۹ قابلیت جذاب iOS 11 که اپل روی صحنه از آنها چیزی نگفت
کنفرانس توسعه دهندگان WWDC اگل دقایقی پیش بالاخره به پایان رسید و توانستیم طی این رویداد دو ساعته با جزییات تازه ای درباره سیستم عامل iOS 11 آشنا شویم؛ اما بدیهی است که طی این ...
کنفرانس توسعه دهندگان WWDC اگل دقایقی پیش بالاخره به پایان رسید و توانستیم طی این رویداد دو ساعته با جزییات تازه ای درباره سیستم عامل iOS 11 آشنا شویم؛ اما بدیهی است که طی این دو ساعت، اپل باید موضوعات گوناگونی را مورد پوشش قرار می داد و طبیعی است که برخی از مسائل، مانند واقعیت افزوده یا عرضه اسپیکری هوشمند، در اولویت قرار می گیرد.
دقیقاً به همین خاطر است که اگل مجبور می شود از خیر معرفی برخی قابلیت های جدیدش بگذرد. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از ویژگی هایی که اپل اشاره ای کوچک به آنها داشت اما نتوانست اطلاعات بیشتری درباره آن ها در اختیارمان بگذارد؛ هرچند که همین اطلاعات ناچیز، برای آنکه بدانیم با چه ویژگی هایی طرف هستیم کافی خواهد بود.
تایپ برای سیری
دستیار های دیجیتالی به همان اندازه که کارآمد هستند می توانند مایوس کننده باشند؛ بنابراین هرچه تعامل با آنها شکلی ساده تر بیابد، قطعاً بیشتر مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت. به نظر می رسد که اپل بالاخره برای افزودن یکی از پردرخواست ترین قابلیت ها برای هر دستیار دیجیتالی ای آماده شده و در iOS 11 قادر به تایپ سوالات و فرمان های خود برای سیری خواهید بود.
پشتیبانی از QR Code
QR Codeها به اندازه دیگر نقاط جهان در آمریکا از محبوبیت برخوردار نیستند و طبیعی است که اپل به همین خاطر، نیازی به پشتیبانی از آنها ندیده بود. اما به نظر می رسد که اپل بالاخره تغییر عقیده داده و پشتیبانی از QR Code ها را آغاز کرده که احتمالاً از طریق اپلیکیشن دوربین پیش فرض iOS 11 در دسترس قرار دارد. بنابراین هر شش ماه یکبار که می خواهید یک کد QR را اسکن کنید، دیگر نیازی به دانلود یک اپلیکیشن شخص ثالث ندارید.
حالت تک-دستی
از زمان عرضه iOS 8، اپل به توسعه دهندگان اجازه داد تا کیبوردهای شخص ثالث را به دست کاربران برسانند. از آن زمان، این کمپانی برخی از محبوب ترین قابلیت های این کیبوردها را برداشته و آنها را به iMessage آورده است. مهم ترین قابلیت جدیدی که حالا به iOS 11 خواهد آمد، حالت تک-دستی است. مسلماً هنوز این ویژگی را از نزدیک ندیده ایم و نمی دانیم چطور عمل می کند، اما می توان حدس زد که امکان تغییر ساختار کیبورد و هدایت آن به سمت راست یا چپ تصویر وجود دارد تا دیگر انگشت شست تان برای رسیدن به حروف انتهایی کیبورد خواب نرود!
ضبط ویدیو از نمایشگر
اپل هم اکنون مسیر طی شده توسط رقبایی همچون سامسونگ را در پیش گرفته که قبل از این، امکان ضبط ویدیو از نمایشگر را در محصولات سری گلکسی خود جای داده بود. هم اکنون اپل در iOS 11 در نظر گرفته تا قابلیت مذکور را به محصولات خود آورده و امیدوار هستیم ضبط و ذخیره به صورت GIF را هم لحاظ کرده باشد.
اسکرین شات و علامت گذاری
قابلیت مذکور که اپل آن را به صورت دمویی برای آپید پرو به نمایش گذاشت، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد که بلافاصله پس از ثبت اسکرین شات، تصویر گرفته شده را دوباره کراپ کرده و یا قسمت مهم آن را علامت گذاری کند. در این صورت دیگر نیازی به بازگشت به گالری و ویرایش تصویر در آنجا نخواهد بود.
اپلیکیشن پادکست با طراحی تازه
گفتنی است اپل در iOS 11 به صورت کلی محیط کاربری اپ استور را دوباره طراحی کرده، بنابراین بازطراحی اپلیکیشن پادکست هم چنان دور از انتظار نبوده است چرا که نرم افزار مذکور هم مشابه با یک مارکت عمل می کند. می بایست اشاره کرد بخش Discovery پیشتر هم در برنامه پادکست اپل حضور داشته و حالا کمپانی فرصت آن را پیدا کرده تا بیشتر روی آن کار کند.
3D تاچ برای جا به جایی در تَب های سافاری
فرآیند جا به جایی و گشت و گذار در تب های مختلف سافاری، احتمالاً به خاطر تفاوت هایی که با سایر مرورگرها دارد، برای بسیاری از کاربران تا حدی سردرگم کننده است. البته هنوز معلوم نیست که اپل در iOS11 چه تدبیری برای این مسئله اندیشیده اما، استفاده از قابلیت لمس سه بعدی می تواند تا حدودی راهگشا باشد.
سایر کاربردهای 3D تاچ
بر اساس شواهد موجود، اپل قصد دارد در سیستم عامل جدید خود، از فناوری لمس سه بعدی بیشتر استفاده کند. به عنوان مثال این قابلیت می تواند نقش میانبر را برای ویژگی «Look Up» (کاربران می توانند با استفاده از لوک آپ، مفهوم و نتایج جست وجوی مربوط به کلمه ای خاص را مشاهده کنند) بازی کند. همچنین 3D تاچ با اضافه شدن اشتراک گذاری URL در اپلیکیشن iMessage، کارکردهای تازه ای در سیستم پیام رسانی اپل پیدا کرده است.
اطلاعات پرواز در سافاری و Spotlight
یکی از مهمترین کاستی های سیری نسبت به دستیار هوشمند گوگل، عدم تشخیص زمان و مقصد سفر کاربران بود. حالا این مسئله در iOS11 حل شده و اطلاعات مربوط به پرواز، توسط آیفون ذخیره شده و در ویجت «Spotlight» قابل مشاهده خواهد بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


آقا چرا اینقدر دیس لایک دوستم آیفون 5s داره میگه انداختمش گوشه خونه اصن نمیشه باهاش پیام داد،میگه اینقدر بدهنگ میکنه که الان منتظری بترکه یا به عنوان اجاق گاز ازش استفاده کنی حالا میاد اپل الکی میگه هوش مصنوعی،حالت تک دستی ؟؟؟ درجواب دوستمون که میگه مصرف پایین باتری بفرمایید نگاه کنید کجا باتری اپل شاخ بود ویا کجا دوربینش امتیاز بالا داره
خب یه کار عاقلانه یه گوشی اندرویدی بگیر همه اینا رو داره تازه اپل کجا حرف از نوع حافظه زده که الان پرچمدارای جدید از ufs2.1 استفاده میکنن ها؟؟وتازه برای صفحه نمایش گوشیاش دست به دامن سامسونگ شده و از همه مهم تر دوربین دوگانه دیگه خداییش اولین بار روی گوشی هانر6 سال 2014 هواوی بوده
اقا افرین به شما اصلاً اندروید خدا
اما ما ios ی ها اپل رو به خاطر سادگیش دوست داریم. به خاطر پشتیبانیش و زیباییش دوست داریم.به خاطر کم مصرف بودنش دوست داریم . به خاطر اینکه از همه ی پیچیدگی های اندروید دوره دوست داریم.ما می خوایم یک برنامه بریزیم و ازش استفاده کنیم ما کسی نیستیم که حال و حوصله ی دانلود اینستال و این چرت و پرت رو داشته باشیم.ما تحریم گوگل پلی استور رو نمی خوایم که همه برنامه های به درد بخورش تحریمه.اگر هم هوس آزادی عمل کنیم می ریم موبایلمون رو جلبریک می کنیم. ما امنیت می خوایم حال و حوصله آنتی ویروس و اینجور چیزا رو نداریم.ما یک موبایل برای ریختن برنامه و استفاده بدون هیچ مشکلی می خوایم نه نه بزای اعصاب خوردی
منتظر دیسلایک هاتون می مونم
در ضمن نگفت چون روش نمیشه بگه. اخه اینا که برای ما( اندرویدی ها ) تازگی نداره ?????
حداقل 5.6 قابلیت سال هاست در اندروید موجوده. هیچ وقت دوست نداشتم ایفون داشته باشم با محدودیت هاش اصلا تحت هیچ شرایطی کنارنمیام. فقط اندروید ❤️
مرحبا !!!
داری نزدیک میشی.
تلاشتو بکن عزیزم.
شاااااید دو سال دیگه، شدی دو سال پیش اندروید.
یه سوال files فقط برای ایپده یا ایفون هم هست
عالی
QR code ک هواوی زمانی ک emui3 رو راه انداخت اضافه کرده بود رو اندروید 4.4? همین الان هم کemui5 داریم هم کیو ار کد و و تو دوربینش داره همیشه فک میکردم اپل هم داره اخه هواوی از اپل تقلید میکنه!?
کیبورد فارسی هم اضافه شده
پل گوشی های با کیفیتی میزنه ولی هیچ وقت نتونستم بخاطر سیستم عامل IOS بستش یک لحظه هم بهشون فکر کنم ، برای یک کاربر حرفه ای این سیستم عامل اسباب بازیم نیسم ، پر از محدودیت و عصاب خرد کن
خوشحالم که نوت 5 دارم همین امروز روش از طریق ریکاوری TWRP و حافظه فلش OTG یک رام کاستوم Dr Katan زدم و از آخرین امکانات نرم افزاری اس 8 پلاس دارم استفاده میکنم در عین حال با روت محدودیت های خود اندروید ( خود همون محدودیت ها آرزوی Wet Dreams دوستان آی او اس هست) برداشته شده بدون اینکه نیاز به دانلود دوباره اپلیکیشن ها باشه با Titanium Backup کل اپ ها به همراه داده ها و تنظیماتشون از رامی به رامی دیگه انتقال میدم بعدش با AirDroid دیتا بازی رو منتقل میکنم بدون کابل با DPI Scaler دی پی آی دستگاه از 500 به 420 تغییر میدم تا متون کوچکتر بشه بتونم در اپلیکشن های مختلف با یک نگاه مقدار بیشتری از داده رو مشاهده کنم و با Greenify هم عمر باطری دو ساعت بیشتر میکنم و با Tasker اتوماسیون هایی رو ایجاد میکنم تا از دست خیلی کارهای روتین راحت بشم
تازه اینایی که گفتم تنها اماکانتی که میشه با هر گوشی اندرویدی بهشون دسترسی پیدا کرد ، بگذریم از قابلیت های اختصاصی و فوق العاده رام های سامسونگ و به ویژه سری نوتش و بگذریم از تفکر احمقانه پشت سیب گاز زده که از هرکی از دور بریا پرسیدم چرا رفتی آیفون خریدی گفت کلاس داره ….
همه مسائلی که مطرح کردم جدا از احترام زیادی هست که برای اپل و کارهای ارزمشندش که باعث رشد تکنولوژی شده قائلم برای همین دنبال میکنم ولی تو این چند سال عمدتا نا امید شدم و چندان پیشرو ندیدمش
قبلا مک بوک ها بهترین بودن ولی الان حاضر نیستم پرو 4 Convertible لمسیم رو با یک مک بوک پرو عوض کنم. امیدوارم تغییراتی تو خودش بده برگرده به دوران جابز مرحوم که حداقل با همه محدودیت هاش برخی کارای ارزشمند رو انجام میداد نه اینکه افتخارش فقط این باشه که درآمدش همش در حال افزایش پیدا کردنه
هرکی یک نیازی داره اینایی ک اینجا گفتی ربطی ب این مطلب نداره این نظر شخصی شماس