ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وایبر به «گفتگوهای مخفی» مجهز می شود؛ امنیت و حریم خصوصی به مراتب بهتر

اپلیکیشن نام آشنای وایبر اخیراً برای ارائه امنیت و حریم خصوصی بهینه تر به کاربران، قابلیت جدیدی با نام «گفتگوهای مخفی» (Secret Chats) را معرفی کرده است. این ویژگی همانند آن چیزی است که پیشتر ...

حسام الدین جعفری
حسام الدین جعفری منتشر شده در ۲۱ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۲:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپلیکیشن نام آشنای وایبر اخیراً برای ارائه امنیت و حریم خصوصی بهینه تر به کاربران، قابلیت جدیدی با نام «گفتگوهای مخفی» (Secret Chats) را معرفی کرده است. این ویژگی همانند آن چیزی است که پیشتر در پیامرسان تلگرام مشاهده کرده ایم و گفتگوی آغاز شده را پس از گذشت بازه زمانی قابل تعریف، از بین می برد.

گفتنی است معرفی قابلیت مورد بحث در راستای «پیام های مخفی» رونمایی شده در اوایل سال جاری میلادی صورت گرفته است. «پیام های مخفی» به کاربر امکان ارسال پیام هایی را می دهد که در زمان تعیین شده به صورت خودکار پاک می شوند.

لازم به ذکر است کاربر با استفاده از «چت های مخفی» می تواند ارسال دوباره پیام هایش (Forward) توسط دیگر اعضای گروه را مسدود کند. همچنین در اندروید اسکرین شات گرفتن از «گفتگوهای مخفی» غیر ممکن بوده اما به دلیل محدودیت های iOS نسبت به اندروید، امکان مسدود کردن اسکرین شات نبوده و تنها هشداری برای اعضای گروه ارسال می شود.

همچنین «چت های مخفی» نیز همانند پیام های معمول وایبر از رمزنگاری end-to-end بهره برده و علاوه بر آن امکان تعریف رمز عبور برای دسترسی به پیام ها فراهم است.

ناگفته نماند با توجه به مسائل پیش آمده اخیر و فاش شدن اطلاعات مرتبط با جاسوسی های CIA، به نظر می رسد که نیاز به رمزنگاری پیام ها و ویژگی های بیشتر در زمینه امنیت و حریم خصوصی امری غیر قابل انکار است. انتظار می رود آپدیت جدید وایبر به همراه قابلیت «گفتگوهای مخفی» نیز در هفته آینده برای کاربران iOS و اندروید منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • farahani

    چه فرقی میکنه وقتی مال اسرائیله ???

  • yasinyasemi

    دوست دارم دوباره به دوران اوجش برگرده

  • امیرحسین

    تلگرام گیف و این داستانا نداشت ولی سکرت چت داشت . وایبر تازه یادش افتاده ?

  • محمد امین

    خندیدم . خوبه می دونیم این نرم افزار مال کجاست

    • jamalifar

      من نمیدونم :/ ...
      مال کجاست؟؟

    • arman

      برای هزارمین بار میگم
      حاظرم تمام اطلاعات زندگیمو داخل یک پوشه به امریکا و اسرائیل تقدیم کنم
      ولی یک خط از اطلاعاتم دست دستگاه های داخلی نیوفته
      چون اینوریا هستن که موقع استخدام ها و دیگر موارد بیچارت میکنن

مطالب پیشنهادی