ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایلی که نمی خواهد فراموش شود؛ HTC HD2 به اندروید نوقا آپدیت شد

پلتفرم اندروید در نوع خود بسیار عالی و منحصر به فرد است، اما حتی کمپانی معظم گوگل نیز نتوانسته بر مشکل تنوع دیوایس ها و ناسازگاری نسخه های جدید سیستم عامل با سخت افزارهای قدیمی ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۲۷ شهریور ۱۳۹۵  |  ۲۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پلتفرم اندروید در نوع خود بسیار عالی و منحصر به فرد است، اما حتی کمپانی معظم گوگل نیز نتوانسته بر مشکل تنوع دیوایس ها و ناسازگاری نسخه های جدید سیستم عامل با سخت افزارهای قدیمی فائق آید. به همین دلیل، آپدیت های نرم افزاری بسیاری از موبایل ها حتی بعد از گذشت چند ماه از تاریخ عرضه، متوقف می شود.

اما در این میان، تلفن همراهی وجود دارد که پس از چند سال، هر از گاهی به روز رسانی خوبی را دریافت می دارد. این اسمارت فون HTC HD2 نام دارد. اگر چندان با این نام آشنا نیستید، تعجب نکنید، زیرا معرفی اولیه این دستگاه به سال 2009 یعنی 7 سال قبل باز می گردد.

تلفن همراه مورد بحث در ابتدا با سیستم عامل ویندوز موبایل 6.5 عرضه شد، اما پشتیبانی و حمایت طرفداران از آن هنوز ادامه دارد و نسخه های مختلف سیستم عامل از جمله اندروید لالی پاپ، مارشملو و حتی ویندوز فون 8 و ویندوز RT برای آن پورت شدند.

حال با گذشت هفت سال، به تازگی به روز رسانی جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی نوقا نیز برای آن معرفی شده.

HTC-HD2-1

گفتنی است تلاش های فوق از سوی کاربران حرفه ای وب سایت XDA Developers انجام می شود، و البته همان طور که انتظار می رود، با این آپدیت ها نمی توان موبایل کامل و کاربردی را به دست آورد. از آنجا که HTC HD2 فقط 448 مگابایت رَم دارد، اندروید نوقا روی آن فقط قادر به برقراری ارتباط وای-فای و اجرای عملکردهای صوتی خواهد بود.

با این حال، اگرچه آپدیت نوقا برای این اسمارت فون 7 ساله کاربرد خیلی زیادی نخواهد داشت، اما این حجم پشتیبانی و علاقه از سوی کاربران و طرفدارانش ستودنی است و نشان می دهد HTC HD2 نمی خواهد به این زودی ها فراموش شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • Tablighat Eghbal

    دمش گرم !!!!!!

  • علی رشیدی

    ایول به این گوشی ?

  • mohammad reza

    من اینو نداشتم اما سنستیشن اونم زمانی که رتبه اول فروش رو اچ تی سی در آمریکا و کانادا داشت خریده بودم.از اون زمان تابحال ۷تا گوشی عوض کردم همشونم اچ تی سی بودن هیچ وقت ازشون هنگ و لگ ندیدم.واقعا حیف اوچ تی سی که با گندهای هیئت مدیره اش الان زیر پای آشغال سازای چینی داره ضرر میده.امیدوارم بعنوان تولیدکننده اولین موبایل پیکسل دوباره اوج بگیره

  • مهدی اکرمی

    ما که رام کوک میکردیم، بهش میگفتیم غوووول.
    یه گوشی فوق العاده که بدلیل هارمونی بسیار زیادش، هنوزم پابرجاست.
    نباید انتظار داشت عین گوشیهای الان کار کنه چون مال 6سال پیشه و قیاس اونا با هم اصصصصلا منطقی نیست.
    ولی واااااقعا لقب غووووول برازندش بود و هررررگز از ذهنم پاک نخواهد شد.

    • مهدی اکرمی

      البته مال 7 سال پیشه که به اشتباه نوشتم 6 سال.

    • مهدی اکرمی

      البته مال 7 سال پیشه که من اشتباها 6 نوشتم.

  • jafari

    هفت سال پیش تولید شده
    ولی اندروید 7 رو گرفته ؟؟؟؟دم اچ تی سی گرم واقعا یکی از اشنا هامون m7 داره اونم اندرویدش لالی پاپ هستش که مارشملو هم براش اومده واقعا از این خبر تعجب کردم درود به شرف اچ تی سی که مثله بعضی از شرکت ها نمونه بارز سامسونگ قصد خالی کردن جیب مشتری رو نداره

    • masoud4584

      سلام
      فكر نكنم اندرويد مارشمالو براي one m7 اومده باشه

      • TeChNoLoGy

        اپدیت اندروید 6 برای m7 به صورت ota نیومده

    • ح.کامکار

      متنو بخون

    • نیما

      عزیزم ، کامل نخوندی متن رو
      اصن ربطی به اچ تی سی نداره.
      افراد مستقل از انجمن XDA این کار ها رو انجام میدن.

  • Hamid Pahlavan

    خیلی گوشی‌های دیگه هم توی xda آپدیت‌های جدید رو واسشون پورت می‌کنن، حتی گوشیهای قدیمی‌تر شاید.

  • امیرحسین

    گوشی خیلی خوبی بود ولی سه تا ضعف بزرگ داشت. یکی اینکه سنگین بود دوم اینکه ویندوز فون اون زمان زیاد اپ نداشت و سوم باتریش بود.

  • shaBGardsg

    اکسپریا اس هم اپدیت شد

  • sampple

    فک کنم ویندوز ده pc هم روش نصب شه

  • amir

    واقعا عالیه این گوشی خیلی خوب بود
    خیلیا ک میان اینجا کل کل سنشون قد نمیده ب گوشی خخخخخ

    • نیما

      من که داشتم به نظرم افتضاح بود
      وزن زیاد / لگ دار / نداشتن فارسی (با مصیبت باید روش نصب میکردی) / نبود برنامه و بازی / عدم پشتیبانی از سیستم عامل (حتی یک به روز رسانی هم نیومد)

      • salar t

        شما همون الجی عزیزت رو بگیر دستت که الان بخش موبایلش دو ماهه داره ضرر خالص میده !

      • amir

        تو زمان خودش گوشی خوبی بود در مجموع نسبت به nهنگ های نوکیا

        • علی گلکسی

          ان۹۷ الآن ۱۲۰۰۰۰۰ تومن هستش بهترین گوشی ان۹۷

        • علی گلکسی

          خدایی ان۹۷ نوکبا با اینا قابل قیاص نیستخیلی بهتر

    • امیرحسین

      البته بهتره سنمونو به رخ بقیه نکشیم داداش گلم.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی