ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری دوربین گوشی های نوکیا
تکنولوژی

قهرمان دنیای لومیا برای کار روی یک دوربین واقعیت مجازی به نوکیا باز می گردد

بر اساس گزارش وبسایت Recode، یکی از متخصصین سخت افزاری تیم لومیا که در توسعه دوربین موبایل های این برند نقش مهمی داشته است، به تازگی مایکروسافت را به مقصد نوکیا ترک کرده تا بر روی یک محصول ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۱۲ مرداد ۱۳۹۵  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس گزارش وبسایت Recode، یکی از متخصصین سخت افزاری تیم لومیا که در توسعه دوربین موبایل های این برند نقش مهمی داشته است، به تازگی مایکروسافت را به مقصد نوکیا ترک کرده تا بر روی یک محصول جدید در حوزه واقعیت مجازی مشغول به کار شود.

اخیراً کمپانی مایکروسافت موج تازه ای از تعدیل نیرو را به راه انداخته و قصد دارد 2850 نفر از کارکنان خود را اخراج نماید. بر طبق اخبار رسیده، بخش عمده ای از این افراد کسانی هستند که در زمینه طراحی و تولید تلفن های هوشمند ویندوزی کار می کنند. به عبارت بهتر، گروه عمده این افراد را کارکنان سابق نوکیا تشکیل می دهد که در جریان واگذاری آن به کمپانی ردموندی، به مایکروسافت پیوسته اند. حال به نظر می رسد برخی از متخصصین تعدیل شده در این میان مقاصد جدیدی را برای ادامه فعالیت کاری خود انتخاب کرده اند؛ از جمله بازگشت به نوکیا.

یکی از این متخصصین یوها لاکرا (Juha Alakarhu) است که در گذشته جزو تیم اصلی توسعه فناوری PureView نوکیا به حساب می آمد و حتی در برخی کنفرانس های خبری این شرکت مسئول تشریح دست آوردهای جدید فنلاندی ها در زمینه دوربین موبایل ها بوده است.

اما لاکرا در بازگشت به فنلاند قرار است به عنوان مدیر تیم توسعه دوربین Ozo VR این شرکت به کار گرفته شود. البته لاکرا تنها متخصص برجسته ای نیست که از تیم لومیا جدا می شود، مدیر ارشد تیم توسعه دوربین موبایل های سری لومیا نیز چند ماه پس از اعلام تمایل مایکروسافت به خرید نوکیا این کمپانی را به مقصد اپل ترک کرده بود.

از بین کسانی که در اسناد پتنت تکنولوژی PureView به نام آنها اشاره شده، لاکرا تنها کسی است که به نوکیا باز می گردد و باقی افراد به دیگر کمپانی ها از جمله اینتل و اپل پیوسته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • N. Pourmohammadi

    از لومیا ها خوشم نمیاد، ولی واقعآ دوربین خوبی دارند.

  • Elias_Khakpoor

    خیلی هم عالی خیلی از کارکنای قبلی نوکیا که با مایکروسافت رفته بودن دوباره به نوکیا برگشتن.مایکی لیاقت کارکنای نوکیا و اون همه تجربه رو نداشت .نوکیا این وسط سود کرد پولش و گرفت و باز مهندساش باز دارن بر میگردن

مطالب پیشنهادی