ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار معاون سازمان تنظیم مقررات نسبت به کم فروشی اپراتور های اینترنت

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۱۴ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۹:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ضمن هشدار نسبت به تخلف اپراتور های ارتباطی در تخصیص پهنای باند تعیین شده به هر مشترک، اذعان داشته است در صورت تخلف با سرویس دهنده ی متخلف برخورد و دستور توقف سرویس دهی داده می شود.

جوشقانی در اظهارات خود به گزینه ی ضریب اشتراک یک به هشت در مصرف پهنای باند اینترنت اشاره کرده و گفته است: «تا پیش از این در تخصیص پهنای باند شک و شبهه ی ضریب اشتراک وجود داشت و میزان سرعت اینترنت کاربران، با تحلیل‌ هایی در مورد اشتراک میزان پهنای باند همراه بود».

وی با اعلام حذف این گزینه خاطرنشان کرده است: «این به این معنی است که اگر تا پیش از این، سرویس دهنده ی اینترنت، پهنای باند را بین ۱ تا ۸ کاربر به اشتراک می گذاشت هم اکنون باید به همان سرعت درخواستی مشترک، به وی سرویس دهد».

الزام اپراتور های اینترنت به افزایش پهنای باند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنتی به افزایش پهنای باند گفته است: «چنانچه با مواردی برخورد کنیم که میزان پهنای باندی که به عنوان سرانه در پروانه ی اپراتور ها دیده شده است کمتر باشد، دستور توقف فروش صادر خواهیم کرد».

وی با اشاره به بهانه ی اپراتور ها مبنی بر اشتراک پهنای باند بین چند مشترک تأکید کرده است: «در مصوبه ی جدید، اپراتور های ارتباطی باید شبکه ی خود را به گونه ای طراحی کنند که مشترک سرویس مناسب طبق درخواست خود و بر مبنای هزینه ای که پرداخت کرده دریافت کند. اما اینکه چه میزان پهنای باند به کاربر اختصاص یابد، طبق طراحی شبکه ی اپراتور ها خواهد بود».

الزام اپراتور ها به رعایت حداقل سرانه ی پهنای باند اینترنت

جوشقانی در ادامه افزوده است: «اپراتور باید به ازای هر مشترک، سرانه ی پهنای باند مشخصی داشته باشند. ما در پروانه ی اپراتور های اینترنت ثابت (FCP) مشخص کرده ایم که میزان سرانه ی پهنای باند به ازای هر مشترک، حداقل چه رقمی باید باشد. با لحاظ کردن این گزینه در پروانه ی فعالیت اپراتور ها، مشخص خواهد شد که اپراتور در مورد تخصیص پهنای باند و میزان کیفیتی که در اختیار مشترک می گذارد، کم فروشی می کند یا خیر».

وی با اشاره به الزام اپراتور های اینترنت به رعایت حداقل ها در تخصیص پهنای باند اینترنت به کاربران، خاطرنشان کرد: «در صورتی که این اپراتور ها مطابق با پروانه عمل نکنند و کمتر از حد انتظار، پهنای باند اینترنت به کاربر اختصاص دهند، به آنها اخطار داده و حتی دستور توقف فروش می دهیم و اجازه نخواهیم داد اپراتور متخلف، نسبت به فروش سرویس اقدام کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • MD9

    فکر کنم تمام اپراتورها و ISPها به این خبر دسته جمعی بخندن!

  • 1994.mohsen

    واقعا که.

  • 1994.mohsen

    پس چرا نظر منو پاک کردیم ؟ مگه دروغ گفتم که ایرانسل حجم ترافیک رو کمتر اون چیزی که نوشته به مردم میده

  • 1994.mohsen

    بزرگترین دزد ترافیک در ایران ایرانسل .من با بسته 60 مگ یک روزه ایرانسل فقط 37 مگ تونستم دانلود کنم اونم درشرایط که کل ترافیک اپلود و دانلود رو با یک برنامه کنترل کردم

  • HiddenX

    ممنون معاون جان که هشدار دادی من به شخصه خیالم تخت تخت شد مرسی?

  • Red

    والا کم فروشی تو کشور ما که چیز تازه ای نیست از اپراتتور های اینترنت پرسرعت بگیر تا بسته های نخودو لوبیا و ماست ها و... حالا اینم روش

    • H053iN

      آخر باید از ی جایی شروع بشه به درست شدن یا نه تا آخر عمر بکنن تو پاچه ملت خوبه؟

      • Red

        برادر من اینو به کی میشه گفت؟؟؟

        • پیام ادیب

          ۱۹۵، سامانه ی پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده ی دریافت و بررسی گزارش های کاربران از تخلفات احتمالی سرویس دهندگان اینترنت است. لطفاً پیش از گزارش موضوع به این سامانه، از صحت ادعای خود مطمئن شوید و شواهد و قراین ادعای خود را نیز به همراه این گزارش به نهاد یاد شده ارائه کنید. ?

  • farsam

    وای بر کم فروشان

  • امیر داور

    حجم دزدی چی؟مثلا بسته دو گیگی ایرانسلو گرفتم با دانلود کردن حدود هزار و نهصد مگ تموم شد،با نرم افزار رصد کل حجم دانلودی و اپلودی این قضیه رو چک کردم ولی ،حجم دزدی داره این اپزاتور

  • zarei

    حالا من اینو کامل نخوندم نفهمیدم چیه ولی شک ندارم بسته های اینترنتی همراه اول کلاه برداریه محضه تا چن وقت پیش ماهیانه دو و نیم گیگ میداد حد اقل اندازه بیست روز میکرد الان کرده چهار گیگ بسته ویژه ده روز نشده پیامش میاد بسته به اتمام رسید راحت ماهی دو سه بار بسته 12 تومنی دارم میگیرم علاوه بر اینکه مصرفمم کم شده یه وبگردی و وات و تلگرام دیگه هیچی....

    • Hadi.TJ

      دوست عزیز، به روز که نمیشه محاسبه کنی...بگی قبلا یک ماه میموند، حالا ۱۰ روزه تموم میشه، شاید الان سرعت نت بالاتر رفته و شما مثلا وقتی اینستا رو باز میکنی، کلی عکس و فیلم اضافه هم سریع لود میشه‌(که قبلا بخاطر سرعت کمتر نت این اتفاق نمی افتاد) یا شاید ویدیوها و عکس هایی که تو تلگرام و واتس اپ الان برات میان حجمشون بیشتر شده و مصرف شمارو بالا برده...بهتره یه برنامه مدیریت ترافیک نصب کنی و ببینی واقعا بیشتر از مصرفت داره برات حساب میشه یا نه...در ضمن، اون طرح ۱۲ هزار تومانی ویژه همراه اول، ۲ گیگ روزانه اینترنت به شما میده، (۲ گیگ دیگه اش شبانه اس از ساعت ۲ تا ۸ صبح، که فکر نمیکنم استفاده ای برای شما داشته باشه) شما بهتره علاوه بر کنترل ترافیک اینترنتت، از طرح ۱۷ هزار تومانی استفاده کنی، که ۴ گیگ اینترنت روزانه بهت میده (و البته ۴ گیگ هم شبانه) اینجوری برای ۴ گیگ ۱۷ هزار تومان میدی (در صورتی که با طرح قبلی که وسط ماه تمدید میشد، برای ۴ گیگ باید ۲۴ هزار تومان پرداخت کنی (۲ تا ۱۲ هزار تومان ) .

    • abbasalim

      این حرفتون منطقی نیست باید با نرم افزارهای مانیتورینگ (خود اندروید هم داخل تنظیماتش یه چیزایی داره) بررسی کنی ببینی چقدر استفاده میکنی . شاید یه اپی داره مصرف میکنه خبر نداری

    • sobhanalikhani

      سلام.مجبور نیستی روی این اپراتور بمونی .رایتل درسته بسته هاش گرونه ولی کیفیت داره .ایرانسل هم خوبه

مطالب پیشنهادی