ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست مقاومت اکسپریا XZ Premium؛ حتی آتش هم حریف سونی نمی شود[تماشا کنید]

شرکت سونی در MWC 2017 از بهترین و البته گرانقیمت ترین موبایل خود به نام «Xperia XZ Premium» رونمایی کرد که با داشتن نمایشگر 4K و توانایی فیلمبرداری با نرخ 960 فریم در ثانیه، در ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲۰ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرکت سونی در MWC 2017 از بهترین و البته گرانقیمت ترین موبایل خود به نام «Xperia XZ Premium» رونمایی کرد که با داشتن نمایشگر 4K و توانایی فیلمبرداری با نرخ 960 فریم در ثانیه، در میان پرچمداران کنونی بازار توجه بیشتری را به خود جلب می کند.

حال «JerryRigEverything» کاربر معروف یوتوب که به انجام تست های بی طرفانه مشهور است، پرچمدار جدید سونی را به خانه برده تا با انجام تست های مختلف، مقاومت آن را در مقابل خط و خش، خمیدگی و حتی آتش بسنجد.

پنل های XZ Premium با گوریلا گلس 5 پوشانده شده اند

همان طور که احتمالاً می دانید، پنل های جلو و پشت XZ Premium با گوریلا گلاس 5 پوشانده شده که نوید بخش مقاومت بالا در استفاده روزمره است. جالب اینجاست که سونی در تلفن هوشمند جدید خود برای لنز دوربین نیز از پوشش شیشه ای (بر خلاف Z5 Premium) استفاده کرده که خیال کاربران را از حفظ کیفیت تصویربرداری در دراز مدت راحت می کند.

بخش های بالا و پایین و دکمه های جانبی موبایل مورد بحث از فلز ساخته شده که علی رغم انتقال حس کیفیت بالا، مانند هر جسم فلزی دیگری با گذشت زمان در مقابل خط و خش های ریز آسیب پذیر خواهند بود. نوارهای جانبی در دو طرف دستگاه هم از نوعی پلیمر با کیفیت ساخته شده اند که این قسمت ها نیز طبیعتاً در مقابل اشیاء نوک تیز مقاومت بالایی نخواهند داشت.

اما مهمترین ویژگی مقاومتی اکسپریا XZ Premium، تحمل فشار فوق العاده آن است که پس از خم شدن از هر دو جهت، بدون تغییر کلی در فرم به حالت اول باز گشته و نمایشگر موبایل نیز بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • امیرحسین بهادری

    من پول داشتم این رو به اس ۸ ترجیح میدادم

  • loganlegend

    ژاپن کارش درست بوده و هست هرکی ام ایمان نمیاره به ضرر خودشه

  • heydar hejazi

    سونی هیچ وقت کیفیت رو برای کمیت قربانی نمیکنه. سونی حاشیهاش رو کم نمیکرد چون سونی دیسپلی بهترین تولید کننده صفحه دنیاست و سونی نرفت یه صفحه دیگه بزاره جاش اما الان سونی دیسپلی موفق شده که تولیدات تمام صفحه ایی تولید کنه که حتما جزو بهترینا میشه. من زد اولترا دارم و خدایی چندساله داره برام کار میکنه با وجود ضربات شدید و خیس شدنها و فشارها و بازیهای اچدی که گوشیو مثل جهنم میکنن.

    • فرزاد

      اچدی? نمیشد hd بنویسی؟

  • Ali kjh

    نویسنده جان اگه ویدیو های جری رو قبلا دیده بودی می‌فهمیدی که همه گوشی هایی که صفحه ال سی دی دارن در برابر آتش مقاومن و فقط آمولد ها هستن که آسیب می‌بینند.
    لطف کنید بار بعدی با اطلاعات بیشتر تیتر انتخاب کنید.
    سونی هم خیلی خوب عمل کرده استحکام گوشی واقعا خوب بود

  • shs77

    مقاومتش واقعا عالیه و در هیچ قسمتی ضعف نداشت! تمام ضعف های XZ و Z5 پریمیوم رفع شده و حالا یکی از بهترین هاست از این لحاظ

    • Ali kjh

      تنها ضعفش رو میشه فریم پلاستیکیش رو گفت بقیه چیزاش خوب بود واقعا

  • نیماا

    نویسنده انگار اولین باره که ویدئو از جری دیده. اونکه همه ی گوشی ها رو با آتش تست میکنه. همه هم توی آتش مقاومت یکسانی دارند و فرقی ندارن
    تیتر مسخره ست

    • 2000

      اسمشون جری نیست زک هست

    • مهدی

      خیلی از گوشی ها وقتی در متابل اتش قرار گرفتن پیکسلاشون ا کار افتاده....لطفا با دانش کامل نظر بده دوست عزیز

    • shs77

      منظورشون مقاومت این گوشی بوده که حتی با آتش هم مشکلی واسش پیش نیومد!

  • kamran naseri

    من با هر دو گوشی اس ۸ و ایکس زد پریم کارکردم ، از لحاظ صفحه نمایش صفحه نمایش اس ۸ جذابتر و زیباتر بود ، از لحاظ زیبایی بدنه و طراحی اس ۸ فوق العاده بود ، اما همه میدونیم از لحاظ کیفیت ساخت و عمر گوشی و سرعت ایکس زد پریم بهتره ، خودم هم هواوی انر ۸ دارم وسط اینا متاسفانه اشغال حساب میشد

  • ناصر

    درود بر سونی بسیار عالیه

  • امیرحسین

    @hyhzo....
    خب شما با این حرفت از s8 داری کیفیت سونی رو هم زیر سوال میبری.چون هردو از گوریلا گلس پنج استفاده کردن.

    • hyhzo hyhzo

      من s8 رو با z5 مقایسه کردم از نظر کیفیت

    • hyhzo hyhzo

      منظورم جنس بدنه هست

  • hyhzo hyhzo


    سونی یعنی کیفیت و لوکس بودن ،داداشم s8 گرفته انگار پلاستیک کهنه گرفتی دستت نمیگم گوشی بدیه ولی تو دستت حس لوکس بودن رو به ادم انتقال نمیده

مطالب پیشنهادی