اپل در حال حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور است؛ سازش با دولت آمریکا؟
روزهای اخیر اتفاقات پرحاشیه ای پیرامون اجرایی شدن دستور منع ورود ایرانیان به خاک آمریکا توسط دونالد ترامپ رخ داده و تنش های متعددی میان مردم پدید آمده است. در حالی که کمتر کسی فکرش ...
روزهای اخیر اتفاقات پرحاشیه ای پیرامون اجرایی شدن دستور منع ورود ایرانیان به خاک آمریکا توسط دونالد ترامپ رخ داده و تنش های متعددی میان مردم پدید آمده است.
در حالی که کمتر کسی فکرش را هم می کرد، به نظر می رسد کمپانی اپل فرآیند حذف اپلیکیشن های ایرانی از روی اپ استور را آغاز کرده است.
9to5mac گزارش می دهد که کوپرتینویی ها در درجه نخست اپلیکیشن «دیجیکالا» که به نوعی از شمار دانلود بسیار زیادی در اپ استور برخوردار بوده را حذف نموده و به نظر می رسد این روند دنباله دار خواهد بود.
نکته جالب توجه جایی است که محدودیت های فروشگاه اپلیکیشن اپل ّبرای ایرانیان همین چند ماه پیش برداشته شد.
پس از پیگیری های انجام شده مشخص گردید که اپل دلیل این اتفاق را استفاده دیجیکالا از سامانه پرداخت اینترنتی شاپرک، که در واقع مورد تایید اپل و دولت آمریکا نیست عنوان کرده است.
در حال حاضر نرم افزار موبایلی بسیاری از بانک های کشور نیز روی اپ استور حضور دارند و طبق سیاست جدید قرار است یکی پس از دیگری حذف شوند.
تا اینجای کار مشخص نیست که روند حذف اپلیکیشن های ایرانی از روی اپ استور تنها به نرم افزارهای دارای پرداخت درون برنامه ای محصور خواهد بود یا تمام محصولات استارتاپ ها و ناشران به مرور پاکسازی خواهند شد.
پرسشی که در مواجهه با چنین شرایطی در ذهن مخاطب ایجاد می شود این است که آیا اتفاق مورد بحث به درخواست دولت ترامپ رخ داده یا صرفاً سیاست های جدیدی از سوی اپل وضع شده است؟
گفتنی است چندی پیش کمپانی تحت مدیریت تیم کوک اپلیکیشن New York Times را نیز به درخواست دولت کشور چین حذف کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

مرسی اطلاع رسانی
www.gorgandl.com
خبری که دیجی کالا مگ در موردش سکوت کرده! این سیاست خبریشون (بایکوت خبر حذف اپلیکیشن دیجی کالا) جانبدارانه هست و با روح شروع دیجی کالا در تناقضه!
اندروید درسته مثل ایو اس کامل نیست ولی یه خوبی داره که خاکیه و قرتی بازی فیلم سیانس نداره
اندروید مثل ios کامل نیست؟!! داداچ داری برعکس میزنی:|
در مورد برنامه بانک های ایرانی هم 9to5mac تو ایران نیست نمی دونه شما که باید بدونی - به هر حال یه برنامه بانک که تا الان نصب کردین !!
الان هیچ برنامه بانک ایرانی روی app store نیست و همه از Enterprise account استفاده می کنند که از پروسه تایید اپل نمی گذره و هر برنامه ای رو می تونن منتشر کنن و ارتباطی به اپل نداره .
سلام .
فقط برنامه digikala حذف شده که اونم از چند هفته قبل بهشون هشدار و پیغام می دن که علت حذف چیه . یه برنامه دیگه هم نمی تونید پیدا کنید که حذف شده و یه تاپیک می زنید که اپل داره برنامه های ایرانی رو حذف می کنه !!!؟؟؟!!!!!!!!!!
مثل این که اپل یه برنامه برنامه نویس آمریکایی رو حذف کنه و شما تاپیک بزنید که اپل داره برنامه های ساخت آمریکا رو به حمایت از ایران حذف می کنه .
اینجا Apple Store Review Guidelines هست => https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/#payments
همون خط اول قسمت payment رو بخونید : If you want to unlock features or functionality within your app, (by way of example: subscriptions, in-game currencies, game levels, access to premium content, or unlocking a full version), you must use in-app purchase. Apps may not include buttons, external links, or other calls to action that direct customers to purchasing mechanisms other than IAP.
این قانون از ۵ سال پیش تو اپل هست و چیز جدیدی نیست. اپل به هیچ برنامه ای اجازه پرداخت خارج از In App Purchase رو نمی ده.
برای همین برنامه های ایرانی معمولا براساس اکانت یا آیپی قسمت خرید برنامه رو مخفی می کنند تا برنامه تایید بشه و بعد از تایید شدن این قسمت رو باز می کنن.
ولقعا نمی دونید یا اینکه خودتونو به اون راه می زنید؟
بیانات گهربار شما صرفا در خصوص محتوای دیجیتال داخل اپه و نه کالاهای فیزیکی قابل فروش از داخل اپ.
دیجی کالا این وسط چه آتشی به پا کرده
خب داداشم قوانین رعایت کن
نزدیک 22 بهمن شدیم باز شرکت ها خودشون زدن مظلوم نمایی
آریا جان توضیحات خوبی داده الکی ملت جو برشون داشته که اپل فلانه
دوستان من فن اپل بودم
ولی اگه واقعا به خاطره دولت ترامپ باشه این کارش
به هیچ وجه دیگه حاضر نیستم یک ریال دیگه بپردازم برا محصولات اپل
دیگه تموم...
طرف میوفته تو قرض و قوله و کلی خار و حقیر میشه که یدونه آیفون بخره آخرشم که اینجوری میشه برا همینه که انقد اپل کم طرفدار شده و یه شرکتایی مثل هوآوی میان بالا
اپل نخرید بزارین عن بشن
اونایی که اپل میخرن خیانت به کشور میکنن