ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا موبایل های سونی با حسگر اثر انگشت غیر فعال به بازار آمریکا عرضه می شوند؟

سونی در خانواده اکسپریا Z5 یکپارچه سازی حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور را آغاز کرد اما از آن زمان تاکنون موبایل های مذکور در ایالات متحده آمریکا با اسکنر اثر انگشت غیر فعال ...

حسام الدین جعفری
حسام الدین جعفری منتشر شده در ۱۰ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۹:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی در خانواده اکسپریا Z5 یکپارچه سازی حسگر تشخیص اثر انگشت با دکمه پاور را آغاز کرد اما از آن زمان تاکنون موبایل های مذکور در ایالات متحده آمریکا با اسکنر اثر انگشت غیر فعال شده فروخته می شوند و به نظر می رسد حتی اکسپریا XZs و XZ Premium نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما سونی تا پیش از این با وجود اعتراضات و گلایه های فراوان کاربران دلیلی برای اقدام خود ارائه نکرده بود.

هم اکنون «دان مسا» مدیر بازاریابی سونی موبایل در آمریکای شمالی در گفتگوی خود با وبسایت «اندروید سنترال» به شکلی سر بسته به مشکل کمپانی ژاپنی اشاره کرده است.

موضوع از این قرار است که سونی در سال های اخیر با یکی از اپراتورهای مخابراتی آمریکا که نامش فاش نشده قراردادی امضا کرده که یک یا دو بند عجیب درون آن وجود دارد. مشخص نیست که معامله مذکور هنوز پابرجا بوده و یا فسخ شده اما به هر جهت در حال حاضر سونی به صورت قانونی امکان فروش موبایل دارای حسگر اثر انگشت در خاک ایالات متحده را ندارد.

گفتنی است در شرایط مورد بحث سونی دو راه پیش رو دارد: غیر فعال کردن سنسور بیومتریک و یا عدم فروش موبایل در بازار آمریکا که مسلماً انتخاب گزینه اول، راه حل عاقلانه ای به نظر می رسد.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه هیچ شخصی حق افشای اطلاعات و جزئیات مربوط به قرارداد سونی با اپراتور مخابراتی آمریکا را ندارد، بنابراین مشخص نیست که تا چه موقع محدودیت ذکر شده ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mojtabanazari

    کاربری سایت شده سیاسی؟! یا من سایت و اشتباه اومدم

  • جواد علیزاده

    مگه می شه مگه داریم؟

  • Morteza

    سونی که کلا آنلاک میفروشه تو امریکا . فقط یه قرارداد بسته که خودشو محدود کنه ؟

  • mmsh93

    چون سونی احمقه

  • ADCFY

    وا چه مسخره!

  • army-epicur

    این آمریکا خیلی خودشو ریزبین میبینه اما کور خونده ترامپ رو فرستادیم بالا سرش

  • Rivekan

    قرارداد ترکمانچای بسته؟ ?

    • مجید

      ترکمن چای رو فراموش کن! نسل جدیدش شده برجام

    • Saeb Mansouri

      نه بابا انقدر این قرارداد مسخره هست که بیشتر شبیه برجامه! ?

  • King Arc

    مرگ بر آمریکا

  • ناصر

    همچین قراردادی از سونی بعیده

  • MohamadReza

    احمدی‌نژاد هم اینطوری قرار داد نمی بست

    • مجید

      این قرارداد ها بیشتر از آقایون بنفش : ظریف و تیم سرخه ای ها به ریاست فریدون برمیاد!

      • حسین

        از احمدی نژادم فقط بغل کردن مامان و ایجاد هاله و مدریت جهان

        • vahid ahmadi

          نامه نوشتنو یادت رفت:)

    • Saeb Mansouri

      آخ گفتی! این قرار داد فقط از فریدون بر میاد! از سونی بعید بود قرارداد سرخه ای ببنده!

مطالب پیشنهادی