ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

واکنش توسعه دهندگان به کنسول Xbox One X: این دستگاه یک هیولا است

مایکروسافت پروسه رونمایی از کنسول اکس باکس وان اکس (پروژه اسکورپیو) را کمی متفاوت اجرا کرد. برخلاف دیگر کنسول ها، مایکروسافت قبل از نمایش E3 2017 اطلاعات کاملی درباره مشخصات سخت افزاری دستگاه منتشر کرد. ...

پویا پورنصیر
پویا پورنصیر منتشر شده در ۳ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۴:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مایکروسافت پروسه رونمایی از کنسول اکس باکس وان اکس (پروژه اسکورپیو) را کمی متفاوت اجرا کرد. برخلاف دیگر کنسول ها، مایکروسافت قبل از نمایش E3 2017 اطلاعات کاملی درباره مشخصات سخت افزاری دستگاه منتشر کرد. تنها چیزی که باید در نمایشگاه E3 مشخص می شد نام کنسول، قیمت، ظاهر و تاریخ انتشار آن بود.

با این وجود، فرصت بررسی سخت افزار کنسول برای بسیاری از توسعه دهندگان تازه امکان پذیر شد و خیلی ها نیز به خاطر مسائل رسانه ای، از گفتن اطلاعات سرباز زده بودند. حالا این محدودیت برداشته شد و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی توضیحاتی درباره این غول سخت افزاری ارائه دادند:

 

باب رابرتز (سازنده بازی Middle-Earth: Shadow of War): «به طرز دیوانه کننده ای قدرتمند است.»

کنسول اکس باکس وان اکس فوق العاده قوی است و به همین دلیل، بازی Shadow of War روی این کنسول بهترین خروجی را خواهد داد. تعدادی بسته های توسعه دهنده (DevKit) نیز در اختیارمان قرار داده شد که به پروسه ساخت سرعت بخشید.

اینکه بتوان یک دنیای عظیم را در مدت زمان کوتاه روی دستگاه لود کرد، برای توسعه دهنده امری حیاتی است تا بخش تست بازی روند سریع تری داشته باشد. این موضوع برای گیمر نیز صدق می کند؛ به دلیل پیشرفت تکنولوژی و بازی ها میزان استفاده از مموری بسیار زیاد شده و سرعت بازی ها را کم می کند.

نسبت به گذشته، بازی ها طولانی تر لود می شوند و از حافظه بسیار کار می کشند. بسیار خوشحال کننده است که حالا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نخواهیم کرد.

پاول بتنز (بازی Super Lucky's Tale): «توسعه دهندگان از کار با کنسول لذت می برند.»

از دیدگاه یک توسعه دهنده، کار با کنسول اکس باکس وان اکس به شدت لذت بخش است. هیچ کنسولی چنین وضعیتی ندارد. این دستگاه از هر لحاظ عالی عمل می کند.

مسئله سخت افزار فوق العاده قوی کنسول نیست. من نمی دانم چطور ... توانستند یک کامیپوتر گیمینگ قدرتمند را درون یک جعبه کوچک جای دهند. هنگام توسعه بازی، وسایل و پشتیبانی هایی برایمان درنظر گرفته شد که این چنین پیشرفته نبودند.

به نظر من مایکروسافت فعلاً قصد دوباره سازی ندارد و نمی خواهد با ساخت یک کنسول دیگر همه چیز را اول شروع کند. آن ها می خواهند کنسول خود را بهینه تر و قدرتمندتر کنند. در حال حاضر بهترین نسخه اکس باکس، همین هیولای سخت افزاری است.

اکس باکس وان اکس علاوه بر آنکه بسیار قدرتمند عمل می کند، به دلیل مهندسی حرفه ای، توسعه روی آن نیز آسان است.

اِنریک آلوارز (بازی Raiders of the Broken Planet): « ... یک هیولا است.»

از اینکه با یک دستگاه قدرتمند و هیجان انگیز کار می کنیم بسیار خوشحالیم. شرکت مایکروسافت در روند توسعه از ما بسیار پشتیبانی کردند و در مقابل، ما نیز خواستیم از تمام پتانسیل این تکنولوژی جدید استفاده کنیم.

