ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس اتاق اصناف ایران: اسنپ یک مشکل امنیتی دارد که باید حل شود

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری که روز گذشته در محل این سازمان برگزار شد، پاسخگوی پرسش های مختلف خبرنگاران بود. علی فاضلی در این جلسه در مورد سؤالات پرسیده شده پیرامون واقعه پلاسکو ...

حسام الدین جعفری
حسام الدین جعفری منتشر شده در ۲۳ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رئیس اتاق اصناف ایران در نشست خبری که روز گذشته در محل این سازمان برگزار شد، پاسخگوی پرسش های مختلف خبرنگاران بود.

علی فاضلی در این جلسه در مورد سؤالات پرسیده شده پیرامون واقعه پلاسکو عنوان کرد که به دنبال یافتن مقصر آن نبوده و این کار از وظایف او خارج است. او همچنین بیان کرد: 40 درصد از بنگاه‌های اقتصادی خیابان لاله‌زار دچار مشکل ایمنی هستند و باید تخریب شوند.

وی همچنین در خصوص خروج بنگاه های ناامن از شهر گفت که در این زمینه قانونی وجود ندارد و طبق بند 20 ماده 55 قانون اساسی، تنها بنگاه های آلوده کننده محیط زیست موظف به خروج از منطقه شهری هستند.

40 درصد از بنگاه‌های اقتصادی خیابان لاله‌زار دچار مشکل ایمنی هستند و باید تخریب شوند

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه به عدم صحت مسائل بیان شده در رسانه ها در مورد نفع بردن از قراردادهای فروشگاهی پرداخت و در مورد صندوق های مکانیزه فروشگاهی اظهار کرد: اگر این طرح به صورت موقت متوقف شد دلیل مسئله این بود که شرکت مجری بدون هماهنگی و اطلاع اتاق اقدام به انعقاد قرارداد خودسرانه کرده بود و بنابر در همین راستا تفاهمنامه‌اش ملغی شد و مقرر شد تا آئین‌نامه راه‌اندازی صندوق‌های فروشگاهی نوشته شود. راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در دولت گذشته مصوب شد اما هیچ زیرساختی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

علی فاضلی در ادامه نشست خبری روز گذشته از حمایت اتاق اصناف ایران از مشاغل نوین خبر داد و به بیش از دویست تقاضا جهت راه اندازی این نوع مشاغل اشاره کرد که به پرونده های آنها رسیدگی شده و مجوزهای لازم صادر گریده است.

وی همچنین عنوان کرد که در این بین تنها دو شرکت اسنپ و تپسی با مشکلاتی برای دریافت پروانه مواجه شده اند که پرونده اسنپ در حال تکمیل بوده و تنها حل یک بحث امنیتی باقی مانده است.

فاضلی با اشاره به درخواست اتحادیه تاکسیرانی برای بسته شدن اسنپ گفت: اتحادیه تاکسیرانی درخواست بسته شدن شرکت‌های اسنپ و تبسی را داده بود که با مخالفت مواجه شد و اعلام کردیم که باید مانند شرکت‌های نوین از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به ادغام اتحادیه های همگن عنوان کرد: 8300 اتحادیه در سراسر کشور وجود دارد که بودجه آنها به طور متوسط بین 6 تا 48 میلیون تومان است که چنین بودجه‌ای کفاف هزینه‌های آنها را نمی‌دهد.

علی فاضلی ضمناً بیان کرد که با دستگاه های قضایی تعاملی برقرار کرده تا نهادهای داوری اتاق های اصناف ایران تشکیل شوند و به امور 20 درصد از پرونده های قضایی که مربوط به این سازمان بوده و تعداد آنها به حدود 3 میلیون می رسد، رسیدگی شود.

وی همچنین در انتها به تعامل با دولت اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه گلایه اتاق اصناف از مجلس و دولت این است که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که باید نهادهای مردمی در اجرای وظایف اقتصادی نقش داشته باشند، در حالی که اتاق اصناف آنگونه که باید نقشی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری داشته باشد ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • i2sight

    کلا تو این مملکت هر موجود زنده بطور پیشفرض یک مشکل امنیتی تلقی میشه ،اسنپ و امثالهم که بماند

  • jebi

    اسنپ مشكلي نداشت فقط ميخواستن تغيير نام بده به تاكسي و بفروشن به تاكسيراني ولي قبول نكردن اتاق رشوه (اصناف) هم كركرشونو پايين كشيدن

  • PC Games

    جدا از تیتر زرد
    اینجا وقتی نتونی رقابت کنی سعی در تخریب رقیب داری خیلی راحت گفتن اقا تعطیلش کنید اسنپ رو و جون با نه موجه شدن مجبور شدن برن و کارپینو رو بسازن وگرنه تا سالهای سال همین اش و کاسه بود

  • daneshju

    ینی غایت تیتر زرد بود!!
    تو کل متن فقط 3 خط راجع به اسنپه، بعد تیتر همچین چیزیه!!

  • محمد امین

    امیدوارم اون مشکل امینیتی رشوه نباشه

  • Shahriar

    اسنپ و تپسی كلا مشكل امنیتی دارن،اگر جرمی در تاكسی های این شركتا اتفاق بیوفته،شركت هیچ گونه مسؤلیتی بر عهده نمیگیره،خلاصه این اسنپ و تپسی فقط یه پل هستن بین كاربران و راننده های ثبت نام كرده!
    قوانین اینا رو بخونید كاملا متوجه میشید چی میگم

    • Shahriar

      تریبیت خانوادگیتو به نمایش گذاشتی!

  • حسین

    چه مشکلی عایا؟

مطالب پیشنهادی