ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور مطرح نیست

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی اظهار داشته است: «نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه، تعیین کننده است ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر ضرورت وجود پیام رسان ملی با مدیریت ایرانی اظهار داشته است: «نقش بخش خصوصی در ایجاد شبکه، تعیین کننده است و شرکت های دانش بنیان با استفاده از تجربیات بین المللی باید قابلیت خدمت رسانی به ده ها میلیون کاربر را ایجاد کنند».

دکتر دوایی در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ماشین های اداری تحت عنوان «ایران کام» در مشهد افزوده است: «حضور بخش خصوصی جوان و پیاده سازی محلی و بومی سیستم های مختلف رایانه ای و مرتبط با شبکه مد نظر است».

وی در خصوص نحوه ی فراهم شدن این حضور اظهار کرده است: «فعالیت های پیام رسان های داخلی که هم اکنون نیز موجود هستند، در حوزه ی کیفیت و سرعت باید قابل رقابت با مشابه خارجی باشد و مردم از اینکه اطلاعات خود را در اختیار این پیام رسان ها قرار دهند اطمینان حاصل کنند، که این، در نهایت به مهاجرت مردم از پیام رسان های خارجی به داخلی می انجامد».

معاون وزیر ارتباطات از اختصاص بودجه ی حمایتی ۲۲ میلیارد ریالی در سال جاری مختص حوزه آی تی خراسان رضوی خبر داده و ابراز امیدواری کرده است درسال آینده نیز ۳۰ میلیارد ریال دیگر به صورت وجوه اداره شده به بخش خصوصی این استان در این زمینه تخصیص یابد.

اما بخش دیگری از سخنان دکتر دوایی در آیین گشایش نمایشگاه ایران کام در خصوص بحث انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور بوده است. ایشان در این خصوص گفته اند: «انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور مطرح نیست و با وجود شبکه های جهانی اطلاعات این کار فایده ای هم ندارد بلکه آنچه مهم است مدیریت ایرانی بر سرور هاست».

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و ماشین های اداری و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند تحت عنوان «ایران کام ۹۵» عصر جمعه در محل دائمی نمایشگاه های مشهد گشایش یافت.

دولت و آموزش الکترونیک، مدارس هوشمند، خرید آنلاین و فعالیت های حوزه ی وب اعم از طراحی، آنالیز، تحلیل و همچنین مدیریت ادمین ها و هاست ها، سخت افراز و شبکه های کامپیوتری از جمله حوزه های فعالیت این نمایشگاه بوده که از ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و ۱۱۶ شرکت داخلی و ۶ نمایندگی خارجی از کشور های آلمان، چین، لیتوانی، تایوان، استرالیا و تایلند در آن شرکت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • 1994.mohsen

    بیاد ایران یک لحظه هم توی تلگرام نمیمونم،و دلیت اکانت میکنم هرچند الانم ایران به سرورهای تلگرام دسترسی داره اگه نداشت تا الان فیلترمیشد.

  • mohammad reza

    اگه با انصاف باشیم وایبر و واتس آپ هم جاسوسیه اما تلگرام پیاماش رمزنگاری میشن و غیر جاسوسین اما پیام رسانای ایران خیلی طول میکشه از این قابلیت بهره مند بشن.وگرنه کسی با کشورش دشمن نیست.

  • علیرضا

    اگه سروراش بیاد ایران اول از همه دیلیت اکانت میکنم میرم پیامرسان دیگه...البته اون پیامرسان خارجی خواهد بود نه ایرانی که با کوچکترین مشکل پرینت چت هامو بزارن جلوم

  • Hossein

    سرور بیاد ایران حذف میکنم

  • سعید

    چرا همه مسولین تو ایران دکتر هستن
    چند وقت پیش مطلع شدم تو انگلستان 90 درصد وزرا مدرک لیسانس دارن
    سطح پیشرفت هم کاملا نشون دهنده مطلب هست که جایگاه این دکتر ها همون دانشگاست و موسسات پژوهشی و ازمایشی هست نه مدیریت کلان کشور

    اگه قرار بود این دکتر ها کاری انجام بدن کسانی مثل زاکربرگ و بیل گیتس و استیو جابز و استیو وزنیاک و... الان داشتن لبو فروشی میکردن

  • سعید

    من تمام سعیم میکنم نرم افزار هام از گوگل پلی بگیرم که ربطی به ایران نداشته باشه
    با کلی نگرانی حاضر شدم از موبوگرام استفاده کنم
    اون وقت بیام از پیام رسان فارسی که یه کپی از اطلاعاتم برای شش ماه نگهداری میکنه استفاده کنم
    تا فردا روز با کوچکترین مشکل پرینت تمام چت هام بذارن به عنوان مدرک جلوم

  • mohammad reza

    تلگرام سرورش بیاد اینجا من اول از همه اکانتمو حذف میکنم

  • mohammadali_aa

    سلام و روزتون بخیر
    یه نگاه به قالب وبسایت توی مقاله ها بندازید(توی پی سی) میبینید که بیشتر از نصف صفحه به اشغال تبلیغ درامده و متنون اصلی تو فضای بسیار تنگ و کوچکی قرار داره سمت چپو راست هم چند سانت حاشیه سفید داره!!!!
    لطفا این ویرایشات رو انجام بدید حتما، چون اصلا وضع مناسبی برای یه وبسایت بزرگ نیست
    با تشکر

  • Shika

    آخه یکی پیدا نمیشه به این آقایون بگه شما به سفارتخانه های خارجی هم رحم نمی کنید،آنوقت دوست دارید مردم بیایند از سرورها شما استفاده کنند و به شما اعتماد کنند آدم یاد گرگ داستان شنگول و منگول میفته،شما اول بروید حفظ حریم خصوصی شهروندان را یاد بگیرید بعد بیایید شعار بدهید.

مطالب پیشنهادی