ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برند ایرانی تلفن همراه در آستانه تعطیلی قرار دارد

شوک هایی که چند روز اخیر با اخبار ناهماهنگ و بعضاً ضد و نقیض به بازار موبایل وارد شده، یک بار دیگر نام برند های داخلی موبایل را نیز مطرح کرده است. مدیرعامل برند ایرانی تلفن همراه ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۴ مرداد ۱۳۹۵  |  ۱۸:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شوک هایی که چند روز اخیر با اخبار ناهماهنگ و بعضاً ضد و نقیض به بازار موبایل وارد شده، یک بار دیگر نام برند های داخلی موبایل را نیز مطرح کرده است.

مدیرعامل برند ایرانی تلفن همراه GLX از قرار داشتن آن در آستانه ی ورشکستگی سخن به میان آورده است. وی با اشاره به ورشکستگی ۳ کارخانه ی تولیدکننده ی موبایل در کشور، اذعان داشته GLX نیز با توان ۱۰ درصدی به کار خود ادامه می دهد.

حمید سعیدی درباره ی دلایل این موضوع اظهار داشته است: «در اخبار می‌ شنویم اگر جلوی قاچاق گوشی همراه گرفته شود شاید بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به‌ صرف دولت شود ولی من می‌ گویم چه خوب است همین گوشی‌ ها داخل کشور ساخته شود و میلیارد ها دلار ارزآوری داشته باشیم. اگر تکنولوژی تولید و صادرات را که در داخل کشور داریم به کار بگیریم، بسیار به‌ صرفه‌ تر از چنین راهکار هایی است».

وی در تکمیل اظهار نظر خود افزوده است: «از نظر فنی و تکنولوژی قدرت تولید و صادرات را در داخل کشور داریم. یکی از مشکلات، قاچاق تلفن همراه است».

او صحبت های خود را این گونه ادامه داده است که «یکی از مشکلات پیش روی تولیدات گوشی در کشور همین تعرفه ی پایین واردات ۵ درصد است. تعرفه قبلاً ۶۰ درصد بود که به این میزان کاهش یافت و اکنون نیز درصدد این هستند که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ی این حوزه را نیز حذف کنند. آیا با جنسی که در کشور توسط ۴ کارخانه تولید می‌ شد و اکنون با شرایط پیش‌ آمده ۳ کارخانه ورشکست شده‌ اند و ما هم با توان ۱۰ درصدی کار می‌ کنیم، باید این‌ گونه رفتار شود؟»

مدیرعامل GLX گفته است هدف از شروع این کار رسیدن به اشتغال‌ زایی ۵۰۰۰ نفری بوده و تا سال ۹۲ نیز GLX توانسته است ۲۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند. سعیدی علت کاهش آن ۲۰۰۰ نفر به ۱۰۰ نفر فعلی را «عدم حمایت» عنوان کرده و گفته است: «امسال شرایط کمی بهتر شده و مجدداً در صدد بازگردانی نیرو های کار هستیم، هرچند که باز هم نیازمند حمایت‌ های جدی هستیم».

سعیدی اعلام کرده است در صورت حمایت، GLX قادر خواهد بود در خرمشهر برای بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند. وی خاطرنشان کرده است: «قطعاً با توجه به سرمایه‌ گذاری چند میلیارد تومانی در ۱۶ خط تولید، قادر به صادرات گوشی‌ های ایرانی به تمام کشور های دنیا به‌خصوص کشور های همسایه هستیم».

وی در پایان اظهار داشته است که GLX در همین راستا موفق شده است برای صادرات موبایل با اقلیم کردستان عراق قرارداد امضا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (105 مورد)
  • Manas Turan

    مدیر عامل عزیز لطفا و لطفا کم چرت بگو. تو ورشکست بشی مثلا چی میشه؟ الان کل کارخونه و کارگاه های تولیدی داخل همگی ورشکست شدن و هیچ مقام مسئولی به خودش برای چند ثانیه هم سخت نگرفته. اونوقت آغا اومده میگه در آستانه ورشکستگی هستیم. هیچ میدونی کارگاه های تولیدی ورشکست شده در این چند سال اخیر چقدر کارگر بیکار روانه خیابونا کرده؟ نمیدونی دیگه، چون قسم خوردین که همیشه نفهم باقی بمونین

  • Abolfazl Mandi

    خدایا شکرت ، به امید نابودیه سایپا و ایرانخودرو

  • مهدی

    این جور شرکتا باید ورشکست شن. سخت افزار چینیو میخرن میارن اینجا سر هم میکنن بعد میشه موبایل تولید داخل!!!!!!!!!!!

  • tohidfetrat

    این مدیر گرامی به فکر جیب خودشه میخوان یه ایران خودرو و سایپای دیگه به اسم جی ال ایکس بسازن ، بعد سوار مردم شن. بله باید مسئولین کمک کنن یک وام میلیاردی بدن بهشون که برن خط تولید درجه یک بسازن بعد گوشی با کیفیت (در حد سامسونگ و اپل نخواستیم . همون در حد هواوی خوبه) بسازن . اونوقت با خریدار باز حق داره انتخاب کنه که کدوم جنس رو میخره . نه دولت و کارخانه دار. به نظر من باید کل عوارض گمرکی رو برداشت تا کارخانه دار های داخلی فکر رقابت باشن نه کلفت کردن گردنشون.?

  • mahallat

    خوب خدا را شکر امیدوارم کلا تعطیل شود وگرنه پس فردا باید همه ما در آرزوی خرید برند هایی مناسب باشیم و برای خرید اپل ده ها میلیون پرداخت نماییم و میشود حکایت پراید که هم اکنون به اسم حمایت باید پول زیادی داد و کیفیت اندکی داشت.
    شرکت glx یا هر شرکت ایرانی اگر بتواند کیفیت و علم روز را بدست آورد و بدون اجبار یا مواردی از جمله بالا بردن حق واردات از راه درست رقابت کند .آنگاه من ایرانی افتخار میکنم از سرویس های آنها بهره ببرم و حمایت کنم اما با این شرایط ترجیح میدهم که اصلا شرکتی در ایران نباشد تا بتوانم بهترین محصولات دنیا را با کمترین قیمت استفاده کنم.
    افراد پول دار برای آنها مهم نیست اما همیشه ما کارمندان و قشر ضعیف مجبوریم به نام حمایت ،اجبار را تحمل نماییم.

  • Mojtaba Sohrabi

    واقعا برا همچین مدیرایی متاسفم که به اندازه یک نخود خودشو مقصر نمیدونه و لابد مردم مقصرن دیگه، شما یک نفر فقط و فقط یک نفر مدیر دولتیتونو نشون بده که داره از جی ال ایکس استفاده میکنه من به شخصه گوشیمو میندازم سطل آشغال فردا یکی شو میخر تا راحت تو جیبم جا بشه

  • Afshin Arani

    واقعا برای این فرد متاسفم . عزیز من راه اندازی برند ایرانی تلفن همراه از اول ایده کامل کوته بینانه ای بوده و من واقعا براتون متاسفم . شما که هنوز تکنولوژی تولید یک خازن را ندارید میخواید با ساخت تلفن همراه ارز آوری کنید ? ? ? عزیز من چین که میبینید گوشی میزنه حداقل مدیاتک رو دارد برای CPU شما که 98 درصد قطعاتی که استفاده میکنید از چین و درکل خارج از کشور تهیه میشوید چه ارز آوری برای شما دارد

  • javadimoheb

    نمیدونم چطوری جواب این فرد رو بدم چون هر چی بگم باز کم گفتم ؛ مایکروسافت اومده نزدیک ۳۰۰۰ نفر کارمند رو انداخته بیرون (بخش سخت افزاری موبایل) . هیچ غوغایی هم نشده هیچ به مشکلات دولتی هم ربطش نداده .
    اما جی.ال.ایکس و تولید کنندگان ایرانی رو ببینید ! مشکلاتشون رو میندازن گردن دولت و مردم که چرا از ما نمیخرید ! که چرا سود واردات گوشی رو ۶۰ درصد نمیکنید !!

    از اینجا میشه تفاوت دقیقی بین موبایل سازهای آمریکایی و ایرانی رو دید که چطوری با مشکلاتشون برخورد میکنند .
    تو ایران هیچ کس تقصیر رو برعهده نمیگیره و میخاد یجوری تقصیر رو بندازه گردن دیگری .
    اما تو کشورهای توسعه یافته همچین چیزی رو نداریم !
    انسان بعضی مواقع محکم به شکسته و باید اینو قبول کنه و مسیرش رو عوض کنه .

    جی.ال.ایکس محکوم به شکسته و با ببنده و 10 سال دیگه با یه قدرت و تکنولوژی مضاعف دیگری برگرده نه اینکه با تحت فشار قرار دادن 70 الی 80 میلیون نفر آدم بخاد شغل واسه 2000 نفر ایجاد و نگهداری کنه !! امیدوارم منظورمو کامل متوجه شده باشید ! ایشون میفرمایند که هزینه واردات رو 60 درصد کنید که همه مردم ایران تحت تاثیر قرار بگیرند تا اینکه 2000 نفر بتونن شغلشون رو حفظ کنن !

    دوست محترم 70 میلیون نفر آدم چطوری خودشون رو فدای 2 هزار نفر شما بکنن دقیقا که شما خوشتون بیاد .

    ضمنا اوناییکه میان میگن باید فداکاری کنیم . فداکاری کنیم . مگه 30 سال پیش خانواده های ما چیکار کردن . فداکاری کردن در حد المپیک . رفتن جونشون رو دادن تو راه همین کشور و افتخاری هستن واسه همه ما . اما دیگه بنا نیست واسه هر کاری ما فداکاری بکنیم . فداکاری لازم بوده 30 سال پیش انجام شده . بنا نیست ما هر دهه فداکاری کنیم از جون و مالمون بگذریم تا هر بار یه شرکتی بره بالا . یبار خودروسازی بره بالا . یبار موبایل سازی بره بالا .

    هر چند که داریم میبینیم هیچکدوم نتونستن رضایت مردم رو جلب کنند .

    با این حال و با این تفاسیر من حاضرم هر کاری برای کشورم بکنم . اما صحبت های اینچنینی خیانتی بیش نیست اونم به 70 میلیون آدم .

    موفق باشید

  • جواد

    ?
    ? نظر یکی دیگر از کاربران
    در یکی از سایت های معروف فناوری و تکنولوژی ::
    به نام ? بهنام ?
    من خودم موبایل فروشم باور کنید یکی دو دور جی ال ایکس آوردم
    از ۱۰ تا گوشیش بخدا ۵ تاش معیوب بودن من مرجوعشون دادم
    حتی گوشی که داخل تولید میشه و مشکل قانونی هم نداره پلمب نداشتند
    بی کیفیت ترین باطریا رو روشون میذارن
    باطری نوکیا درجه سه با روکش جی ال ایکس

  • جواد

    ? نظر یکی دیگر از کاربران
    در یکی از سایت های معروف فناوری و تکنولوژی ::
    به نام ? بهنام ?
    من خودم موبایل فروشم باور کنید یکی دو دور جی ال ایکس آوردم
    از 10 تا گوشیش بخدا 5 تاش معیوب بودن من مرجوعشون دادم
    حتی گوشی که داخل تولید میشه و مشکل قانونی هم نداره پلمب نداشتند
    بی کیفیت ترین باطریا رو روشون میذارن
    باطری نوکیا درجه سه با روکش جی ال ایکس

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی