروه Poodlecorp در بیانیه ای عجیب گفته است: «ما سرورها را به حالت آفلاین در می آوریم چون الان بازی بسیاری محبوب است و کسی نمی تواند جلویمان را بگیرد. این کار را می کنیم چون می توانیم، هیچکس نمی تواند جلویمان را بگیرد و ما صرفاً از هرج و مرج خوشمان می آید. ما تاریخ 1 آگوست را انتخاب کرده ایم تا وقت کافی برای استراحت داشته باشیم و به چیزی اهمیت ندهیم.»

این گروه برنامه دارد تا سرورها را برای مدتی بیشتر از 20 ساعت از دسترس خارج نماید و برای تحقق این هدف خود، از همان متود هک های قبلی که مسئولیت شان را گردن گرفته بود استفاده خواهد کرد: یعنی بهره گیری از یک «بات نت» عظیم که 600 هزار دستگاه، از دیوایس های ضبط تصویر دیجیتال گرفته تا سرورهای اختصاصی را در خود جای می دهد.

گذشته از حمله یکشنبه همین هفته به سرورهای پوکمون گو، گروه Poodlecorp مسئولیت هک شدن اکانت چند فعال وب سایت یوتوب و برخی از سرورهای بازی League of Legends را نیز به کمک همین «بات نت» برعهده گرفته است؛ ابزاری که به ادعای گروه مورد اشاره، ارزشی به مراتب بیشتر از تمام استودیوی Niantic Labs، توسعه دهنده بازی Pokemon Go دارد.

این که چرا گروه Poodlecorp می خواهد چنین بازی ویدیویی محبوبی که باعث سرگرمی میلیون ها نفر در سراسر جهان شده را هک کند، سوالی است که پاسخی برای آن وجود ندارد. اما به نظر می رسد که در دنیای دیجیتال امروزی، «چون می توانیم و هیچکس نمی تواند جلویمان را بگیرد» دلیلی منطقی به شمار می رود. در هر صورت، اگر شما هم از علاقه مندان پوکمون گو هستید خودتان را آماده کنید که احتمالاً در روزهای 11و 12مرداد امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir Arab

    کی گفته نمیشه بازی کرد من الان بدون vpn بازی میکنم لولمم 4 هستش

  • Ahmad Samiei

    این گروه در ازای دریافت پول حملات DDOS انجام میده. این حمله نوعی اقدام تبلیغاتی هست برای گروه.

  • Mohammad M.

    همین الان قابل بازی نیست حالا چه فرقی داره ۲۲مرداد این بازی لانچ نشه؟?

  • amir

    تو ایران که کلا فیلتره حالا هک بشه یا نشه مهم نیست,یه کاری کنن بازی مال خودشون شه اینطوری که براسون بهتره چرا اینکارو میکنن

مطالب پیشنهادی