ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان های دولتی و مراکز آموزشی باید از جستجوگر بومی استفاده کنند

شورای عالی فضای مجازی در جلسه ای که عصر دیروز به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، بر اولویت استفاده از موتورهای جستجوی بومی در دستگاه های دولتی و مراکز آموزشی تأکید نمود. در این جلسه، ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۸ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شورای عالی فضای مجازی در جلسه ای که عصر دیروز به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، بر اولویت استفاده از موتورهای جستجوی بومی در دستگاه های دولتی و مراکز آموزشی تأکید نمود.

در این جلسه، گزارشی از موتورهای جستجوی فعال در کشور ارائه شده و تمامی اعضای شورا به اتفاق با اولویت دادن به این جستجوگرهای بومی موافقت کردند. بدین ترتیب در سازمان ها و دستگاه های دولتی و همچنین مراکز آموزشی، موتورهای جستجوی بومی باید به صورت پیش فرض در کامپیوترها تعریف و استفاده گردند.

همچنین به منظور تسهیل در روند اخذ مجوز برای توسعه پیام رسان های داخلی، مصوب شد کارگروه و مرکز واحدی تشکیل شود تا افراد فعال در این حوزه را از مراجعه به سازمان ها و ارگان های مختلف بی نیاز سازد، و همه مراحل دریافت مجوز در یک مرکز صورت گیرد.

گفتنیست در ادامه این جلسه، مقرر شد قوه قضاییه طی دو ماه، آیین نامه ای را به منظور صیانت از حقوق شهروندی، حریم خصوصی، امنیت حقوقی، اعتمادسازی و حمایت حقوقی برای تداوم کسب و کار و فعالیت پیام رسان های اجتماعی تهیه نموده و به شورای عالی فضای مجازی ارائه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • margbal

    من حاضرم به شرکت های خصوصی تو ایران کمک کنم... ولی کو شرکت خصوصی؟ همش زیرمجموعه دولت و نظام هست... و پیشرفتی نمیکنن... همین سایپا اگه یه صاحب خصوصی داشت که درآمدش دست خودش بود الان ماشین های خیلی بهتر و ارزونتر سوار میشدیم

  • m

    حال بحث از اینکه رقابتی بشه جدا اصلی عامل امنیت کاربری که ایران اصلا اون را رعایت نمیکند و کار را برای ما بدتر میکنند

  • Arta nasiri

    تا محیط رقابتی نباشه پیشرفتی حاصل نمیشه مثل بازار خودرو داخل که تو عهد بوق مونده

    • محمد امین

      نه شرایط این با اون خیلی خیلی فرق داره به اندازه کافی رقابت وجود داره به هزار یک دلیل نثل خورو سازی نمیشه

  • محمد امینی

    برای مراکز دولتی و حکومتی منطقیه اما به نظرم برای مراکز آموزشی خصوصا دانشگاه ها کلی جای بحث و فکر داره.

  • سامان

    من اگه مجبور باشم از مروگر ایرانی استفاده کنم تنها چیزی که با اون سرچ میکنم اینه :
    google

  • محمد امین

    از نظر امنیتی کار منطقه ای هست ویرس اسکاینت رو فرا موش نکردید

  • محمد امین

    چین هم تقریبا همین کارو انجام می ده

    • arman

      خب چون چین انجام میده یعنی درسته؟
      روسیه هم خیلی کارا میکنه ازمایش بمب هسته ای داره یعنی درسته و ما انجام بدیم؟

    • بابک

      فرقش زمین تا آسمونه، چین واسه امنیت و کیفیت این کارو میکنه، ایران واسه رانت و دله دزدی

      • محمد امین

        این حرف مثل این می مونه شهرداری کسترش ندیم چونفساد زیاد میشه

      • محمد امین

        این جوری فکر کنیم به هیچ جا نمیرسیم فقط وضعیت رو بدتر می کنیم بعد این کار فواید زیادی داره ققط به جنبه منفی قضعیه نگاه نکنید

  • عموجانی

    ?

  • محمد

    دوباره دارن یه ایران خودرو دیگه درست میکنن .

    • محمد امین

      فرق این کار به اون کار زمین تا اسمونه

  • محمد

    ۴۸ میلیون دیوایس اندروییدی داریم . به جز ساعت هوشمند و تلوزیون و .... که همش با گوگل هست . کارمندا دیگه با گوشیشون کار نمیکنن ؟

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی