پلی استیشن 4 یک بار دیگر از اکس باکس وان اس شکست خورد
داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و ...
داستان کلیشه ای رقابت بین اکس باکس وان و پلی استیشن 4 ماه گذشته با تغییرات گوناگونی مواجه شد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام ردموندی ها توانستند جایگاه ژاپنی ها را به دست آورده و لقب «پر فروش ترین کنسول خانگی» را به نام خود بزنند.
با توجه به این که ماه آگوست شاهد عرضه اکس باکس وان اسلیم و گزارشاتی پیرامون استقبال استثنایی بازیکن ها بودیم، پیشبینی می شد مایکروسافت همین روند موفقیت را ادامه دهد که این اتفاق هم افتاد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گروه NPD، ردموندی ها به واسطه اکس باکس وان اسلیم توانستند برای دومین بار پلی استیشن 4 را کنار بزنند.

اتفاق بزرگی است، با وجود این که 33 ماه از عرضه پلتفرم های نسل هشتم می گذرد، تعداد دفعاتی که اکس باکس وان بر دیوایس ژاپنی ها غلبه کرده به انگشت های دو دست هم نمی رسد. ولی اکنون می بینیم آن ها دو ماه پیاپی پلی استیشن 4 را شکست دادند.
ردموندی ها افزودند که ساعات انجام بازی روی اکس باکس وان هم نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشدی 42 درصدی داشته و قابلیت Xbox Design Lab که امکان ساخت کنترلر مورد علاقه را به خود بازیکن واگذار می کند هم از سوی کاربرهای با استقبال فوق العاده ای مواجه شده است.
متاسفانه گزارشات بیشتری توسط NPD به دست نرسیده و باید منتظر بمانیم. با این وجود کاربرهای فروم نئوگف ارقام جالبی پیرامون فروش کنسول ها منتشر کرده اند. بیایید ابتدا به مقایسه عملکرد ورژن اسلیم اکس باکس وان و اکس باکس 360 بپردازیم.

بر اساس گفته آن ها، اکس باکس وان اسلیم طی نخستین ماه عرضه اش توانست چیزی بین 220 تا 300 هزار دستگاه به فروش برساند؛ رقمی که برای اکس باکس 360 اسلیم به 450 هزار رسیده بود. از سوی دیگر 3DS که سومین کنسول پر فروش آگوست به شمار می رود، کمتر از 157 هزار دستگاه فروخت.
بنابراین با یک عملیات ساده ریاضی می توانیم نتیجه گیری کنیم که فروش پلی استیشن 4 هم بین 220 تا 150 بوده است. بد نیست بدانید با رونمایی از پلی استیشن پرو و گزارشاتی مبنی بر عدم پشتیبانی این کنسول از بلوری های 4K، ردموندی ها فرصت را غنیمت شمردند و گفتند اکس باکس وان اسلیم تنها پلتفرمی است که این قابلیت را دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
زنده باد ایکس باکس.
من که عاشق وان اسلیم شدم
جدیدا دیجیاتو و یک سری نویسنده های آماتورش، تیترهای عجیب و غریب و بعضا معکوس میزنن....واقعا نمیدونم هدفشون چیه، واقعا بعید میدونم از کسی پول گرفته باشن که یه برند و بالا ببرن یا یه برند و خراب کنن، ولی عجیبه که اینجوری تیتر میزن...خوب اقا شکی نیست وقتی همه میدونن قراره ماه دیگه یا دو ماه دیگه، سونی PS4 جدید معرفی کنه، همه دست از خرید PS4 میکشن و منتظر نسخه جدیدش میمونن...خوب این میشه کاهش فروش Ps4 که کاملا طبیعیه...از طرفی هم Xbox نسخه جدیدش رو تازه ارائه کرده و همه میدونن حالا حالا ها نسخه دیگه ای ازش نمیاد، پس Xboxی ها میرن سراغ خریدش و فروشش میره بالا...ولی این دلیل بر شکست نیست...آخه کجای دنیا میزان فروش تو یک ماه مهمه؟ مثلا همیشه یکی دو ماه قبل از معرفی آیفون فروشش به شدت کم میشه، همه این و میدونن...یا قبل از معرفی گالاکسی اس هم همین اتفاق می افته...کسی نمیاد این بازه رو در نظر بگیره و سریع بگه، این ماه فلان شرکت شکست خورد...مهم از امروز به بعده...که هر دو شرکت محصول جدید رو معرفی کردن، حالا ماه آینده هرکی بیشتر فروخت برنده است...
چرا دیجیاتو برای خودش از طرف من لایک میزنه برای کامنتا ?
اره ?
خوبه میگید برای به تعداد انگشتان دو دست هم نمیرسه اما سونی صدها بار تو آمار فروش اکس باکسو شکست داده نمیدونم چرا دیجیاتو تیتر خبرهاش اینقدر میخواد جو ایجاد کنه
فقط ps4proمنتظرم بیاد تا بخرمش xboxمفت نمیارزه
به نظر شما طراحی Xbox one کپی برداری از ps4 نیست؟؟اخه سونی از ps2طراحی تخت داشت اما Xbox 360 خیلی زشت بود
خب این نظر شخصی شماست
بنظر من که 360 جزو قشنگترین کنسول ها بود و هست مخصوصا مدل اسلیم
فقط ps4
مشکل ایرانی جماعت اینه که هرچی می خرن بهترین جنسه و اصلا عیباشو نمی بینن فعلا که مایکروسافت انحصاری های بیشتر با تنوع بیشتری داره و تو بخش نرم افزاری کنسول حرف اول رو میزنه. تو ایران ps4 جاافتاده تر از xbox one برای همین همه طرفدار ps4 در ضمن xbox one s هم بسیار بهتر از ps4 slim
در تنوع بازیای انحصاری xbox شکی نیست ولی شما میتونی Killzone , Heavy Rain , Last of us , Uncharted , God of war و ... رو با Gears of war , Fable , Halo , Fallout و غیره مقایسه کنی ؟
اصلا god of war یه طرف بقیه یه سمت دیگه
کل دنیا اخبار دنبال کنید متوجه میشید ک محبوبیت کنسول سونی خیلی بیشتر از مایکروسافته از رو احساسات نظر ندید
در اینکه سونی حرف اول رو میزنه شکی نیست منم خودم pes4 دارم و راضی هستم x box شکست سنگینی رو داشت ولی خداروشکر خوب خودش رو با one s جمع کرد البته ی خوبی one s ساپورت بازی های کنسول 360 هست ...
منظورتون PS4 هستش انشالله دیگه