ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رشد 1000 درصدی بازی های موبایل ایرانی طی 5 سال گذشته؛ اشتغالزایی هوشمند با افزایش پهنای باند

با افزایش سرعت اینترنت و گسترش پوشش سراسری اینترنت نسل سوم و چهارم در سراسر کشور، بازی سازهای ایرانی هم فرصت خودنمایی بیشتری پیدا کردند و توانستند کسب و کار موفقی داشته باشند. بنا به ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

با افزایش سرعت اینترنت و گسترش پوشش سراسری اینترنت نسل سوم و چهارم در سراسر کشور، بازی سازهای ایرانی هم فرصت خودنمایی بیشتری پیدا کردند و توانستند کسب و کار موفقی داشته باشند.

بنا به آمار منتشر شده از سوی مرکز پژوهشی DIREC، وابسته به بنیاد ملی بازی های رایانه ای، تعداد بازی های موبایلی ساخته شده در آخرین سال دولت دهم 15 بازی بود اما این رقم در سال 95 به 151 بازی رسیده که این یعنی رشدی بیش از 1000 درصد.

برداشته شدن دیوار بزرگ تحریم ها از سر راه بازی سازان ایرانی اتفاق بسیار خوشایندی است که منجر به رشد یک بازار بالقوه در داخل ایران خواهد شد. با رفع تحریم ها نه تنها به روزترین تجهیزات و فناوری ها در اختیار ما قرار می گیرد، بلکه فرصتی خواهیم داشت برای رشد و ارائه محصولات به صورت بین المللی.

چندی پیش بود که کمپانی Unity از کاهش تحریم های خود علیه با کاربران ایرانی خبر داد و حالا ایرانی ها هم می توانند از یکی از پر طرفدارترین موتورهای بازی سازی استفاده کنند.

با این حال، افزایش اشتغالزایی با مقابله در برابر فناوری روز و استقبال از تحریم ها  امکان پذیر نیست. باید دید که دیدگاه رئیس جمهور آتی ایران در قبال افزایش پهنای باند، اشتغالزایی هوشمند، فناوری های جدید و تحریم های کمرشکن چیست و بازی سازی در ایران چه تاثیری از این دیدگاه خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • javad ahmadi

    اقا چرا نظرامو تایید نمی کنید

  • roman

    همشون یه کپی از بازی های خارجی ?گرافیک پایین طراحی زشت و کج و کوله لگ ها و باگ ها و بالانس های چرت

  • محمد

    انصافا فقط اگه یه دلیل برای رای دادن به این دولت باشه، اونم همینه

  • امیرحسین

    حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان این نتایج رو هم داره.

  • احسان باباخان زاده

    نمیدونم اگ غنی سازی 20 درصدی دولت نهم و دهم نبود دولت یازدهم با چی میخواست بره سر میز مذاکره و برجام امضا کنه!! نکنه فک کردن عاشق خنده های مدهوش کننده جناب ظریف بودن ک اومدن رو میز مذاوره؟?گرچه ک متاسفانه خوب از فرصت استفاده نکردند و دستاورد دولت قبل رو ب پایین ترین بها دادن و امتیازات خیلی کمی گرفتن

    • vahid nosrati

      احمدی کسادو میگی

    • javad ahmadi

      دوست عزیز دستاورد های دولت دهم به غیر ازغنی سازی شما....تحریم.کاهش ارزش ریال.افزایش دو رقمی تورم.کاهش ارز و کلی بدهی و بدبختی...بود که یه اقتصاد فلج رو به دولت یاز‌دهم داد ..بعد شماانتظارمعجزه دارید...??

    • javad ahmadi

      اگه واقعا همه ی مردم مثل تو فکر بکنن..پس همه این بدبختیا حقشونه..البته اگه

    • ali_komijani_1

      جالبه دولت قبلی با همین دستاوردهایی که گفتین این همه تحریم رو به جون خریده بود چقدر حافظه مردم زود پاک میشه

  • sP

    باشه بابا به روحانی رأی میدیم، خوبه؟!

    • javad ahmadi

      پس میخای به رئیسی رای بده که مدرکش دکترای فقه یا قالیباف که دکترای جغرافیای سیاسیه..که من موندم این ها نه تخصصشون به اداره ی و امور سیاسی میخوره نه بدرد.....نه تجربش?

  • Masoud Z3

    دم روحانی گرم ? #دوباره_ایران

مطالب پیشنهادی