ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار رندرهای منتسب به نوکیا D1C؛ برند محبوب با یک میان رده به بازی بر می گردد؟

مدت زیادی است که شایعه بازگشت نوکیا به صنعت ساخت تلفن های هوشمند به گوش می رسد و چندی پیش مدیران خود این شرکت هم از علاقه شان به فعالیت در کسب و کار قدیم سخن ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۶ آبان ۱۳۹۵  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدت زیادی است که شایعه بازگشت نوکیا به صنعت ساخت تلفن های هوشمند به گوش می رسد و چندی پیش مدیران خود این شرکت هم از علاقه شان به فعالیت در کسب و کار قدیم سخن گفته بودند.

با قرار دادن بخش های مختلف پازل در کنار هم، به نظر می رسد که باید انتظار موبایلی هوشمند و اندرویدی را در سال ۲۰۱۷ از سوی این برند بکشیم. در ماه های اخیر هم البته دستگاهی با کد «نوکیا D1C» در پایگاه های داده بنچمارک دیده شده که به اندروید ۷.۰ هم مجهز بوده است.

Nokia-D1C-in-Black

امروز حکایت D1C به مرحله جدیدی رسیده و چینی ها در شبکه اجتماعی Weibo، دست به انتشار چند رندر زده و آن را منتسب به موبایل مذکور از نوکیا دانسته اند. در سه تصویری که منتشر شده، می توان D1C را در سه رنگ سفید، طلایی و مشکی مشاهده کرد. در تصویر به نظر می رسد که نسخه طلایی، دارای یک کلید هوم فیزیکی است و برخی ادعا می کنند که این کلید، میزبان سنسور اثر انگشت شده. این در حالیست که در تصاویر مربوط به رنگ های سفید و مشکی نمی توان کلید فیزیکی خانه را مشاهده کرد.

این موبایل نوکیا پیشتر از طریق بنچمارک Antutu آزموده شده بود و همین مسئله موجب فاش گشتن برخی از مشخصات سخت افزاری آن شد. برای مثال خبر رسیده بود که D1C از نمایشگری با رزولوشن تمام اچ دی بهره می برد در حالی که به چیپست میان رده ای موسوم به اسنپدراگون ۴۳۰ تجهیز شده. درون این چیپست، می توان پردازنده ای ۸ هسته ای را به همراه پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۰۵ یافت. نوکیا همچنین سه گیگابایت حافظه رم را برای موبایل جدید خود در نظر گرفته است.

Nokia-D1C-in-White

به نظر می رسد که برند فنلاندی می خواهد در موبایلی که پس از مدت ها چشم به جهان می گشاید، از دو سنسور ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین های اصلی و سلفی استفاده کند.

به طور کلی، با یک نگاه ساده به این تصاویر، می توان حدس زد که با موبایلی نوکیایی از نظر طراحی و البته شبیه به خانواده لومیا طرف هستیم و این محصول همان ژن خانوادگی لومیا را به همراه دارد. هرچند، برخی منابع خبری مانند «فون آرنا» که این تصاویر را پس از انتشار در شبکه اجتماعی Weibo در وب سایت خود قرار داده اند هم اشاره می کنند که بهتر است با اندکی شک به این رندرها نگریست.

مشخصاتی که از طریق بنچمارک ها به دست آمده اند، حکایت از میان رده بودن دستگاه مورد بحث دارند. گویا نوکیا می خواهد ورودی دوباره اما آرام به دنیای موبایل داشته باشد و مایل نیست در ابتدا، محصولی گران قیمت را به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • saeed_ebrahimi

    جالبه... یه جور سبک خاص نوکیایی

  • امید مصدق

    اندر حکایت بحث های تعصبی برندها در ایران : به نظر شما برزیل بهتر از نوکیا نیس؟

  • بهزاد م

    پرچم دار باید میزد این زیاد قوی نیست ولی رمش بالاست

  • درسته که نوکیا سابقا گوشی هاش پر فروش بودند ولی دیگه از دستش در رفت
    من به نوکیا میگم دیر جنبیدی داداش ;-)

  • nostalgia darvari

    نکسوس میفروشم این میخرم

  • MojtabaHere

    از زمان لومیا ها گوشی نخریدم تا گوشی نوکیا رو بخرم ❤
    ببینم سرفیس فون زود تر میاد یا پرچمدار نوکیا کبیر ?

  • YAS...

    برگرده عالی میشه همه منتظر این برند با سابقه ان

  • meysam

    کوفت باشه نوکیا بیشه

    • meysam

      آقا اشتب شد
      کوفت باشه ، نوکیا باشه

  • kamran ashtiani

    نوکیا حرف نداره، ولی این یه ۲ سالی طراحیش عقبه!!

  • mohamad amin rahmani

    نمن العان s7edge دارم ولی هروقت نوکیا یه گوشی داد بیرون اونو میگیرم خیلی گوشیاش سگ جونه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی