ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر سابق اپل: آیفون به خاطر نفرت استیو جابز از مدیر ارشد مایکروسافت ساخته شد

«اسکات فورستال» نایب رئیس ارشد بخش توسعه iOS اپل در گذشته ای نه چندان دور که در سال 2012 از این شرکت اخراج شد، به تازگی در مصاحبه ای اختصاصی از روند طراحی آیفون اولیه و ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۳۹۶  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«اسکات فورستال» نایب رئیس ارشد بخش توسعه iOS اپل در گذشته ای نه چندان دور که در سال 2012 از این شرکت اخراج شد، به تازگی در مصاحبه ای اختصاصی از روند طراحی آیفون اولیه و تجربه فعالیت زیر دست استیو جابز سخن گفته و به نکات جالبی اشاره کرده است.

فورستال می گوید جابز به شدت از یکی از مدیران اجرایی مایکروسافت متنفر بود و همین موضوع باعث شد تا نمونه اولیه دستگاهی با صفحه لمسی در اپل توسعه پیدا کند. این مدیر ارشد که شوهر یکی از دوستان همسر جابز بود، آنقدر در مورد اهدافش سخن گفت که نهایتاً استیو را از کوره به در کرد:

او طرح مایکروسافت برای فروش جهانی تبلت لمسی با قلم مخصوص را مدام بر سر جابز می کوبید. بالاخره جابز یک روز در حالی که بد و بیراه می گفت، به دفتر آمد و اعلام کرد که «بیایید به آنها نشان دهیم که چطور باید کار کنند».

جابز انتقادات زیادی به محصول مایکروسافت داشت، از جمله فناوری لمسی مقاومتی که در مقایسه با صفحات خازنی عملکرد ضعیفی دارد، و همچنین استفاده از قلم استایلوس که به عقیده او کاملاً بی فایده بود. مدیرعامل سابق اپل بارها گفته بود که «ما به استایلوس نیاز نداریم، خودمان با 10 عدد از آنها به دنیا آمده ایم.»

نمونه اولیه اپل در ابعاد تبلت بود، اما استیو جابز تصمیم گرفت ابتدا موبایل بسازند

به همین دلیل، تیم جابز نمونه اولیه دستگاهی با صفحه چندلمسی را توسعه دادند. فورستال می گوید حتی آن زمان هم مشخص بود که محصول آنها دنیای تکنولوژی را متحول می سازد. البته این پروتوتایپ در ابعاد یک تبلت بود، اما بعدها جابز تصمیم گرفت که باید موبایل هوشمند بسازند و بنابراین از تیم مهندسین خواست همین دستگاه را در ابعاد موبایل تولید نمایند. فورستال افزود:

جابز گفت «آیا می توانید همین نمونه آزمایشی تبلت چندلمسی را کوچک تر کرده و به اندازه ای درآورید که به راحتی در جیب جا بگیرد؟» ما به بخش طراحی برگشتیم و همین کار را انجام دادیم. جابز نتیجه را دید و گفت که «پروژه تبلت را فعلاً متوقف کنید؛ بیایید یک موبایل بسازیم» و ما هم اطاعت کردیم.

و اینگونه بود که اپل مهم ترین محصول خود یعنی آیفون را معرفی کرد و جهان را با مفهوم تلفن هوشمند و صفحه لمسی خازنی آشنا ساخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • reZa

    هر جا از استیو خوندیم نوشتن از نفرتش از بیل عجب کینه شتری بوده ای استیو

  • moein

    بعد جابز هم اپل به .... رفت

  • MR.SRT

    پس از اولشم بی هدف ساخته شد

    • نیما

      شما که با هدف ساخته شدی ، خوبی

  • Rooz5eh

    خواهشاً همه ى جزئياته اين مصاحبه رو بزاريد روو سايت بايد حرفاش جالب باشه فورستال

  • iMori

    اینجوری که معلومه جابز فقط غر میزده و میگفته من یه چیزی میخوام و سختگیری میکرده تو همه چی و مدیریت داشته بیشتر تا اینکه مخترع چیزی باشه و کار اصلی رو آدم هایی کردن که اسم شون رو شاید خیلی ها ندونن و همه فقط میگن آیفون رو استیو جابز درست کرده!!!

    • Hadi.TJ

      کاملا درسته، و این اسمش میشه مدیریت...یه مدیر خوب میتونه از ۱۰۰ نفر کارمند بهترین شرکت رو بسازه، و یه مدیر بد و نالایق، میتونه با همون ۱۰۰ نفر کارمند کاری کنه که شرکت همش ضرر بده...استیوجابز یه مدیر خوب بود که ذهن خلاقی داشت و فوق العاده سخت گیر و ریزبین بود و این عامل موفقیتشه...اگر دوست داری بیشتر بدونی، کتابش رو بخون خیلی جزئیات دستت میاد در موردش...

مطالب پیشنهادی