پژوهشگران: انسان ها نمی توانند بیش از ۱۱۵ سال عمر کنند
پژوهشگران دانشکده پزشکی کالج آلبرت انیشتین نیویورک باور دارند که ایده عمر ابدی برای انسان ها در حد یک آرزو باقی خواهد ماند و هیچ انسانی نمی تواند بیش از ۱۱۵ سال عمر کند. این دانشمندان ...
پژوهشگران دانشکده پزشکی کالج آلبرت انیشتین نیویورک باور دارند که ایده عمر ابدی برای انسان ها در حد یک آرزو باقی خواهد ماند و هیچ انسانی نمی تواند بیش از ۱۱۵ سال عمر کند.
این دانشمندان با بررسی نرخ مرگ و میر و الگوهای طول عمر در سرتاسر دنیا به این نتیجه رسیده اند که عمر انسان سقف محدودی دارد. بیشتر مردم تصور می کنند که اگر به درستی زندگی کنیم می توانیم عمر بیشتری داشته باشیم، اما این محققین معتقدند که انسان در هیچ شرایطی روی سیاره زمین بیشتر از ۱۱۵ سال عمر نخواهد کرد.
برخورد جامعه علمی با این یافته های جدید متفاوت است. عده ای آن را پایانی بر باور قدیمی امکان جاودانگی می دانند و برخی دیگر در صحت نتایج آن تشکیک کرده اند. به اعتقاد مخالفین، نتیجه به دست آمده نه حاصل یک تحقیق بیولوژیک روی جسم انسان، بلکه حاصل بررسی های آماری روی الگوهای مرگ و میر در سرتاسر جهان است، که احتمال اشتباه نیز در آنها بالاست.
علاوه بر این، پژوهش دانشمندان کالج انیشتین توضیحی در خصوص یافته های جدید درباره ارتباط میان طول عمر و DNA افراد ارائه نمی دهند. این یافته ها می گویند که مدت عمر انسان در DNA او ثبت شده است. البته نه در قالب یک عدد مشخص، بلکه به واسطه وجود فاکتورهایی که می توان به کمک آنها تعداد دفعاتی که یک سلول توان تقسیم شدن دارد را تخمین زد.
پیشرفت های هر روزه در علم ژنتیک باعث می شود که تمام دانشمندان از هدف نهایی جاودانگی ناامید نشوند. به خصوص این که هنوز از لحاظ تئوری، امکان برداشتن محدودیت در تعداد تقسیم سلولی وجود دارد.
همین حالا می توان با چنین دستکاری هایی نوع ژنتیکی سرطان خون و بیماری هموفیلی را در نوزادان متولد نشده درمان کرد. برخی دانشمندان چون جورج چرچ (George Church) باور دارند که می شود یک DNA تکامل یافته برای انسان ها ساخت تا بتوانند در مقابل بیماری ها آسیب های خارجی مقاومت بیشتری داشته باشند.
چنین ایده هایی فعلاً در حد تئوری باقی مانده اند، اما نگاهی به پیشرفت های علم ژنتیک در همین یک دهه اخیر ما را به این باور می رساند که در این قلمرو وجود واژه هایی چون «ناممکن»، تقریباً ناممکن است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
علم چرته. یه حرفایی برای خودشون میزنن. من خیلی مورد دیدم بالای 130 سال عمر کردن. چرا برای اونا توضیحی نمیدن؟ مگه اونا تو سیاره زمین نیستن؟!
الکی?
توی یزد یه پیر مردی هست ک ۱۲۶ سال سن داره ?
سنی که به صورت رسمی ثبت شده که تا الان 116 سال و 54 روز بوده! منظور از 115 سال رو نمیفهمم من!!
یکی از دوستان تو کامنتا گفتع که میانگین سنی منظور بوده که عنوان متن با این حرف اصلا نمیخونه!
کیفیت عمر رو دریابید. به درد خلق الله خوردن. حالا گیرم ۳۰۰ هم عمر کنیم. بیشتر گناه کنیم بارمون سنگین شه که چی
جنتی که فعلا تونسته ???
این پژوهشگرا حرفای مفت زیاد میزنن چون همه مثلا حرفشون رو قبول دارن هرچی بهشون دیکته کنن اونام میان میگن ملت رو که معلوم نی چی فرض کردن (البته ملت هم همیشه آماده سینه چاک کردن خودش واسه اوناست)
واما....
روزی حضرت داوود (علیه السلام) از یک آبادی می گذشت.
پیرزنی را دید بر سر قبری ضجه زنان ، نالان و گریان.
حضرت داوود (علیه السلام) پرسید : مادر چرا گریه می کنی؟
پیرزن گفت: فرزندم در این سن کم از دنیا رفت.
حضرت داوود (علیه السلام) فرمود : مگر چند سال عمر کرد؟
پیرزن جواب داد: 350 سال !!!
حضرت داوود (علیه السلام) فرمود : مادر ناراحت نباش.
پیرزن گفت: چرا؟
داوود (علیه السلام) فرمود : بعد از ما گروهی به دنیا می آیند که بیش از صد سال عمر نمی کنند.
پیرزن حالش دگرگون شد و از حضرت داوود (علیه السلام) پرسید: آنها برای خودشان خانه هم می سازند، آیا وقت خانه درست کردن دارند؟
حضرت داوود (علیه السلام) فرمود: بله آنها در این فرصت کم با هم درخانه سازی رقابت می کنند.
پیرزن تعجب کرد و گفت: اگر جای آنها بودم تمام صد سال را به سجده خدا می پرداختم.
اینها همش داستانه. علم رو قاطی این چیز ها نکنید. هیچ بشری تا حالا بیشتر از 120 سال (حالا 2-3 سال بالا پایین ) نتونسته عمر کنه
یکی از مشمئز کننده ترین مسائل..دیدن بی سوادهایی که به پژوهشگر و دانشمند فحش میدن!!!
چرا فکر میکنی حرف پژوهشگران مفته ولی داستان پیامبران چند صد ساله صد در صد حقیقته
اين عدد سابقن خيلي بالاتر بوده همونطور كه زمان نوح ٩٠٠ سال عمر ميكردن و رفته رفته اين عدد كم ميشه؛ مثلا خونده بودم كه عمر ملت زمان حضرت يعقوب ١٤٠ سال بوده.
البته صحت ثبت اين سالا هم جاي تامل داره?
قرار نیست افسانه قاطی علم بشه.
اینا همش حرفه راز طول عمر زیاد و کیمیاگری خیلی وقته کشف شده حتی قبل از میلاد مسیح ولی توسط یه سری عوامل فقط سری میمونه. حتی راز سفر در زمان هم کشف شده وگرنه جسد هیتلرو نشون میدادن. این حرفارو میگن که ما تو فکره این چیزا نریم واونا راحت کارشونو بکنن
عزیزان منظور از 115 سال میانگین سنی جامعست نه این که انسانی نمیتونه بیش از 115 سال زندگی کنه
بلکه حرف سر این الان توی جوامع پیشرفته میانگین های سنی هرساله در حال رشد
نهایت این رشد مشخص کردن
داداش مطلب رو یه نگاهی بنداز...