ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پژوهشی 75 ساله مهمترین فاکتور خوشبختی را اعلام کرد

چه چیزی باعث می شود افراد احساس خوشبختی کنند؟ آیا تعریف خوشبختی از نظر افراد متفاوت است؟ دانشگاه هاروارد به مدت 75 سال وضعیت جسمانی و روانی دو گروه را مورد مطالعه قرار داده است: 456 ...

لیلا حیدری
لیلا حیدری منتشر شده در ۲۶ اسفند ۱۳۹۵  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چه چیزی باعث می شود افراد احساس خوشبختی کنند؟ آیا تعریف خوشبختی از نظر افراد متفاوت است؟ دانشگاه هاروارد به مدت 75 سال وضعیت جسمانی و روانی دو گروه را مورد مطالعه قرار داده است:

  • 456 مرد فقیر که در سال های 2014-1939 در بوستون بزرگ شده اند
  • 268 مرد فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد در سال های 1944-1939

به دلیل مدت زمان زیادی که به این تحقیقات اختصاص داده شده، نسل های متفاوتی از محققان این بررسی را به عهده داشتند. از جنگ جهانی دوم به بعد (زمانیکه امکانش وجود داشت) نمونه های خون و اسکن های مغز این افراد گرفته می شد.

بر طبق مدیر مطالعات بزرگسالان در دانشگاه هاروارد یکی از مواردی که مهم ترین نقش را در شکل گیری حس خوشبختی این افراد بازی می کرد از این قرار است:

« روابط خوب باعث شادی و سلامت افراد می شود. تمام.»

نه 401 هزرا فالوود، نه تعداد سخنرانی هایی که در کنفرانس ها داشته اید نه تعداد پست های که در وبلاگ تان گذاشته اید و نه هیچ عامل دیگری.

مهمترین عاملی که در شادی و خوشبختی افراد وجود دارد عشق است. تحقیقات نشان داده داشتن کسی که بتوان به او اعتماد کرد باعث آرامش و راحتی فرد شده و مغز بیشتر و سالم تر زندگی می کند. نیز دردهای جسمی و روانی را به خوبی تحمل می کند.

کسانی که حس تنهایی کنند زودتر از دیگران می میرند و تحمل دردشان کمتر می شود.

Waldinger:

«چیزی که در سلامت انسان اثر می گذارد تعداد دوستان نیست بلکه کیفیت آنهاست.»

George Vaillant روانپزشکی است که مدیریت تحقیقات را از سال 2004-1972 بر عهده گرفت. او می گوید:

«یکی از عوامل عشق است. دیگری راهی برای سازگاری با زندگی است تا عشق را از انسان دور نکند.»

برای مثال اگر شما عشق تان را یافته باشید اما به دلیل از دست دادن کار، فرزند یا یکی از والدین در غم و اندوه غرق شوید و راهی برای بیرون آمدن از آن پیدا نکنید، عشق تان را از دست خواهید داد.

از آنجاییکه عشق برای رسیدن به شادی لازم است، راهی برای دور نشدن آن بیابید. مثلا به روانشناس مراجعه کنید یا با کسی مشورت کنید.

پس اگر از این به بعد تصمیم گرفتید تا شب در اداره بمانید و به همراه همسرتان بیرون نروید یا به جای رفتن با خواهرتان به بازار در منزل بنشینید و کار کنید به یاد بیاورید که اولویت شادی در زندگی چیست؟

زندگی خوب در گرو روابط خوب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • mrpaliz

    قشنگ بود

  • محمدی

    ادم های ضعیف که مهم ترین چیزی که براشون مهمه راحتی. خودشونه صد در صد. میگن مهمترین چیز پوله

  • متین جزمطلبی

    اینجا ایران است..تا پول داری "رفیقتم" داداچ

    پس پول عامله مهم تریه :/

  • army-epicur

    پول

  • kamran naseri

    تنها ملاک خوشبختی پوله

  • kamran naseri

    ؟

  • kamran naseri

    مهم ترین فاکتور خوشبختی پوله ، وقتی پول داری سلامتی هم داری ، اگر دندونت ایراد داره با پول درستش میکنی ، اگر پول داشته باشی نیاز نیست کار های خطرناک و سخت انجام بدی ، مثلا کارگری که 20 سالشه به خاطر کارگری قطع عضو میشه ، وقتی پول داری همه عاشق تو میشن ، همه آرزوی با تو بودن رو دارن ، وقتی پول داری همه ازت تعریف میکنن به شهرت میرسی ، پدر و مادرت و خانواده و دوستان همه ازت راضین ، وقتی پول داری و.... اما اگر بی پول باشی هیچی نیستی فقط و فقط عذاب خواهی کشید .

  • Black Boy

    من هنوز هم فکر میکنم مهمترین فاکتور خوشبختی پوله ?

  • aram sali

    عشق حرام است

    • محمدی

      شهوت خارج از اطول حرامه

  • مجوری

    عشق و رابطه چیزی که توی این مملکت قدغنه
    بدبختی اینجاست من نوعی شریکمو پیدا کردم دیوانه وار عاشق همیم و ... اما هه کو اقتصاد واسه ازدواج؟ پس دیجیاتو جان ارین پستا نذار واسه این مردم دردمند

    • last past

      هزار تا لایک

      دقیقا منم با همچین مشکلی روبرو هستم
      در اصل دغدغه خیلی از جوونامون همینه

مطالب پیشنهادی