ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر عامل هوآوی: چیپست کایرین از پردازنده های اینتل هم پیچیده تر است

Yu Chengdong مدیر عامل هوآوی که ریچارد یو هم نامیده می شود، اخیراً در یک برنامه ی تلویزیونی چینی، در زمینه ی میزان تاثیر چیپست های کایرین در موفقیت های این شرکت صحبت کرده است؛ ...

سینا گلستانه
سینا گلستانه منتشر شده در ۲۵ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۲:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

Yu Chengdong مدیر عامل هوآوی که ریچارد یو هم نامیده می شود، اخیراً در یک برنامه ی تلویزیونی چینی، در زمینه ی میزان تاثیر چیپست های کایرین در موفقیت های این شرکت صحبت کرده است؛ شرکتی که مدتهاست عنوان سومین تولید کننده ی بزرگ موبایل در جهان را از آنِ خود کرده است.

آقای یو اعتقاد در این برنامه اذعان داشته است که چیپست های کایرین از پردازنده های اینتل هم پیچیده تر هستند و تولید آنها اعتبار زیادی برای هوآوی در پی داشته است. وی می گوید شرکت متبوعش سالی 10 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه می کند و از این نظر هم سومین در دنیا به حساب می آید؛ پس از اینتل و مایکروسافت.

جدیدترین چیپست هوآوی کایرین 960 نام دارد که در حال حاضر قلب تپنده ی میت 9 (بررسی دیجیاتو) به حساب می آید و قرار است به زودی در پرچمداران بعدی شرکت چینی یعنی P10 و P10 Plus هم مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند این چیپست در نوع خود قدرتمند ترین به حساب نمی آید، اما بدون تردید یکی از بهترین های بازار است و به راحتی از پس اجرای رابط کاربری، بازی های گرافیکی و عملکردهای سنگین بر خواهد آمد.

شرکت چینی تصمیم دارد در سال جاری چیپست بعدی خود را هم با نام کایرین 970 معرفی کند که رقیبی جدی برای اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 به نظر می رسد و ممکن است از نظر توان پردازش بر آنها برتری هم داشته باشد.

در پایان گفتنی است که بر اساس شایعات موجود چیپست کایرین 970 احتمالاً نخستین بار در میت 10 مورد استفاده قرار خواهد گرفت، فبلت پرچمداری که انتظار می رود اواخر سال جاری میلادی شاهد عرضه شدن آن به بازار باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بهداد

    بابا راست میگه این طفلی ... ولی نکتش اینه که به خاطر همین پیچیدگی هست که خودشون هم سر در نمیارن دارن چی میدن بیرون

  • علیرضا بدری

    من هرچقدر سعی میکنم حالم از هواوی بهم نخوره نمیتونم
    چرا؟

  • مهدی

    باز هواوی جوگیر شد یکی اینو از برق بکشه

  • arman

    مشکل همین تیکه اخر متنه
    گفته ۹۷۰ که رقیب ۸۳۵ هست رو سال دیگه عرضه میکنه
    خب تا ستل دیگه که این رقیب ۸۳۵ رو بده ۸۴۰ یا ۸۴۵ یا هرچی که اسم نسل بعدی اسنپ باشه اومده روی کار
    الان از ماه دیگه شما میتونید گوشی هایی با اسنپ ۸۳۵ بخرید
    کلا هواوی یکسال عقبه

  • ahooramazda

    دروغ بزرگیه، سالی 10 میلیارد دلار صرف تحقیق و توسعه چیپست هواووی میشه!!!
    حتی سامسونگ و اپل نصف این هم هزینه تحقیقات نمیکنن. چیپستهای هواوی هم بر پایه معماری arm هست که با کمی بهینه سازی و اورکلاک نرم افزاری نتیجه تا 20 درصد قویتر از معادل مدیاتک ظاهر میشه، حتی پردازنده گرافیکشون رو هم از mali استفاده میکنند، که مشترک هست بین اکثر چیپستها به جز کوالکوم که اختصاصی خودش adreno رو تولید میکنه.

    • saeed_mohammadi

      داداش شما اینقد مسلطی بیا یه دو تا چیپست بساز. انگار میخواد ماست موسیر درست کنه. همون آرمه یکم اورکلاکو تغییر داده :)
      ساخت پردازنده اونقدر کار پیچیده ای هست که انحصارشو چند تا کشور تو دنیا بیشتر در اختیار ندارن.

  • علی

    پیچیده نیست! از اورکلاک نرم افزاری وابسته به سخت افزار استفاده می کنه و توان بیش از حد داره برای همین که گوشی ارزون هواوی همه بازی ها رو با آخرین گرافیک میاره ولی در نتیجه باعث افت کارایی به مرور زمان میشه! با توجه به اینکه خریدار نهایت ۲ سال بعد گوشی عوض میکنه شاید خیلی متوجه این موضوع نمیشه...

  • st

    اگه تو تعریف نکنی پس کی تعریف کنه

  • salemi

    ماست من ترش نیست ?

مطالب پیشنهادی