ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظارت رگولاتوری بر کیفیت اینترنت ارائه شده به کاربران از طریق داشبورد اندازه گیری کیفیت

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طراحی اولیه ی «داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت کاربران» خبر داده و گفته است این طرح به زودی با هدف اندازه گیری سرعت و ...

پیام ادیب
پیام ادیب منتشر شده در ۲۱ شهریور ۱۳۹۵  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از طراحی اولیه ی «داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت کاربران» خبر داده و گفته است این طرح به زودی با هدف اندازه گیری سرعت و کیفیت سرویس کاربران اجرایی می شود.

وی با اشاره به برنامه های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اندازه گیری کیفیت اینترنت مصرفی کاربران، یکی از طرح های مدنظر را ایجاد این داشبورد اعلام کرده است که به گفته ی او هم اکنون کار طراحی آن به اتمام رسیده و در آستانه ی اجرایی شدن قرار دارد.

به این ترتیب در صورت شکایت و نارضایتی کاربران اینترنت از سرویس دریافتی خود، امکان چک کردن خط اینترنت آنها به صورت مستقیم وجود خواهد داشت. جوشقانی درباره ی این طرح خاطرنشان کرده است: «با راه اندازی داشبورد اندازه گیری کیفیت اینترنت، امکان ارزیابی سرویس ارائه شده از سوی شرکت های اینترنتی و اپراتور ها به صورت کامل و آنلاین وجود خواهد داشت».

به گفته ی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اندازه گیری میزان تأخیر ایجاد شده در سرویس، میزان گم شدن بسته ها و میزان رضایتمندی مشتری، از جمله قابلیت های دیگری است که با راه اندازی این طرح در کنار سنجش کیفیت سرویس ارائه شده به کاربر میسر خواهد شد.

گفتنی است این طرح در حالی در مسیر اجرایی شدن قرار دارد که جوشقانی پیش از این گفته بود: «تا کنون در میان اپراتور ها گیگ خوری اینترنت مشاهده نکرده ایم».

کاهش قیمت اینترنت به کجا رسید؟

فلاح جوشقانی در خصوص اجرای مصوبه ی کاهش قیمت اینترنت از سوی اپراتورهای اینترنت و موبایل نیز گفته است مصوبه ی مذکور در بیش از ۹۰ درصد اپراتور های اینترنت اجرایی شده است و تنها یک یا دو اپراتور به لحاظ فنی مشکل داشته اند که به زودی این مشکل نیز رفع شده و تمامی اپراتور ها قیمت اینترنت خود را کاهش خواهند داد.

وی در ادامه افزوده است: «در همین حال اپراتور های موبایل نیز این مصوبه را اجرایی کرده اند که البته برای دیتای موبایل، تنها سقف تعرفه اینترنت آزاد پایین آماده و قیمت بسته های اینترنت همچنان در شرایط رقابتی اپراتور ها است».

معاون رگولاتوری با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد مشترکان موبایل مصرف اینترنت آزاد دارند، گفته است: «این مصوبه به نفع کاربرانی است که به دلیل مصارف پایین، ترجیح می دهند بسته ی اینترنت خریداری نکنند و مصرف آزاد داشته باشند».

جوشقانی اظهار داشته است که بر اساس برآورد ها ۴۰ درصد درآمد اپراتور های موبایل از حوزه ی دیتا است. او در ادامه خاطرنشان کرده که بسته های اینترنتی اپراتور های موبایل در فضای رقابتی ارزان بوده و ایران جزء ارزان ترین کشور ها در زمینه ی قیمت بسته های دیتای موبایل است». با این حال معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صحبتی از مقایسه ی کیفیت سرویس ارائه شده به کاربران ایرانی در مقایسه با دیگر نقاط جهان به میان نیاورده است.

در پایان، اگر ارائه دهنده ی سرویس اینترنت ثابت شما قیمت اینترنت مصرفی تان را کاهش داده آن را در «بخش نظرات» با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali montazery

    به نظر من شاید تو موضوع ارائه اینترنت ثابت به دلیل زیر ساخت نامناسب و عدم پیگیری مخابرات در بحث ارائه خطوط فیزیکی مناسب به مشترکین خیلی فرقی نکنه از کدوم شرکت سرویس بگیرید اما الان چیزی که اپراتورهای ثابت رو از هم متمایز می کنه ارائه پشتیبانی مناسب و بسته های خوش قیمت و داشتن آپشنهای مختلف رو بسته ها مثل (VOD) هست و نه صرفا کیفیت اینترنت شرکتها

  • Vahid Saeedi

    این طرح خوبیه ولی یه فکریم به حال انحصارطلبی مخابرات بکنید که فیبرنوریا فقط میتونن از مخابرات سرویس بگیرن!!
    مگه داریم بدتر از مخابرات؟؟

  • Ali Mbi

    کسی که مصرف اینترنتش پایینه اصن 0.5 ریال براش مهم نیست هیچ فرقی به حالش نداره

  • امیر

    پارس آنلاین که همچنان گرونه. تنوع سرویساش هم کمه فقط حجم اضافش ارزون شده. اگر از سرعت و پشتیبانیش رضایت نداشتم تخلیه میکردم. ولی همین دو عامل نمیذاره. در کل بجز قیمت راضیم

    • ali montazery

      سلام دوست عزیز .بنده هم سرویس پارس آنلاین رو 2 سالیه که دارم اما قیمتهای سرویسهاش در مقایسه با بقیه شرکتها بنظرم گرونتر نیست و برای مشترکین جدیدش سرویسهای خیلی رقابتی و خوش قیمتی داره...اما برای مشترکین فعلیش هم یه بسته هایی اوورده به اسم انرژی که میتونه مصرفتون تو اپلیکیشنهای مختلف رو مدیریت کنه و در کل فقط پارس آنلاین داره اینو...و به قول شما پشتیبانیشون هم که حرف نداره

  • احمد سالمی

    اینترنت فقط 4G ایرانسل اونم تازه اگه شانس داشته باشی آنتن نزدیک خونت باشه!
    کلا اینترنت در ایران فاجعه ست

  • سعید

    کیفیت اینترنت توی دو سه هفته اخیر خیلی بد شد
    رایتل که چند هفته هست که رو اعصابه
    البته دو سه روز خوب شده

    کم کم به فکر تغییر بودم تا سیمکارت همراه براش بسته بخرم

    بسته هاشم هیچ کاهشی قیمتی نداشته

  • رضا H

    2020 خیلی خوب شده هم ارزون شده هم نسبت حجم به قیمت پایین تر اومده .... مثلا طرح داشت سرعت ۲ مگ فک کنم ۱۶ یا ۱۸ تومن ،۵ گیگ در ماه

  • hossein oladian

    آسیاتک قیمت کاهش داد ولی شبانه رایگان حذف کرد..والا ما که حاضریم همون قیمت قبل پرداخت کنیم ولی شبانه و سرعت بیشتر داشته باشیم:|

  • میلاد محمدلو

    اینجا ایران است‌‌ ‌ کاهش قیمت خواب و خیال است

  • kasra_sh

    چرا وقتی بخش "به طور مستقیم" رو خوندم مو به تنم سیخ شد؟؟؟؟!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی