ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس پلیس فتا: 10 میلیون سیم کارت فعال بی نام و نشان در کشور داریم

همان طور که اطلاع یافتید، امروز دومین نشست مشترک تخصصی دادستان های کل کشور و پلیس فتا برگزار شد و این دو نهاد به رایزنی در مورد وضعیت فضای مجازی و نحوه برخورد با جرائم ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۳۹۵  |  ۱۹:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همان طور که اطلاع یافتید، امروز دومین نشست مشترک تخصصی دادستان های کل کشور و پلیس فتا برگزار شد و این دو نهاد به رایزنی در مورد وضعیت فضای مجازی و نحوه برخورد با جرائم صورت گرفته در آن پرداختند.

سردار هادیانفر، رئیس پلیس فتا در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگاران به مسائل مختلفی اشاره کرد، از جمله اینکه بیش از 66 درصد جرائم اینترنتی کشور در تلگرام رخ می دهد. او در ادامه از وضعیت سیم کارت های بی نام و نشان در کشور انتقاد نمود.

طبق اظهارات هادیانفر در حال حاضر بیش از 160 میلیون سیم کارت در کشور وجود دارند که حدود 30 میلیون قطعه از آنها مجهول الهویه بوده یا با تشابه اسمی به ثبت رسیده. از میان این تعداد، 20 میلیون عدد تاکنون تعیین تکلیف شده اما هنوز وضعیت 10 میلیون سیم کارت نامشخص است.

وی افزود واگذاری تعداد زیادی سیم کارت به اسم یک نفر و فعالسازی آنها از سوی اپراتورها، تخلف محسوب شده و باید با آن برخورد گردد.

گفتنیست از اواسط سال 1393 طرح ساماندهی سیم کارت ها در کشور از سوی وزارت ارتباطات و در چند مرحله به اجرا درآمد، اما ظاهراً علی رغم اعلام موفقیت آمیز بودن آن، هنوز هم سرنوشت تعداد زیادی از سیم کارت ها مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • javad ahmadi

    یاد یه گفته ی بزرگ فوتبال ایرانی می افتم که وقتی ازش می پرسن ایا فوتبال ایران پاکه اون میگه....کجای ایران(این نظام) پاکه که فوتبالش پاک باشه.....?????

    • اتفاق

      ربط داشت؟

  • سعید

    هه ده میلیون سیم کارت بی نام خسته نباشن

  • ناصر

    با سیم کارت که کلاهبرداری نمیشه اختلاص میکنن چند هزار میلیاردی بعد یکی رو میدن جلو میگن این پول نفت رو بالا کشیده اعدامش کنید تا بقیه همدستاش راحت پولارو بخورن

    • محمد امین

      چی به چی ربط میدین

  • m

    مملکت بی صاحب شده 10میلیون

  • نیما

    خب سیمکارت رو قطع کنن تا فرد نتونه تماس بگیره.
    اگه فرد مایل باشه که خطش رو نگه داره ، میره به یکی از دفتر های خدماتی و اونجا مشخصاتش رو ثبت می کنن.
    اگر هم نخواد ، بعد از یه مدت کلا غیرفعال بشه و به کس دیگه ای واگذار کنن

  • ناصر

    چیکار کنیم نمیفروختین

  • Raymond Dragon

    درود...خیلی بده..باید جلوش گرفته بشه تا حجم کلاهبرداری ها کاهش پیدا کنه...

مطالب پیشنهادی