ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا آلکاتل را خرید
تکنولوژی

شرکت نوکیا مالکیت کامل کمپانی آلکاتل را به دست آورد

در آوریل سال ۲۰۱۵ بود که برای اولین بار خبر رسید کمپانی فنلاندی نوکیا قصد دارد یکی از رقبای خود در حوزه تولید موبایل و ابزارهای زیرساختی شبکه های سلولار، یعنی آلکاتل (یا به عبارت ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۱۳ آبان ۱۳۹۵  |  ۱۵:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در آوریل سال ۲۰۱۵ بود که برای اولین بار خبر رسید کمپانی فنلاندی نوکیا قصد دارد یکی از رقبای خود در حوزه تولید موبایل و ابزارهای زیرساختی شبکه های سلولار، یعنی آلکاتل (یا به عبارت دقیق تر Alcatel-Lucent) را به مالکیت خود درآورد. معامله مذکور بالاخره به سرانجام رسید و تمام سهام شرکت مذکور به مالکیت نوکیا درآمد.

این اقدام را باید در راستای اجرای برنامه چند مرحله ای دانست که مدیران شرکت فنلاندی از سال ۲۰۱۳ به اجرا گذاشته اند و قرار است در طی آن برند نوکیا دوباره به سطح اول بازار بازگردد. این کمپانی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ نیمی از سهام شرکت مشهور آلمانی زیمنس (که آن هم در زمینه شبکه های مخابراتی فعال است) را به دست آورده بود.

چنین اقداماتی نوکیا را به عنوان غول بی رقیب بازار تولید ابزارهای شبکه و تاسیسات زیر بنایی شبکه های مخابراتی تبدیل می کند. ضمن این که فروش سرویس نقشه Here نیز به خوبی نشان می دهد که آنها در حال تخصصی تر کردن سرویس ها و محصولات خود هستند. علاوه بر این ها شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این شرکت  برنامه دارد پس از تثبیت جایگاه در بازار زیرساخت، در آینده نزدیک با عرضه چند تلفن هوشمند و تبلت، به بازار ابزارهای همراه بازگردد.

نوکیا در آخرین گزارش مالی خود متحمل ضرری ۱۳۵ میلیون دلاری شده است، این در حالیست که ضرر سه ماهه قبل از آن از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرده بود، حالا و با مالکیت کامل آلکاتل، فنلاندی ها امیدوارند که بالاخره شرکتشان در یک یا دو دوره بعدی قدم به منطقه سوددهی بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saeed_ebrahimi

    ? ? ?

  • farcry

    اخ چی میشه یه ۶۶۰۰ با اندروید بزنه??

  • حامد پ

    نوکیا برگرده میترکونه.همه از گوشیهاش خاطره خوب دارن

  • جگوار

    نوستالژی، منتظرتیم.

  • محمد

    تولد دوباره ی یک ستاره

مطالب پیشنهادی