ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی رسماً توضیح می دهد چرا تولید موبایل های پیکسل را قبول نکرده است

در بین تلفن های هوشمند اندرویدی که این روزها در بازار جهانی یافت می شوند، یقیناً پیکسل و پیکسل اکس ال یکی از جذاب ترین و مورد توجه ترین دیوایس ها هستند. اگرچه موبایل های ...

حسین آدینه
حسین آدینه منتشر شده در ۲۵ آبان ۱۳۹۵  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در بین تلفن های هوشمند اندرویدی که این روزها در بازار جهانی یافت می شوند، یقیناً پیکسل و پیکسل اکس ال یکی از جذاب ترین و مورد توجه ترین دیوایس ها هستند.

اگرچه موبایل های جدید گوگل از نظر سخت افزاری نوآوری خاصی را ارائه نمی کنند، اما نرم افزار اندروید 7.1 نوقای به کار رفته و البته پشت سر گذاشتن عنوان نکسوس و شروع خانواده جدیدی تحت نام پیکسل، آنها را در مرکز توجهات قرار داده است.

نکته جالب توجه جایی است که به نظر می رسد مورد دوم (تغییر نام) تاثیر به سزایی در انتخاب کمپانی تولید کننده این تلفن های هوشمند جدید گذاشته است.

در حالی که به نظر می رسید این بار خود شرکت گوگل دست به کار شده و دیوایس های سخت افزاری جدیدش را تولید کرده، مشخص شد در واقع HTC سازنده اصلی موبایل های پیکسل است.

huawei_revenue_report_2016_first_half_0

همانطور که ماه گذشته خواندید، یکی از تفاوت های مشهود خانواده نکسوس با پیکسل، جایی است که تمام محصولات گذشته گوگل، برند تولیدکننده سخت افزار را روی خود درج کرده بودند؛ طوری که نکسوس 5X مشخصاً توسط ال جی و نکسوس 6P به صورت کاملاً واضح توسط هوآوی ساخته شده بود.

اما کمپانی ساکن مانتن ویو تصمیم گرفته در سری پیکسل، به هیچ عنوان از لوگوی شرکت تولیدکننده سخت افزار استفاده نکند؛ مسئله ای که موجب ناراحتی هوآوی و قطع همکاری این دو گردیده است.

به دنبال این ماجرا، وب سایت آلمانی WinFuture.de با کسب اطلاعات رسمی از هوآوی گزارش می دهد، «کالین گیلز» معاون گروه تجاری مصرف کنندگان کمپانی چینی با تایید شایعات ماه گذشته، دلیل قطع همکاری با گوگل را حذف برند از روی بدنه و محتوای تلفن های جدید دانسته است.

google-pixel-phone-by-google-w600

هوآوی در حال حاضر بخش بزرگی از بازار چین و آسیا را در اختیار دارد، اما همانطور که می دانید آمریکای شمالی یکی از مهم ترین و البته تاثیرگذارترین بخش های مارکت تلفن های هوشمند جهانی است.

این شرکت چینی نیز به سبب کسب درآمد بیشتر و اثبات جایگاه خود در صنعت مورد بحث، به شدت نیازمند بیشتر دیده شدن در بازارهای بزرگتر است. مهمی که یقیناً از روی کار آمدن دانلد ترامپ نیز متاثر خواهد شد.

البته اشاره نماییم همکاری گوگل و هوآوی در سایر زمینه ها مثل تولید محتوا برای پلتفرم Daydream و موبایل های میان رده به هیچ وجه قطع نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • mohammad

    خدایی هواوی هم با اینکه گوشی های ارزون میده و رو کاغذ سخت افزاراشم خوبن اما بپای شرکتای گنده نمیرسه

    • soheil abbasi

      خدایی تو ملاکت رو چه شرکت هایی قرار میدی ؟؟؟

    • soheil abbasi

      در جواب به شما هم میگم :

      مثل اینکه هنوز میت9 رو ندیدی !!!
      ارزون ؟!! روی کاغذ ؟!! شرکت های گنده ؟!!

      چی داری میگی ، هوآوی با میت9 مثل شیر وایستاده .
      تو داری شی شی میگی ؟

  • dark season

    تمام شرکت‌ها در زمینه طراحی ظاهر گوشی به بلوغ رسیده اند و تقریبا از ظاهر هر گوشی میتوان فهمید متعلق به کدام برند است غیر از هوآوی که دایم ظاهر گوشی را تقلید میکند. حالا گوگل وقتی نام شرکت سازنده را از گوشی های پیکسل حذف می‌کند باز هم می‌توان فهمید کدام برند گوشی را تولید کرده بنا بر این باز هم آن شرکت سازنده ضرر نکرده و همچنان محصول اش تبلیغ میشود ولی هوآوی وقتی نام اش از روی محصول حذف میشود دیگر قابل شناسایی نیست،بنابراین با گوگل به توافق نرسیده

    • soheil abbasi

      شما چشاتو باز کن ، ایمان میاری ...

      همینجا آی دی تلگرام و بده و بگو کدوم گوشی هوآوی شبیه چه گوشیه ؟

      والا چشاتونو باز کنید ، کسی نمیتونه رو دست میت9 بلند شه

    • امیرحسین زنگنه

      استدلالت منو له کرد

  • داود جوادی

    حالا خوبه هواوی سابقه چندانی در تولید گوشی نداره و کلا پنج یا شش ساله داره گوشی میزنه وگرنه دیگه به هیچ خدایی بنده نمیشد،متاسفانه فروش بالای هواوی مخصوصا در پایینرده و میانرده و کسب درآمد بالا باعث غرور کاذب و خودشیفتگی زیاد این شرکت شده و نمونه اش رو در قیمت گذاری توهم آلود میت۹ شاهد هستیم،دنیا به بزرگانی مثل نوکیا و موتورولا و بلکبری و شاید هم الجی و htc رحم نکرد،هواوی که جای خود دارد.

    • ir52m

      سلام
      بله شما راست میگید!
      هواوی از سال 2005 داره گوشی می سازه برادر من نه 6 سال یا 5 سال.
      سابقه ی مخابراتی هواوی رو نگاه کنید. 20 ساله داره کار مخابراتی انجام می ده
      بهترین مودم ها رو Huawei داره
      هواوی دید که سودی نداره براش ( هم مالی و هم از لحا همکاری های گوگل) نیومد پیکسلو بسازه
      نمی دونید خواهشا نظر ندید

    • soheil abbasi

      ینی هیچ کس نمیدونه، هوآی سومین تولید کننده و فروشنده جهانی گوشی هوشمنده ؟

      بابا همکاری پورشه ، گوگل و لایکا ، با هوآوی الکی نیس هاااا ، هوآوی خوب پیشرفت کرده ، داره میره اون بالا بالاها .

      من نمیدونم یه عده نخود مغز چرا اینجوری میکنن و هی میزنن تو سر هوآوی ، هرچند هوآوی کار به کار شما نداره و کار خودشو میکنه .

      منم منتظرم که میت9 پرو بیاد ایران برم بخرم

  • بهزاد م

    خخخخ فکر کرده کیه?
    تو نسازی یکی دیگه میسازه

  • امیرحسین زنگنه

    حق داشته دیگه. یه موبایل خفن بسازی به اسم یکی دیگه تموم شه. خب زور داره خدایی. گوگل باید خودش بسازه موبایلاشو حالا چرا ابنکارو نمیکنه خدا داند. البته با روی کار اومدن ترامپ احتمالا مجبور شه همینکارو کنه.

  • رضا H

    به درک، هووای داغوون کلاس گذاشته واسه طرف آمریکایی، شوتش کردن بیرون، همییینه

  • kamran naseri

    گوگل وقتی دید نکسوس 6 پی با کوچکترین فشار می شکنه ، پشت دستشو داغ کرد که دیگه عمرا بره سراغ هواوی

  • Mi Amir

    هواوی هم ادم شده?

  • علی

    تا دیروز که می گفتن خود گوگل قبول نکرده بده دست هوآوی؟!

  • Aureliano

    درود بر گوگل و هواوی

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی