ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش مودم های نسل چهار ثابت ایرانسل آغاز شد

پس از ارائه ی نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل برای اولین بار در کشور، این شرکت از ارائه ی اینترنت نسل ۴ ثابت برای کاربران خانگی و شرکتی خبر داد. سرویس جدید ایرانسل در واقع ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۷ مرداد ۱۳۹۵  |  ۱۰:۴۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از ارائه ی نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل برای اولین بار در کشور، این شرکت از ارائه ی اینترنت نسل ۴ ثابت برای کاربران خانگی و شرکتی خبر داد. سرویس جدید ایرانسل در واقع آخرین نسل اینترنت ثابت در جهان به شمار می رود که بسیاری از محدودیت های نسل های قبلی اینترنت ثابت در آن برطرف شده است. به اطلاع شما می رسانیم که فروش رسمی مودم های این فناوری جدید نیز آغاز شده است. در ادامه توجه شما را به بیانیه ی رسمی ایرانسل در این خصوص جلب می کنیم:

با بهره‌ برداری رسمی از گسترده‌ ترین سرویس TD-LTE در ایران، فروش مودم‌ های اینترنت نسل چهار ثابت خانگی و اداری ایرانسل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مودم‌ های مخصوص نسل چهارم اینترنت ثابت خانگی و اداری (TD-LTE) در دو نوع داخلی و بیرونی طراحی شده و هر دو همراه با سیم‌ کارت ارائه شده‌ اند. مودم‌ های داخلی (Indoor) برای استفاده در منازل و شرکت‌ ها ارائه می‌ شوند، در حالی که مودم‌ های فضای بیرونی (Outdoor) برای سازمان‌ های بزرگ، فضا های عمومی و مجتمع‌ های مسکونی مناسب‌ ترند.

همچنین پیش‌ شماره ی 09411 از سری سرشماره‌ های ایرانسل در شبکه ی TD-LTE به کار می‌ رود. سیم‌ کارت‌ های ویژه ی این سرویس، صرفاً جهت ثبت‌ نام و شناسایی در شبکه کاربرد دارند و امکان استفاده جهت مکالمه و ارسال پیامک توسط آنها وجود ندارد. مشترکان ایرانسل می‌ توانند با استفاده از بسته‌ های تشویقی ویژه ی ۱ ماهه، ۳ ماهه، ۶ ماهه و سالانه که برای این سرویس در نظر گرفته شده است از خدمات آن استفاده کنند.

برای خرید سرویس TD-LTE، مشترکان ایرانسل می‌ توانند به مراکز اختصاصی فروش و خدمات و یا نمایندگی‌ های فروش و خدمات ایرانسل مراجعه کنند و یا به صورت غیرحضوری از طریق تماس با شماره ی 600 از خطوط ایرانسل یا 09366000000 از سایر خطوط و نیز از طریق خرید اینترنتی اقدام کنند. برای تهیه ی بسته‌ های ویژه ی این سرویس نیز مشترکان ایرانسل می‌ توانند علاوه بر مراجعه ی حضوری به مراکز اختصاصی فروش و خدمات و نیز نمایندگان فروش و خدمات ایرانسل در شهر های تحت پوشش، به صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت رسمی ایرانسل، برنامه ی کاربردی ایرانسل من (My Irancell) و کد های دستوری USSD نیز اقدام کنند.

مزیت TD-LTE در مقایسه با فناوری‌ های ثابت موجود

فناوری‌ های اینترنت ثابت قدیمی، شامل Dial-Up، DSL و WiMAX هستند. هر یک از این فناوری‌ ها به دلیل مشکلاتی از جمله سرعت بسیار کم، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت، هزینه ی بالا به دلیل نیاز به پرداخت اشتراک اینترنت و هزینه ی خط تلفن مورد استفاده (در سرویس Dial-Up)، نیاز به ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه، نیاز به استفاده از خط تلفن ثابت و بدون امکان جابجایی و محدود به مکان خاص (در سرویس DSL) و محدودیت سرعت و فناوری قدیمی (در سرویس WiMAX) به طور کامل پاسخگوی نیاز کاربران و مشترکان امروزی نیستند.

این در حالی است که اینترنت نسل چهار ثابت یا TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است و بهترین گزینه ی بی‌ سیم برای تأمین اینترنت سازمان‌ ها، مؤسسات و شرکت‌ های تجاری و همچنین منازل مسکونی به شمار می‌ رود. این سرویس در مقایسه با سایر سرویس‌ های موجود اینترنت ثابت از جمله Dial-up، ADSL و WiMAX تجربه ی سرعت بسیار بالاتری را برای کاربر به ارمغان می‌ آورد و محدودیت‌ هایی مانند فناوری قدیمی، محدودیت مکانی و عدم امکان جابجایی مودم، نیاز به استفاده از خط تلفن و لزوم وجود ظرفیت خالی در مرکز مخابرات منطقه را برطرف کرده و از پایداری بالایی در آپلود و دانلود برخوردار است.

گسترده‌ ترین سرویس اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE) در ایران، چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه ۹۵ توسط ایرانسل در شهر های اراک، اردبیل، ارومیه، ایلام، بجنورد، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شهرکرد، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان، یاسوج و یزد به صورت رسمی و تجاری به بهره‌ برداری رسید. این فناوری همزمان با هفته ی دولت در مراکز استان‌ های باقی‌ مانده ی دیگر نیز به بهره‌ برداری تجاری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • reza_zarchi

    اینطور که من متوجه شدم این نوع از اینترنت سرعتش از اینترنت 4g فعلی خودشون کمتره.
    فقط خدا کنه این سرویس جدید باعث گرون شدن بسته های اینترنت 3g/lte سیمکارتهای ایرانسل نشه

    • reza_zarchi

      قیمت بسته هاش هم با توجه به میزان حجم و شرایط استفاده گرون تر از بسته های lte سیمکارتشه.

  • lohrasbi

    علیرضا با چی تو 3 ساعت 6 0 گیگ دانلود میکنی؟؟من با سیمکارت 5ساعت 10 گیگ دانلود میکنم شبانه

  • alirezarz62

    من با گوشی هات اسپات میزنم در ضمن بسته نامحدود نداره ثابتش ولی گوشی داره که شبا تو ۳ ساعت نزدیک ۵۰ تا ۶۰ گیگ دان میکنم (گیمر ها حجم دانلودشون بالاست)

    • حسن زاده

      اولا ادای گیمرارو در نیار که گیمرا خالی بند نیستن بعدشم اگه واقعا 60 گیگ دانلود میکنی بفرست واسه گینس ثبت کنن اونجا هم بگو گیمری?

  • بهداد

    یه مودم تی پی لینک گرفتم Archer MR200 از این دو آنتنا که دریافتش عالی هست یه خط ایرانسل هم انداختم . سرعت از 100 k تا 1.5 مگ متغیره ... این منطقه هم رایتل هم ایرانسل آنتن دارن به نسبت . فعلا که کارم رو راه انداخته البته بسته های ایرانسل ارزونتره گمونم افتاد گیگی دو تومن ... بستش 65 تومنی بود.

  • ای کاش حداقل و حداکثر سرعت تضمینی رو اعلام میکردن.

  • farsam

    کسی میدونه باند ۳۵۰۰ چه باندیه ؟
    تو سایت ایرانسل تو قسمتlteثابت زده اگه گوشیتون باند ۳۵۰۰ رو ساپورت میکنه میتونید از این سیمکارتهای
    td_lteاستفاده کنید
    بعد من رفتم تو سایتgsmarena.com
    حتی گوشی های ایفونو و سامسونگ هم تو قسمت نت4gاین باند رو نزدن

    الان حرفم اینه این سیمکارتها چه فرقی با سیمکارتهای4gمعمولی دارن ؟

    • lohrasbi

      من زنگ زدم ایرانسل تا اونجا که فهمیدم هیچ تفاوتی نداره چون به هر صورت شما از سیم کارت و انتن استفاده می کنی...اگه منطقه شما ایرانسل خوب آنتن میده که همون سیم کارت 4gرو گوشی جواب میده اگرم خواستی رو گامپیوتر یا تبلت از نب استفاده کنی هات اسپات روشن کن.....من که شبا 2 تا 7 صبح با همراه اول 10 گیگ دانلود میکنم 4500 با سرعت 1mg
      با اینترنت نا محدود مخابراتم کارای روزانه انجام میدم

  • امیر

    به نظر من مودمش خیلی گرونه! با پول مودم این میشه 2 سال اینترنت ایرانسل با 200 گیگ ترافیک خرید. به نظرتون عاقلانه است که 360 هزارتومن بدید یه مودم؟!؟! خب اینترنت 4G میگیرم و روو گوشی استفاده میکنیم دیگه. اگرم لازم بشه که روو لپتاب یا سایر وسایل اینترنت استفاده کنید خب هات اسپات گوشی رو روشن میکنید. تکرار میکنم با پول مودم 2سال اینترنت 4G با 200 گیگ ترافیک...

  • Hadi.TJ

    این ایرانسل هم خیلی باحاله...مشکلات خطوط ADSL و Wimax و حتی Dial Up که سال هاست منقرض شده رو میگه، اما اسمی از مشکلات عدیده LTE نمیاره...عدم پایداری در سرعت ، وابسته بودن مستقیم سرعت به فاصله شما از دکل...تاثیرات شرایط آب و هوایی روی کیفیت خدمات...وابسته بودن سرعت و کیفیت خدمات به تعداد مودم های اطراف شما...قطعی های مکرر و بیش از اندازه...قیمت فوق العاده بالاتر نسبت به دگیر خدمات...مودم گرون تر نسبت به دیگر روش ها و و و . ADSL چون مشترک ها ثابت هستند مثلا نسبت 1 به 8 اینترنت همیشه رعایت میشه و یک خط 16 مگابیتی، نهایتا به 8 مشترک 16 مگابیتی داده میشه ... اما تو خدماتی که ثابت نیستن مثل LTE و Wimax مشکل اصلی اینجاست که هیچ راهی برای محدود کردن تعداد افراد تو یه محدوده وجود نداره، در نتیجه ممکنه روی یک آنتن، 100 نفر در حال استفاده از اینترنت پر سرعت باشن که این به شدت سرعت و کیفیت اینترنت شمارو تحت تاثیر قرار میده و این یعنی عدم ثبات سرعت و کیفیت...

    • rozbeh amoei

      قیمتاش خیلی زیاده.دلیل نمیشه چون این اومده مودم 4G رو با سیم کارت یکی کرده و اسم جدید روش گذاشته اینقدر هزینه اش زیاد باشه. قیمتای وایمکس مبین نت و ایرانسل جفتشون زیاد و خدماتشونم داغونه. با بالارفتن تعداد کاربرا تو هر منطقه سرعت و کیفیت اونا به شدت پایین میاد.که به قول هادی جان یعنی عدم ثبات سرعت و کیفیت…

      • Pourya amirshekari

        دوست عزیز من از مبین نت استفاده میکنم فکرم نمیکنم مشکلی داشته باشه قبلا خیلی داغون بود ولی جدیدا خوب شده نمیشه زیاد بهش ایراد گرفت

    • Ali

      همه مشکلاتی که شما از LTE نام بردی به پای قطعی های مداوم و کیفیت افتضاح شبکه adsl نمیرسه
      من 4g ایرانسل دارم تو بدترین شرایط و با یه خط انتن سرعت دانلود حداقل 2مگ هست

  • lohrasbi

    من هنوز تفاوت اینو درست متوجه نشدم تا وقتی که این سیستم نیاز به سیم کارت و آنتن دهی داره عملا هیچ تفاوتی با همون سیم کارتای 4gروی گوشی نداره....تا قبل این همه با هات اسپات اینترنت 4gاستفاده می کردن حالا واسه چی بیایم این همه هزینه کنیم واسه همون اینترنت؟؟من مشکلم با عدم آنتن دهی هست که میره و میاد و باعث افت کیفیت اینترنت می شه این سیستم جدید هم باز از آنتن استفاده میکنه و هیچ تفاوتی نداره.....اینا اومدن با adsl ثابت خودشون و مقایسه می کنن...در حالی که نت خونه مشکل قوی ضعیف شدن أنتن و نت نداره

    • Ali

      td-lte بخاطر باند فرکانسی 3500 مگاهرتز انتن دهی و پایداریش خیلی بهتر از سیم کارت و گوشی معمولیه

  • omid

    دوستان چند تا سوال دارم:من تو مدت پنج شیش ماهیه اینترنت سیم کارت ایرانسل استفاده میکردم ولی سرعتش افتضاحه.حالا میخوام یه مودم عالی بخرم با یه سرویس اینترنت با سرعت مناسب و قیمت منسفانه.ولی الان نه میدونم چه نوع مودمی بخرم (چه نوع و چه اسمی) نه میدونم کدوم سرویس اینترنت بهتره. خواشا منو راهنمایی کنید جون تا حالا اینترنت مودم استفاده نکردم.

    • reza.h

      هر نتی میگیری مبین نت که نگیر دو روزه مودمتو به فنا میبری.

    • Hadi.TJ

      دوست عزیز، سرعت و خدمات اینترنت اپراتورها، خیلی خیلی به منطقه ای که شما هستید و آنتنی که متصل هستید وابسته اس...مثلا ممکنه تو منطقه شما، سرعت اینترنت ایرانسل افتضاح باشه و رایتل سرعت و خدمات عالی ارائه بده، اما تو منطقه دوست دیگرتون، تو همون شهر یا حتی شهر دیگه، سرعت اینترنت ایرانسل عالی باشه و سرعت اینترنت رایتل افتضاح...ربطی هم به نوع مودم و حتی گوشیتون نداره (فقط مطمئن باشید گوشیتون از LTE پشتیبانی میکنه، حتی اگر 3G هم ساپورت کنه بسه و باید سرعت قابل قبولی داشته باشید (مثلا 1 مگابایت بر ثانیه دانلود)... در کل، خودتون باید ببینید منطقه اتون کدوم اپراتور بهتر پشتیبانی میکنه و از اون اپراتور خدمات بگیرید....درضمن یادتون باشه، شما چه سیم کارت رو توی گوشی بذارید و چه توی مودم همراه، سرعتی که دریافت میکنید فرقی نداره و یک سرعت هست...در حقیقت مودم همراه نمیتونه سرعت اینترنت شما رو بیشتر کنه یا تقویت کنه،فقط همون اینترنت رو دریافت میکنه و با وایرلس به اشتراک میذاره...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی