ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت با فروش هر کنسول Xbox One X ضرر می کند

قوی ترین کنسول تاریخ یعنی Xbox One X، که در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 رونمایی شد، برای شرکت سازنده اش هیچ سودی ندارد. بدون شک اکس باکس وان اکس یک کنسول گران قیمت است، ...

پویا پورنصیر
پویا پورنصیر منتشر شده در ۲۵ خرداد ۱۳۹۶  |  ۱۷:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

قوی ترین کنسول تاریخ یعنی Xbox One X، که در کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 رونمایی شد، برای شرکت سازنده اش هیچ سودی ندارد.

بدون شک اکس باکس وان اکس یک کنسول گران قیمت است، اما اگر در خانه تان یک تلویزیون 4K دارید خرید یک دستگاه 500 دلاری چندان نمی تواند برایتان مشکل ساز باشد. تجربه بازی با رزولوشن 4K و رفرش ریت 60 می تواند لذت گیمینگ را دوچندان کند.

طبق اخبار به دست آمده، کنسول 500 دلاری اکس باکس وان اکس به هیچ وجه برای شرکت مایکروسافت سودآور نیست. از فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس، پرسیده شد که آیا خود کنسول برای مایکروسافت درآمدزا خواهد بود یا خیر.

فیل اسپنسر تمام تلاش خود را کرد که بعد از گفتن کلمه «خیر»، توجیهات مختلفی ارائه دهد. پاسخ به چنین سوال مهمی نظر تحلیلگران را تغییر می دهد و روی تصمیمات سهامداران تاثیر مستقیم می گذارد. وی توضیح داد:

اصلاً علاقه ای ندارم که درگیر اعداد و رقم شوم؛ اما در مجموع باید درنظر داشت که در بیزینس کنسول ها، هیچ وقت سخت افزار بخش درآمدزا این بازار نیست. سود این بازار، در فروش بازی ها است.

سود کم در فروش کنسول و یا حتی ضرر دادن در این بخش، به هیچ وجه موضوع تازه ای نیست؛ خصوصاً در اوایل انتشار یک کنسول، که سازنده درگیر جبران مالی ساخت و طراحی کنسول جدید است. به عنوان مثال کنسول پلی استیشن 3 بعد از چهار سال به درآمدزایی رسید، و کنسول Wii U برای شرکت نینتندو زیان آور بود.

مورد آخر بسیار حائز اهمیت است، زیرا Wii U به هیچ وجه به فروش بالایی نرسید و با خرید یک بازی، هر کنسول Wii U برای شرکت نینتندو سودآور می شد. مایکروسافت علاقه ای ندارد که بگوید آیا این موضوع برای اکس باکس وان اکس نیز صدق می کند یا خیر. به هر حال ضرری که مایکروسافت برای هر کنسول می دهد نباید میزان قابل توجهی باشد.

اکس باکس وان اکس قرار است با قیمت 500 دلار و در تاریخ 16 آبان ماه روانه بازار شود

دلیل هزینه بالایی که مایکروسافت برای قوی ترین کنسول تاریخ کرده کاملاً مشخص است. از جدیدترین و بهترین قطعات سخت افزاری برای ساخت اکس باکس وان اکس استفاده شده و با توجه به حجم بسیار پایینی که اشغال می کند، بدون شک هزینه زیادی برای طراحی آن انجام شده است.

همانند کنسول پلی استیشن 4 پرو، برای اکس باکس وان اکس انحصاری خاصی منتشر نخواهد شد. مایکروسافت قوی ترین کنسول تاریخ را به عنوان یک محصول لوکس، برای افراد با درآمد بالا درنظر گرفته است نه تمام گیمرها. به همین دلیل مایکروسافت از قیمت بالای کنسول اکس باکس وان اکس احساس «غرور» می کند.

این کنسول در تاریخ 16 آبان سال جاری عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • محمد امینی

    می ریم بخریم ....شوخی کردم خیلی گرونه

  • Amir_Aloone

    سونی سالهاست تو این حوضه فعالیت میکنه . از اول هم مشخص بود یه جاهایی ماکروسافت ضرر میده

    من خودم به عنوان یه گیمر دسته های سونی تو دستم خیلی راحت تره . مخصوصا موقع فوتبال

    • Ali.T

      دادا شما چه گیمری هستی که داری از راحتی دسته ps میگی؟
      طرفدارهای ps هم میگم ارگونومی دسته xbox بهتره
      یه سرچ بزن بد نیست

  • 2000

    سهم بازار رو میگیره اینم سود از یه لحاظ

  • souran shahkaram

    عجیبه که گفتید مایکروسافت از قیمت بالاش احساس غرور میکنه چون خودتون قبلا اشاره کرده بودین که اسپنسر گفته چنین کنسولی با همچین قیمتی فوق العادست یعنی بیشتر به قیمت پایینش مینازه

  • Shahriar

    ضرر که نمیشه گفت،فقط چیز زیادی نصیبش نمیشه، عایدات درآمد هر کنسول هم بیشتر به سرویس ها و بازی ها لوازمش مربوط میشه

    • April

      نکنه شما آقای نادلایی؟؟؟ جالب تفسیر میکنی. خودشونم بیان قسم بخورن ضرر میکنن باز ی عده میان میگن »نه ضرر هم که نمیشه گفت«???

  • Saeed Mohammadi

    فقط پلی استیشن

  • Alireza

    اما در ایران قیمتش ۲۵۰۰ تومان ??

    • Shahriar

      اولش آره،ولی در نهایت می‌رسه به ۲ میلیون،یا ۱۹۰۰ ، قیمت One s رو با قیمت دلاری خود کنسول محاسبه کنید و مقایسه ،به همین نتیجه می‌رسید

  • Ali.T

    تلویزیون 4k داشتم میخریدم

  • سیدمحمدرضا ذوقی

    از همین الان رفتم برای خریدش...

مطالب پیشنهادی