ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در برلین حفظ آبرو می کند؛ نگاهی به بزرگ ترین چالش کُره ای ها در IFA 2016

سامسونگ از جمله نام هایی است که حضور پررنگی در نمایشگاه IFA امسال داشت. غرفه این شرکت یک طبقه کامل از جدیدترین و مدرن ترین سالن محل برگزاری رویداد به نام سیتی کیوب را اشغال کرده ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  |  ۲۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ از جمله نام هایی است که حضور پررنگی در نمایشگاه IFA امسال داشت. غرفه این شرکت یک طبقه کامل از جدیدترین و مدرن ترین سالن محل برگزاری رویداد به نام سیتی کیوب را اشغال کرده بود. در واقع محل استقرار غول فناوری کره ای در نمایشگاه آنقدر بزرگ است که می توان گفت آن ساختمان کلا به سامسونگ اختصاص یافته است.

علاوه بر این، کمپانی مورد بحث نه یک کنفرانس خبری بلکه دو رویداد مختلف را در جریان IFA 2016 برگزار کرد که یکی صرفا به Gear S3 اختصاص داشت و دیگری حول مقوله لوازم خانگی و نمایشگر تلویزیون می چرخید.

در هر دوی این رویدادها نیز سامسونگ به سان پدری بود که از دستاوردها و موفقیت های فرزندش خرسند است و با غرور افتخار از موفقیت هایش در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی می گفت.

البته این مساله در نمایشگاه های مختلف امری عادی است اما از بداقبالی کره ای ها و در حالی که همه چیز داشت خوب پیش می رفت، به یکباره خبر انفجار و آتش گرفتن جدیدترین فبلت کهکشانی سامسونگ قوت گرفت و به نقل محافل خبری و فوروم ها بدل شد. حالا به هرکجا که سر می زنید یا حرف از جمع آوری نوت 7 در بازار است و یا خطراتی که ممکن است کاربرد این دستگاه با خود به همراه داشته باشد.

همزمان با انتشار این خبرها، این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که سامسونگ چطور می خواهد مساله را مدیریت کند و در برخی موارد حتی اینگونه مطرح شد که شرکت یاد شده ممکن است به نوعی حواس کاربران را از مساله منحرف کند یا حتی پیش بینی شد که نوت 7 در خفا به کلی از نظرها محو گردد.

در مقابل اما سامسونگ روحیه اش را حفظ کرده و با رویی باز و البته سرشار از غرور در برلین حاضر شده است؛ در نظر داشته باشید که این کار در شرایطی که خبرنگاران حوزه فناوری از کل دنیا نظاره گر آن هستند، ابدا ساده نیست.

galaxynote02

در واقع حفظ روحیه تیم سامسونگ به قدری خوب است که اگر کسی خبرها را نخوانده باشد و از غرفه آن در IFA 2016 دیدن کند، ابدا متوجه شرایط بغرنج به وجود آمده برای آن نخواهد شد. این کمپانی حتی بخش قابل توجهی از فضای غرفه خود را به نوت 7 اختصاص داده و چند نفر از نیروهایش را در آن قسمت مستقر کرده تا قابلیت های مختلف این موبایل را به بازدیدکنندگان نشان دهند. در واقع به جای آنکه کارکنان آن به نوعی سعی در مخفی کردن نوت 7 از نظرها داشته باشند یا بیش از اندازه برای مدیریت کردن اوضاع تلاش کنند، با طیب خاطر حاضرند تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار علاقمندان قرار دهند و برای این منظور ده ها دستگاه از آن را در فضای غرفه قرار داده اند.

ماجرای فراخوان نوت 7 شاید یکی از بزرگ ترین خبرهای حوزه فناوری در روزهای اخیر است و این شرکت حالا مجبور است که بالغ بر یک میلیون موبایل فروخته شده خود را تعویض کند. اما مساله صرفا به اینجا ختم نمی شود و زمانبندی فراخوان هم بدتر از این نمی تواند باشد. این اتفاق در حالی روی داده که نوت 7 به اقصی نقاط دنیا صادر می شود و تا رونمایی از آیفون 7 (اصلی ترین رقیب آن) هم زمان زیادی باقی نمانده.

به بیان دیگر پیامدهای این رویداد برای سامسونگ بسیار عظیم هستند؛ صرفا همین پروسه فراخوان و پس دادن پول خریداران صدها میلیون دلار برای این شرکت هزینه دارد، حال لجستیک و هزینه تولید هم جای خود را دارند.

galaxynote03

البته اضافه کنیم که چنین شرایطی پیشتر برای شرکت های دیگر نیز پیش آمده که از آن جمله می توان به مشکل آنتن دهی آیفون 4 و مشکلات پوستی اشاره نمود که کاربران گجت فورس فیت بیت تجربه کرده بودند، اما هیچکدام از موارد یاد شده مقیاس مشکل پیش آمده برای سامسونگ را ندارند.

جالب اینجاست که اگر از کارکنان مستقر در سالن سامسونگ در مورد فراخوان اخیر این شرکت سوال کنید، صرفا به گفتن این جمله اکتفا خواهند کرد که شرکت در تلاش است تا مشکل را رفع کند. آنها همچنین احتمالا به شما خواهند گفت که مدل به روز شده ای از این فبلت با نام گلگسی نوت 7 اس در راه است و به زودی به بازار عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • farzad37j

    ديجياتو جان نوشتي كه غرور و حفظ قدرت تفكر
    نه عزيز من اون غرور نيست بلكه غول زدن مردمه كه بتونن بلكه بمباشونو بفروشن.طمع و سودجويي هست كه بهشون اون غرور رو ميده

  • soheil abbasi

    حتما اسم بمب بعدی رو هم میخوان بزارن ، (چاله فضایی سامسونگ) .

    با یه حسگر انحراف سنج دماغ ، برای باز کردن اطلاعات گوشی .

    بعد شعاع انفجارش هم بیشتر بشه و دیرتر آتیشش خاموش بشه .

    بعد بگن گوشی از این بهتر دیگه تا 5 سال بعد اصن ساخته نمیشه .

    قیمتش هم بشه 5 میلیون ، چهار تا دیوونه هم برن ، پیش ثبت نامش کنن . والا

    • Mahdi_Zakizadeh_1

      سطح فرهنگ بعضی دوستان رو از کامنت هایی که میزارن میشه فهمید. مثل این دوست عزیز. عزیزم شما بگو چه گوشی ای خوبه ما از همون استفاده کنیم.

      • mohammad reza

        مگه ایشون چه بی ادبی کرده؟حرفه حق میگه بنده خدا.سامسونگ مارو به.....گرفته.

  • abmz

    نوت۷ اس چیه خود همین نوت میکنن تو پاچه همه ی اس اضافه میکنه تمام

  • mohammad reza

    بدجور خراب کردن چون خیلی طمع کارن.بابا آخه گوشیتو یکم بیشتر تست میکردی و با تاخیر تو IFAمعرفی میکردی.درسته با آیفون۷ همزمان میشد و فروش کمتری تجربه میکرد اما از ضرری که الان کرده بدتر نبود که.الان ضرر ناشی از بی اعتمادی کاربران بیشتره یا ضرر احتمالی حاصل از تاخیر در فروش؟

  • lohrasbi

    کاری به اشکالاتش ندارم مشکلیه که پیش اومده امیدوارم زودتر رفع شه احتمالا قیمتش شدید افت کنه چون ایفون 7 هم تو راه با این بی اعتمادی هایی که بوجود اومده سامی اگه می خواد عقب نیوفته باید قیمت و بیاره پایین یا یه کاری کنه که مردم دوباره راغب شن...اما بازم بنظرم گوشی بینظیر و زیبا و با امکاناتی هست به شرطی که مشکلاتش رفع شه...فقط دلم واسه کسانی می سوزه که تو ایران پیش فروش کردن معلوم نیست کی بهشون گوش و تحویل بدن و معلوم نیست گوشی سالم بدن بهشون چون اینجا ایران و فروشنده ها فقط یه فکر جیبن مخصوصا نمایندگی سامی ایران که تو روزه روشن گیفتای جهانی پیش فروش نوت 7 و پیچوند و اشغالایی که چند سال تو انبارش مونده بود به عنوان گیفت می خواد بده به ما....

  • i LDA

    ینی اینایی که ما پیشخرید کردیم رو میگیرن نوت 7 اس میدن؟

  • mehdi

    قرار نیست بره بمیره که.برای هر کمپانی ممکنه پیش بیاد این که دیگه از گندی که فولکس واگن بدتر نیست

  • ناصر

    مثل اینکه یه بمب7تازه توراهه

  • shs77

    note 7s دیگه چیه؟! توی متن نوشته مسئولین سامسونگ گفتن بزودی معرفی میشه!
    سامسونگ مثل اینکه از معرفی گوشی خسته نمیشه لامصب!

مطالب پیشنهادی