ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زبان طراحی سونی در مقابل رقبا؛ مقایسه ابعاد اکسپریا XZ Premium با دیگر پرچمداران

همانطور که می دانید دقایقی پیش سونی در رویداد اختصاصی خود موبایل پرچمدار اکسپریا XZ Premium را معرفی کرد. تلفن همراه مورد اشاره که از نظر زبان طراحی، تفاوت خاصی با سری پیشین محصولات سونی ...

حسام الدین جعفری
حسام الدین جعفری منتشر شده در ۹ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۵:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که می دانید دقایقی پیش سونی در رویداد اختصاصی خود موبایل پرچمدار اکسپریا XZ Premium را معرفی کرد. تلفن همراه مورد اشاره که از نظر زبان طراحی، تفاوت خاصی با سری پیشین محصولات سونی نداشته و در کنار ابعاد بزرگش دارای حاشیه های زیادی در اطراف نمایشگر خود است. اما تلفن همراه جدید سونی در کنار رقبایش چگونه به نظر می رسد؟

اکسپریا XZ Premium با ابعاد 156 در 77 در 7.9 میلیمتر و وزن 195 به بازار عرضه خواهد شد. این بدنه حجیم، نمایشگری 5.5 اینچی را در خود جای داده که در چندان فوق العاده به نظر نمی رسد و دلیل آن نیز حاشیه های زیاد صفحه نمایش است.

با مقایسه پرچمدار جدید سونی با موبایل های پیکسل XL گوگل، گلکسی S7 Edge و آیفون 7 پلاس می توان ملاحظه کرد که اکسپریا XZ Premium تقریباً از همه آنها حجیم تر است. گجت جدید سونی در کنار پیکسل XL دارای طول و عرض کمی بیشتر و در عوض ضخامت کمتری است  اما گلکسی S7 Edge با وجود آنکه نمایشگری 5.5 اینچ دارد اما به نظر می رسد که متعلق به این گروه نبوده و دارای کوچکترین ابعاد و کمترین وزن است.

تنها تلفن همراهی که در این زمینه با سونی رقابت می کند آیفون 7 پلاس است. با وجود آنکه اکسپریا XZ Premium کمی کوتاه تر بوده و عرض کمتری دارد اما در عوض در ضخامت و وزن مغلوب حریف خود می شود.

همچنین در تصویر دیگر می توانید اسمارت فون مجهز به نمایشگر 4K سونی را با پرچمداران دیگر برندها مقایسه کنید. نکته قابل توجه این است که اچ تی سی U Ultra گوی سبقت را از همه ربوده و در این مقایسه در رتبه نخست حجیم ترین موبایل ها قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ali_reza_r

    دیجایتو هر وقت سونی یه گوشی جدید میده کار و زندگیشو ول میکنه تا این گوشیارو تخریب کنه تا به فروش نرسن .چقد پول میگیری از سامسونگ بگو سونی بهت میده

  • D-A

    منکه از حاشیه ی گوشیهای سونی خیلی خوشم میاد، اینطوری انگشتم به لبه های صفحه نمایش نمیخوره. فقط ایکاش یه مقدار از بالا و پایین گوشی کمتر میکرد تا تاپ کردن هم راحتر بشه. من الان سونی z2 دارم. واقعا طراحیش رو دوست دارم.

    • D-A

      ببخشید: تایپ کردن

  • jamalifar

    اگه سونی حاشیه کمتر و همچنین ضخامت کمتری داشت خیلی عالی تر میشد

  • mehrdad101

    طراحیه کلیش خوبه ولی حاشیه های بالا پایینش افتضاحه،فاجعس!!
    حالا این خوبه،XA1 ک دیگه ترکونده!!
    2 متر از بالا و پایین حاشیه داره :|

  • arminkhaghani

    اخه این 1متر حاشیه بالا پایین گوشی چیه توی تمامیه سایتا به همین طراحیش خورده گرفتن بابا حاشیه بالا پایین رو کمتر کن ناموسا این طراحی اصلا دل چسب نیست

  • army-epicur

    اگه سنت قد بده میدونی سونی از 2010 سلطان طراحی بوده و یادمه هميشه از پایین رده هاش تا پرچمدارهاش تو طراحی متفاوت بودن اما چند سالیه به زبان طراحی نابی رسیده و هرسال بهتر میشه و خریداران و مشتریان همیشگی سونی راضی هستن پس نظرت رو بنویس و به دجله انداز

  • kamran naseri

    بهترین طراحی رو فعلا فقط ال جی جی 6 داره

  • behf

    خاک بر مغز طراح سونی که واقعا معلوم نیست انسانها رو چی فرض میکنه! از روز اول طراحیش همین بوده و بس!!

    • Mohsen Fathijoozdani

      سایت دیجیاتو داره میترکه، داداش برومشخصات این گوشی رابخون میفهمی گوشی یعنی چی

    • Milad_LP

      یه عده جوجه ترول اومدن نظر میدن درباره طراحی :|

      • Sobhan Karimnejad

        دارن میسوزن داداش ? ?

مطالب پیشنهادی