تولید پیام رسان غیر دولتی در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
دكتر دوايی، معاون نوآوری و فناوری وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در همايش فرصت های سرمايه گذاری و كسب و كار فناوری اطلاعات و ارتباطات ايران اظهار داشته است وزارت ارتباطات در نظر دارد در ...
دکتر دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اظهار داشته است وزارت ارتباطات در نظر دارد در قالب برنامه ی ششم توسعه، ۶۰ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری کند. وی در این خصوص گفته است: «ایجاد کریدور علمی و فناوری یکی از برنامه های اصلی و از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات است که بالغ بر ۱۴ هزار میلیاد ریال سرمایه گذاری می طلبد».
معاون فناوری وزارت ارتباطات در مورد برنامه های در نظر گرفته شده برای این کریدور گفته است: «ایجاد پارک اینترنت اشیاء در کرج با مساحت ۲۰ هکتار، تغییر مأموریت منطقه ی ویژه ی پیام که به عنوان هاب پستی شناخته می شود، و ایجاد شهر نمونه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله برنامه های توسعه ای ما در قالب کریدور است».
به گفته ی وی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی برنامه های خوبی در زمینه ی رونق پیام رسان ایرانی در دستور کار دارند و شرایط برای ایجاد مسنجر ایرانی فراهم خواهد شد.
دکتر دوایی پیام رسان مورد نظر را «غیر دولتی» توصیف کرده و اظهار داشته است: «در این موضوع قوانینی تدوین خواهد شد تا علاوه بر حفظ حریم شخصی کاربران ایرانی و اطمینان بخشی بابت محرمانگی اطلاعات کاربران، این پیام رسان نسبت به نمونه های خارجی از مزیت رقابتی برخوردار باشد».
معاون وزیر ارتباطات در ادامه اذعان داشته است که این وزارتخانه در زمینه ی راه اندازی بستر های اشتراک گذاری چند رسانه ای و شبکه های اجتماعی داخلی نیز برنامه های مشابهی دارد.
دوایی همچنین با اشاره به آمار های ارتباطی در ایران اظهار داشته است: «در حال حاضر ۳۷ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت ۴۷ درصد است. تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در ایران ۲۷.۹ میلیون نفر است که از این تعداد ۱۹ میلیون مشترک سیار و ۸.۸ میلیون مشترک اینترنت ثابت هستند». به گفته ی وی تعداد مشترکان موبایل در کشور ۷۶ میلیون نفر است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من حتی حاضرم با فیل تر شکن از پیام رسانهای خارجی استفاده کنم ولی داخلیها رو به هیچ وجه اونم به درخواست وزارت ارتباطات!!به قول دوستمون شما برید به اختلاصتون برسید مفیدترین کاری که از دستتون برمیاد اینه که مطلقا هیچ کاری نکنید
تنها چیزی که مانع از این میشه که از پیامرسان ایرانی استفاده کنم اینه که ترس از شنود و نبود حریم شخصی دارم
نرم افزار های خارجی خیلی حریم خصوصی رو حفظ می کنند، راست می گی ?
من حتی به آپدیت هایی که برنامه بازار از اپلیکیشن ها ارائه میده اعتماد ندارم چه برسه به پیام رسان دولتی یا غیر دولتی...
تیتر مطلب خودش یک تناقض بزرگه!!!
پیام رسان غیر دولتی به دستور و درخواست بزرگترین نهاد دولتی مرتبط!!
? ? ? ? ? ?
یعنی که باور میکنه یه همچین چیز هلویی ، غیر دولتی باشه !؟
بابا برید اختلاص کنید با این جور چیزا ذهنتونو مشغول نکنید
یه پیام رسان باید پر قدرت باشه با امکانات باشه و قابل اتماد و امن باشه
من که امنیت و اعتمادی توی نرم افزار های ایرانی نمیبینم
تا وقتی که یه پیام رسان مثل تلگرام ، واتساپ، لاین و ... انقدر بی نقص اند و کار آدمو به راحتی راه میندازن کسی سراغ این پیام رسانای پر از باگ و کم امکانات ایرانی نمیره
این نرمافزار های امروزی هم از اول بی نقص نبودند
پیام رسان هایی ایرانی حالت تفریحی و چت داره و نمیشه روش به عنوان یه پیام رسان که بشه با یکی به سرعت ارتباط برقرار حساب باز کرد
دیگه وقتش که ایران هم به طور رسمی یه پیام رسان داشته باشه البته اگر برای کاربرا شر نشه