ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

۱۰ اتومبیل افتضاح سال های 2015 و 2016 از نگاه جرمی کلارکسون [بخش دوم]

اخیرا جرمی 10 خودروی بد سال های 2015 و 2016 را در ستون مخصوص خود در نشریه ساندی تایمز معرفی کرده که در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی گذرا به خودروهای موجود در این لیست ...

سعید علیپور
سعید علیپور منتشر شده در ۲۵ شهریور ۱۳۹۵  |  ۲۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیرا جرمی 10 خودروی بد سال های 2015 و 2016 را در ستون مخصوص خود در نشریه ساندی تایمز معرفی کرده که در ادامه مطلب قصد داریم نگاهی گذرا به خودروهای موجود در این لیست داشته باشیم.

البته به دلیل طولانی بودن مقاله مربوطه آن را به دو بخش تقسیم کرده و در هر بخش به 5 اتومبیل انتخابی کلارکسون پرداخته ایم. این مقاله بخش دوم بوده و برای مشاهده بخش اول می توانید اینجا مراجعه کنید.

بی ام وی X1 xDrive25d

خودروهای ساخت بی ام وی واقعا آلمانی هستند. البته استثناهایی هم مثل X1 قدیمی وجود دارند که واقعا مزخرف هستند.

مهندسین این خودرو گویی با بی میلی این کراس اوور را ساخته اند؛ احتمالا به همین دلیل تولید آن به کارخانه هایی در هند، چین و روسیه سپرده شده است.

در واقع X1 مثل یک مخلوط کن سیمان بود! خبر بد برای طرفداران آتشین بی ام وی اینکه فروش بسیار خوب آن باعث تولید نسل جدید آن شد.

BMW X1 xDrive25d

اتومبیل مورد تست من بصورت چهار چرخ متحرک بود. شاید فکر کنید که حتما توانایی خوبی در مسیرهای نسبتا گل آلود داشته، اما کاملا در اشتباهید؛ چرا که حتی روی چمن ها نیز مدام به این طرف و آن طرف سر می خورد.

موتور 2 لیتری دیزلی و توئین پاور چندان قدرتمند احساس نمی شد. در واقع این موتور طوری شروع به حرکت می کند که انگار همانند طراحش تازه از خواب بیدار شده و با ناراحتی گلایه می کند که "آیا باید حرکت کنم؟"

با در نظر گرفتن همه موارد، X1 اتومبیل بدی نیست؛ زیرا هر لحظه تصادف نمی کند، منفجر هم نمی شود!

اگر X1 ساخت کیا یا کمپانی های عجیب و غریب چینی بود، می گفتید عجب خودروی خوبی؛ اما از آنجایی که لوگوی بی ام وی بر روی خودرو نصب شده و چون شما می دانید که محصولات این شرکت چقدر خوب هستند، شما چیز بهتری انتظار دارید.

قیمت: 36720 پوند

مشخصات فنی: موتور 2 لیتری، چهار سیلندر، توربودیزل، 228 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه

شتاب و حداکثر سرعت: 6.6 ثانیه، 146 مایل برابر با 234 کیلومتر در ساعت

امتیاز کلارکسون: 2 ستاره از 5 ستاره

نظر کلارکسون: یک بی ام و برای افراد کوچک بین

سئات لئون X-Perience SE Technology

وقتی 31 سال پیش تست خودروها را شروع کردم، هرگز پشت فرمان یک سئات ننشسته بودم؛ چون این شرکت تا به حال پیشنهادی نداده بود، من هم درخواستی ارائه نکرده بودم. دلیلی هم برای این کار وجود نداشت.

سئات لئون X-Perience SE Technology که برای بررسی فرستاده شده بود، آینه های خیلی شیکی داشت. بجز این در بقیه قسمت ها تمامی فلزات، شیشه ها و پلاستیک ها بازیافتی بودند. از شانس بد قهوه ای هم بود!

Seat Leon X-Perience SE Technology

کمپانی سئات سعی داشت با نام گذاری قهوه ای ماجراجویانه کمی قضیه را متفاوت جلوه دهد، اما اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

برای استفاده از دنده 2 در مانورهای آهسته، باید سرعت را تا حد توقف کم کرد؛ این کار باعث می شود مردم با انگشت راننده را نشان داده و راننده نیز در عین حال همانند یک احمق به نظر برسد!

من از سئات به خاطر در اختیار قرار دادن نمونه مورد آزمایش تشکر می کنم، چون که باعث شد اعتقاد قبلیم درباره اتومبیل های این کمپانی تقویت شود؛ آنها واقعا وقت تلف کن هستند!

قیمت: 26905 پوند

مشخصات فنی: موتور 2 لیتری، 4 سیلندر، توربودیزل، 148 اسب بخار قدرت در 3500 دور در دقیقه

شتاب و سرعت: 8.7 ثانیه، 129 مایل برابر با 207  کیلومتر در ساعت

امتیاز کلارکسون: 2 ستاره از 5 ستاره

نظر کلارکسون: ارزش 31 سال انتظار را نداشت!

نیسان GT-R Track Edition

یک بار جیمی کار در صندلی سرنشین GT-R Track Edition نشسته بود. بعد از حدود نیم مایل او گفت که مسیریاب آیا فقط ماساژورهای اطراف محل زندگی را نشان می دهد؟!

من همیشه با تامل می گویم که فلان اتومبیل خطرناک است، زیرا کلی دردسر قانونی دارد؛ اما در مورد این اتومبیل می گویم که بسیار به آن عبارت نزدیک شده است.

در یک ساعت نزدیک بود دو بار تصادف کنم، آن هم به دلیل تغییر مسیرهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی.

Nissan GT-R Track Edition

هیچ بخششی در کار نیست؛ به هیچ وجه. کافیست از روی یک چاله کوچک رد شوید تا لحظه برخورد هواپیما با زمین را به طور عینی تجربه کنید! در این مواقع به خوبی لرزش ستون مهره ها را از طریق جمجمه خود احساس خواهید کرد.

اینجا با یک نتیجه دردناک روبرو می شویم. نیسان GT-R استاندارد یک اتومبیل 5 ستاره و یکی از بهترین ها در جهان است، اما این نسخه چندش آور مخصوص پیست اصلا ستاره ای دریافت نمی کند! چون که کاملا بی فایده است.

قیمت: 91955 پوند

مشخصات فنی: موتور 3.8 لیتری، V6، توئین توربو، بنزینی، 542 اسب بخار قدرت در 6400 دور در دقیقه

شتاب و سرعت: 2.7 ثانیه، 196 مایل برابر با 315 کیلومتر در ساعت

امتیاز کلارکسون: هیچ ستاره!

نظر کلارکسون: از عرش به فرش!

فولکس واگن شیروکو 2.0 TDI

من با عشق ماشین به دنیا آمده ام. عشقی که از یک مازراتی در دوران بچگی مشتعل شد و با یک فورد کورتینا 1600E حالت جدی به خود گرفت. اما اولین خودروی من که یک فولکس واگن شیروکو بود، این عشق را در مستحکم تر کرد.

باید حقیقت را بگویم. من اصلا قصد رانندگی با شیروکوی جدید را نداشتم، دلیلش را هم قبلا در نشریه The Sun گفته ام.

شما منظورم را می دانید. فرض کنید از رابطه ای یک ساله در 35 سال پیش لذت برده اید. به لطف فیسبوک باز هم عاشق می شوید. اینجاست که مشکلات شروع می شود و کسی اصلا دوست ندارد این را در زندگی خود تجربه کند.

بهتر است عشق را از گذشته به عنوان یک خاطره نگه دارید.

Volkswagen Scirocco 2.0 TDI

ظاهر شیروکوی جدید چندان باب میل نیست و با استارت زدن موتور دیزلی سر و صدای عجیب شروع می شود. هر چه قدر هم سعی کنید نمی توانید خود را متقاعد کنید که سوار بر خودرویی هستید که بر اساس گلف Mk 6 شکل گرفته است.

همچنین این ماشین زیاد از کار می افتد. بدون شک دلایل این امر هم بی ارتباط به خرس های قطبی نیست؛ موتور دیزلی شیروکو باید زیاد دور بگیرد تا شما خیال حرکت را داشته باشید، چه برسد به شروع حرکت!

وقتی هم این کار را کردید احساس می کنید چیزی خراب است، زیرا نیرو اصلا کافی به نظر نمی رسد.

مزیت شیروکوی جدید این بود که به من یادآوری کرد چقدر گلف GTI را دوست دارم.

قیمت: 23760 پوند

مشخصات فنی: موتور 2 لیتری، چهار سیلندر، توربودیزل، 148 اسب بخار قدرت در 3500 دور در دقیقه

شتاب و سرعت: 8.6 ثانیه، 134 مایل برابر با 215 کیلومتر در ساعت

امتیاز کلارکسون: 2 ستاره از 5 ستاره

نظر کلارکسون: عشقم از چشمم افتاد!

هیوندای i800

هیوندای i800 بدتر از انگلی است که وارد چشم کودکان می شود، حتی بدتر از یک اتاقک کوچک در پایگاه ارتش یا یک بیماری مسری است.

تست کردن شلوارها از سوار شدن به این خودرو خیلی بهتر است! من ترجیح می دهم به جیمز می کرم ضد آفتاب بزنم تا اینکه با این ماشین به مسافرت بروم.

این ماشین واقعا آزاردهنده است. هیوندای می داند چطور اتومبیل خوبی بسازد. اما با i800 تصمیم گرفته خودرویی خسته کننده، کُند، زشت و خیلی بد بسازد.

Hyundai i800

دلیل این اتفاق احتمال این بوده که هیوندای تصور کرده لزومی ندارد برای خودرویی که قرار است توسط رانندگان تاکسی آفریقا و کاتولیک های اروپایی که فرزندان زیادی دارند، خریداری شود، وقت زیادی بگذارد.

این افراد آنقدر خسته هستند که هیچ وقت احساس نمی کنند که با سرعت 6 مایل در ساعت در حال حرکت هستند!

من هرگز دیگر سوار این ماشین نمی شوم؛ حتی اگر ساعت سه صبح و هوا بارانی باشد و من بخواهم به خانه بروم و حتی اگر به طور اتفاقی اتومبیل راننده تاکسی i800 باشد سوار نمی شوم که نمی شوم! ترجیح می دهم بر روی نیمکت بخوابم، آنفلونزا بگیرم و در یک مریض خانه درجه سه بمیرم.

قیمت: 24845 پوند

مشخصات فنی: موتور 2.5 لیتری، چهار سیلندر، 134 اسب بخار قدرت در 3600 دور در دقیقه

شتاب و سرعت: 17.6 ثانیه، 104 مایل برابر با 167 کیلومتر در ساعت

امتیاز کلارکسون: هیچ ستاره!

نظر کلارکسون: به من یک شتر بدهید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • vahid

    فک کنم یه بار خانواده سمند رو سوار بشه کلا خود کشی کنه خخخخخ

  • امینnew

    من عاشق جرمی هستم چون خیلی رک و توی ماشین با کسی شوخی نداره و تخفیف هم نمیده، کاش اینهمه سخت‌گیری، رک بودن توی کشور ما روی ماشین های ایرانی هم بود جرمی اگر ماشین های ایرانی رو بهش بدن بی برو برگشت اولین کاری که میکنه بنزین روشون میریزه و آتیششون میزنه و بعد میگه اگر این ماشین آتیش نمیزد امکان داشت جان هزاران نفرو به خطر بندازه و خیلی هارو به کشتن بده

  • Budgie Jackson

    اینا که تو ایران لوکس حساب میشه و قیمتاش بالای ۱۲۰ میلیون میشه ?

  • shrek

    جرمی کلارکسون کلا آدم نژادپرست خودبزرگ بین کمی تا قسمتی عوضی هست! ولی انصافا خوب تیکه میندازه! خب از یک عوضی چه انتظار دیگه ای دارید؟!
    اگر فکر میکنید کامنت من بی ادبانه است, یکبار دیگه نوشته های جرمی رو بخونید ;)

    • با نظرت کاملا موافقم

  • Ali

    همه این ماشینا بیان ایران زیر سیصد میلیون نیستن و فقط طبقه پولدار جامعه ازشون استفاده میکنن چقد ما بدبختیم خدا

  • shayankia

    یه بار ازش در مورد پیکان پرسیده بودن،گفت که یه جعبه هست که زیرش چهارتا پرتقال هست!خخخخخ

    • آریا

      گفته بود فکر کنم طراحش موقع طراحی چشم بند زده بود یا کلن داده سگش طراحی کنه ? ? ?

  • امیر حسین...

    اگه بیاد ایران ساینا رو ببینه چیکار میکنه؟ خخخ دمش گرم آدم باحالیه

  • خودش هم کم مزخرف نیست این آدم

  • h@h

    امیدوارم با برنامه جدیدش بزارن بیاد ایران

  • Rzhoni

    این دری وری ها رو از کجا میاره این مردک ??

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی