ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوان گلکسی نوت 7، سبب کاهش چشمگیر سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه سوم شد

همانطور که انتظار می رفت، فراخوان جمع آوری موبایل های گلکسی نوت 7، هزینه ای گزاف روی دست سامسونگ خواهد گذاشت. تحلیلگران پیش از ارائه گزارش مالی کمپانی کره ای می گویند که فراخوان واحدهای ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱ مهر ۱۳۹۵  |  ۱۸:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که انتظار می رفت، فراخوان جمع آوری موبایل های گلکسی نوت 7، هزینه ای گزاف روی دست سامسونگ خواهد گذاشت. تحلیلگران پیش از ارائه گزارش مالی کمپانی کره ای می گویند که فراخوان واحدهای آسیب پذیر نوت 7 می تواند سود سامسونگ در سه ماهه اخیر را تا 8.6 درصد نسبت به سه ماهه قبلی کاهش دهد.

این مسئله در حالی به وقوع می پیوندد که تحلیلگران پیش از این انتظار داشتند سامسونگ به سود 7.4 تریلیون وونی (معادل 6.7 میلیارد دلار) در سه ماهه سوم برسد و کره ای ها هم هدف خود را روی 8.2 الی 8.5 تریلیون وون تنظیم کرده بودند. در واقع بسیاری اعتقاد داشتند که با عرضه گلکسی نوت 7، سوددهی کلان سامسونگ بعد از ورود گلکسی اس 7 و اس 7 اج در سه ماهه دوم به بازار، ادامه یابد.

اگر به طور متمرکز، تنها واحد موبایل سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم، «کوان سونگ-ریول» (Kwon Sung-Ryul) از موسسه آماری Donbu پیش بینی می کند که سود بخش موبایل کره ای ها، از 4.1 تریلیون وون پیش بینی شده، به 2.6 تریلیون وون تنزل خواهد یافت.

Samsung-Mobile-Q3-16-profit-forecast-w600

اگر این مسئله حقیقت داشته و به وقوع بپیوندد، فراخوان گلکسی نوت 7 هزینه ای معادل 1.5 تریلیون وون (یا 1.35 میلیارد دلار) روی دست سامسونگ گذاشته است؛ رقمی که به مراتب از رقم پیش بینی شده 1 میلیارد دلاری بیشتر است. ضمناً اگر سامسونگ را به عنوان یک مجموعه نگاه کنیم، ضرری به بخش Samsung SDI، و دیگر واحدهای تجاری کمپانی نیز وارد گشته است.

با این حال همه چیز هم به ضرر سامسونگ نیست و تحلیلگران انتظار دارند بعد از عرضه مجدد گلکسی نوت 7 به بازار، عملکرد سامسونگ در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی یکبار دیگر بهبود یابد. ضمناً گزارش ها از این حکایت دارند که سامسونگ می خواهد عرضه گلکسی اس 8 را به جلو بیندازد تا ضرر مالی نوت 7 را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Dexter Morgan

    ولی سامسونگ خیلی بد اورد اگه این مشکل برای نوت پیش نمیومد میتونست موفقیت بزرگی برای سامسونگ باشه

  • ناصر

    مردم همچین به سامبمب گارد میگیرن انگار کمپانیه باباشونه

  • ناصر

    سامسونگ این همه گوشی تولید میکنه همشون شبیه هم

  • masood mohammadi

    اون اولیه که خیلی زیاده مال زمان s5?

  • esmaeilprl

    بمیرم نه ک حالا اس 6 و اس7 نوت 5 نوت7 و.... خیلی فرق دارن با هم ?
    تازه اس8 هم تو راهه ?

    • sepehri

      برو عمو اون ایفونه که هنوز بعده چند سال نتونسته قیافه تخمیه گوشیاشو عوض کنه ذره ای از پیشرفت و تکنولوژی حالیتون بود الان پرایده بیست و چندی سال پیش و سوار نمیشدید به جایه این تعصب هایه الکی از نظره ذهنی روشن شید .

    • MasoudZ

      اسمو??

  • Rooz5eh

    از اس ٦ مسير خوبى رو شروع كرد سامسونگ ولى توو پيكه مسيرش بدجور گرفتار شد .. حيف

  • ناصر

    ای جان اگه اس 8رو هم زود بده بیرون یعنی یه بمب تازه تو راهه

    • Amir Arab

      چی میگی تو زیر همه پست ها از سامسونگ بد میگی . شما با همون glx کار کن

    • نیما سالارکیا

      بسه?

  • photonsasan

    بيا حالا اس ٨ رو باز زودتر ميده بيرون اين دفعه بمب اصلاح شده كه همون ديناميت رو بيرون ميده بابا اين سامي آدم نميشه بيچاره طرفداراش

    • hamid051

      جم کنید دیگه باو، هم حرف سام سونگ میشه یه سری ترول عقده ای میریزن اینجا بمب بمب میکنن.سام سونگ یک غلطی کرده به گردن هم گرفته و داره درستش میکنه حالا اینا ول نمیکنن

    • sepehri

      هر شکستی نشانه پیروزی کما اینکه سامسونگ شرکته ریزی مثله اپل نیست و سابقه صد ساله داره عمو برو یکم بروز فکر کن .

    • حسین معصومی

      بیچاره تو که چشم دیدن سامسونگ رو نداری اپل یا شرکتای دیگه که مال بابات نیستن

    • M Hossein

      بیچاره تو

مطالب پیشنهادی