دیدن یک بازی روی یک تلویزیون 4K نفس شما را می برد! بسیار از کار با اکس باکس وان اکس خشنودیم، پروژه اسکورپیو یک هیولا است.

جاناتان راجرز (بازی Path of Exile): «بسیار قدرتمند»

اینکه یک بازی روی کامپیوتر های شخصی را به کنسول ها بیاوریم کار آسانی نبود. حالا مایکروسافت با تدارک دیدن ابزارهای جدید، این کار را آسان کرده است. چنین موضوعی باعث شد تا به گیم پلی بازی هیچ ضرری وارد نشود، و شاهد یک پورت استاندارد باشیم.

دو ساعت بعد از گرفتن بسته توسعه دهنده کنسول اکس باکس وان اکس، در حال ران شدن بازی با فریم ریت 60 و رزولوشن 4K بودیم. این دستگاه بسیار قدرتمند است، در همان حال کار با آن آسان و لذت بخش. به هیچ وجه انتظار نداشتیم که دوساعته به این نتیجه برسیم.

خسه راپزاک (بازی ARK: Survival Evolved): «با یک پدیده طرف هستیم.»

اکس باکس وان اکس عالی است. توسعه هر چیزی روی این کنسول آسان و لذت بخش است. هر چیزی درباره کنسول اکس باکس وان اکس فکر کنید با سرعت بیشتری دنبال می شود؛ از میزان فریم ریت گرفته تا پروسه توسعه بازی.

از نظر قدرتی، با یک پدیده طرف هستیم. پروژه اسکورپیو بسیار گران قیمت است، اما اگر  قیمت آن را با بستن یک کامپیوتر خانگی با همین قدرت مقایسه کنید دید منطقی تری خواهید داشت. چنین قیمتی کاملاً منطقی است.

اگر بخواهیم یک معادل خوب برای این دستگاه بیاوریم، کارت گرافیک GTX 1070 می تواند به خوبی بیانگر قدرت کنسول اکس باکس وان اکس باشد. این کنسول از 12 گیگ حافظه GDRR5 پشتیبانی می کند. در واقع، اکس باکس وان اکس معادل یک کامپیوتر قدرتمند است که دردسرهای مربوط به رایانه شخصی را ندارد. به جرات می توان گفت که میراث مایکروسافت معادل یک کامپیوتر با 16 گیگ رم به همراه یک کارت گرافیک GTX 1070 است. 500 دلار اصلاً قیمت بالایی برای چنین بازخوردی نیست.

همانطور که در کنفرانس مایکروسافت توضیح داده شد، کنسول اکس باکس وان اکس در تاریخ 16 آبان و قیمت 500 دلار منتشر خواهد شد. با وجود قیمت 500 دلاری، مایکروسافت با فروش هر کنسول مقداری ضرر نیز می کند. به نظر می رسد تعبیه قطعات سخت افزاری چنین قدرتمند در یک جعبه کوچک برای مایکروسافت بسیار هزینه بر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Sajad Veismoradi

    این خیلی خوبه. وقتی کنسول به این قدرتمندی بیاد بیرون سونی هم برای این که طرفداراش رو حفظ کنه مجبوره دست به کار بشه. نتیجه این رقابت میشه کلی بازی انحصاری برای ps4. یادمون نره هر وقت رقابت بین شرکتای مختلف شدید بشه، افرادی که این وسط حالشو می برن گیمرا هستند? اگه مایکروسافت از همون ابتدای عرضه xbox one یه مقدار عاقلانه تر برنامه ریزی می کرد بهترم می تونست بشه.

  • Ghost

    چارتا بازی درست حسابی بده بیرون چرا نخریم !؟‌ ولی وقتی هیولا بازی درست درمون نداشته باشه با آجر فرقی نداره

  • shayankia

    ایول بریم ماینکرفت 4K بازی کنیم!? ? ?
    جدا از شوخی،500 دلار واقعا برای این قیمت خوبیه،ولی اگه بخوایم یه مقایسه کنیم:
    Ps4pro:پارچی شیشه ای که درون آن بهترین نوشیدنی از بهترین میوه ها(استودیوها) قرار داره.
    Xbox OX:پارچی بلوری با تراشکاری فوق العاده که بدون کوچکترین خطایی مایع درون خود رو خالی میکند. در آن دوغ آبعالی با رزولوشن 4k قرار دارد.
    دیگه فک کنم خودتون فهمیدید.

  • moein

    گول بازی های تبلیغاتی شرکت های امریکایی رو نخورید...برای مصرف کننده فرقی نمیکنه که بازی ساختن برای یه کنسول چقد سخت یا اسون باشه...با تفاوت قیمت صد دلاری و فراگیر نشدن تلویزیون های 4k بنظر من بهترین گزینه ps4 pro هستش که اگه اون نوع تلویزیون ها فراگیر هم بشه بازم کارایی داره...مطمعن باشید تا اونموقع هم دوباره نسل جدید کنسول ها اومده تو بازار

  • D D

    پلی استیشن ۴ پرو ×10 < ایکس باکس وان ایکس

  • Rooz5eh

    منبع مالى نامحدود + يه تيم قوى + وقت كافى گذاشتن و سر سرى معرفى نكردن = يه كنسول خوب با مهندسى عالى

  • MR.SRT

    us vs Japan

  • behzad

    خیلی خوبه فقط وقتی
    god of war
    نشه بازی کرد بدرد نمیخوره

  • امیرحسین زنگنه

    با این وجود برای گیمرهای حرفه ای بهترین چیزه. از لحاظ سخت افزار که کار خودشو کرد دیگه امیدوارم بچسبه به بازی های انحصاری و تو این زمینه هم خودی نشون بده.

  • Shahriar

    بیصبرانه منتظر این هیولا هستیم، اوناییم که میگم انحصاری نداره چشماشون رو باز کنن، هم به انحصاری های قدیمی هم به کنفرانس های آینده، مایکروسافت پیش از موعد چیزی معرفی نمیکنه،چون برای مشتریانش ارزش قائله و اونا رو بیخودی منتظر عرضه نمیذاره

    • Metal

      اتفاقا مايكروسافت فقط به فكر خودش هست
      الان اينقدر بين XBOX ONE S و نسخه X فرق هست كه شخصى كه تازه نسخه Sو خريده بايد بندازه دور ! چون اختلاف قدرت چهار برابرى داره
      در حالى كه همون موقع كه XBOX ONE S اومد ميتونست شخص PS4 pro بخره كه الا ن اختلاف زيادى با وان ايكس نداره
      شخصى هم كه PS4 عادى خريده باز ميتونه بازيهاى PS4 pro و با كيفيت كمتر بازى كنه ولى براى XBOX ONE S ديگه دورش تموم شد !

      • Shahriar

        اتفاقا برعکس گفتید،اولا مایکی رو هر وان ایکس هیچ سودی نمیکنه،دوما خیلی با پی اس پرو تفاوت داره،سوما با وان اس میشه همه بازی های وان ایکس رو اجرا کرد،فقط در وان ایکس شرایط اجرا بهتره،چهارما حالا حالا نسل جدید نمیاد، شما میدونی چقدر باید پول بدی تا بتونید این قدرت رو با این اندازه کوچیک رو یه pc فراهم کنید؟به اینا هم فکر کنید

        • Sajad Veismoradi

          والا نسل قبلی که 2005-2006 هر دو کنسول از سونی و مایکروسافت معرفی شدند و تا 2013 هم فاتحه جفتشون خونده شد (دور و بر 7 سال). چون سرعت پیشرفتای سخت افزاری بیشتر از گذشته است فکر می کنم در بهترین حالت، این کنسول ها تا اوایل 2019 جواب بدن و بعدش کم کم نسل بعدی بیاد. یعنی این همه کل کل کردن و رجز خوانی برای نهایتاً دو سال هست!!! ول کن برادر من ببین کدوم یکی بیشتر حال میده (بازی انحصاری + گرافیک + ...) همونو بخر

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی