ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مزایای استفاده از گیربکس جدید JHQ در تندر 90 و ساندرو

پیشتر در مقاله معرفی ساندرو استپ وی برایتان از نصب گیربکس جدید JHQ و مزیای آن نسبت به گیربکس قدیمی مورد استفاده در خودروهای تندر 90 و ساندرو نوشته بودیم. در آن مقطع زمانی تاکنون ...

سپهر زنگنه
سپهر زنگنه منتشر شده در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۴:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پیشتر در مقاله معرفی ساندرو استپ وی برایتان از نصب گیربکس جدید JHQ و مزیای آن نسبت به گیربکس قدیمی مورد استفاده در خودروهای تندر 90 و ساندرو نوشته بودیم.

در آن مقطع زمانی تاکنون JHQ تنها برای ساندرو استپ وی مورد استفاده قرار می گرفت اما حالا و در پی افزایش تیراژ ساخت این نوع گیربکس، خریداران تندر 90 دستی و رنو ساندرو نیز می توانند از مزایای این گیربکس تازه بهره مند شوند.

استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای کلاچ سیمی و تغییرات جزئی گیربکس در راستای رفع مشکل روغن ریزی از ناحیه نزدیک به پلوس ها  که اشکالی متداول برای خانواده تندر 90 به حساب می آمد، از جمله بهبود های گیربکس JHQ هستند.

از طرف دیگر در مدل دنده دستی، ماهک بندی مکانیزم تعویض دنده ها نیز با مکانیزم کابلی جایگزین شده و شاهد حذف گردگیرهای پولوس و استفاده از کاسه نمد برای آب بندی روغن گیربکس هستیم.

از این رو براساس اطلاعات بخش فنی و مهندسی رنو، پروسه تعویض دنده تسهیل شده، عمر گیربکس افزایش یافته و همچنین به دلیل نیاز کمتر به روغن گیربکس (کاهش از 3.4 لیتر به 2.3 لیتر) آسیب های زیست محیطی ناشی از مصرف روغن و هزینه ناشی از تعویض روغن گیربکس نیز کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ali mohammadi

    سلام،مهر96خودروپارس تندرE2یورو4 ثبت نام کردم وقراره آذر96دعوت نامه بیادوتحویل آن دی ماه96 میباشدآیاگیربکس JHQجدیدتحویل میدهند یاگیربکس قدیم

  • .

    بدین همون بچه ای که اینو نقاشی کرده یه بار دیگه بکشه شاید یه خورده این دفعه بهتر بشه راستی تندر۹۰ اسمشو از گوشه های ۹۰ درجش وام گرفته

    • Ali kjh

      باشه تو نخر برو پارس و ۲۰۶ بخر منم هر بار از دم تعمیرگاه​ رد میشم برات بوق می‌زنم

  • Black Boy

    دوو سیلو ما هم کلاج هیدرولیکی داره. تولید 1998!

  • H@med

    حتما 5 ملیون هم گرونتر میکنن.همه این ماشینا برا دو نسل قبلن.در اصل رنو سیمبل 70 تومنی همون لوگان فیس لیفت هست که تو ایران دارن 70 تومن میفروشنش

  • Sasan vaziri

    ما یه وانت پیکان مدل ۷۵ داشتیم که کلاچش هیدرولیک بود، خیلی نرم ولی زود به زود واشراش خراب میشد و کلاچ کامل نمیگرفت

مطالب پیشنهادی