ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری مخفیانه اپل با بزرگ ترین سازنده باتری های لیتیوم یونی خودرو در چین

سال گذشته صحبت هایی در مورد برنامه اپل برای ساخت ماشین های الکتریکی خودران تحت عنوان «پروژه تایتان» به گوش رسید، موضوعی که حتی به صورت ضمنی توسط «تیم کوک» مدیر عامل این شرکت هم تأیید ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۳ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سال گذشته صحبت هایی در مورد برنامه اپل برای ساخت ماشین های الکتریکی خودران تحت عنوان «پروژه تایتان» به گوش رسید، موضوعی که حتی به صورت ضمنی توسط «تیم کوک» مدیر عامل این شرکت هم تأیید شد. پس از کش و قوس فراوان، نهایتاً چند هفته قبل خواندید که اپل از ساخت خودروی برقی هوشمند دست برداشته و قصد دارد پلتفرم رانندگی مستقل را برای ماشین های خودران توسعه دهد.

حال منابع آگاه چینی، از همکاری اهالی کوپرتینو با بزرگ ترین سازنده باتری در این کشور خبر می دهند. خبرگزاری Yicai Global می گوید اپل پروژه ای محرمانه را با شرکت بزرگ CATL پیش می برد. این کمپانی بزرگ ترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی به شمار می رود و در استان فوجیان فعالیت می کند.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، شاید بتوان گفت پروژه تایتان دوباره به سمت ساخت خودروی کاملاً الکتریکی تغییر مسیر داده و صرفاً توسعه سیستم خودران مد نظر نیست. از طرفی همکاری اپل با CATL می تواند پیشرفت قابل توجهی را در این پروژه نوید دهد، زیرا تأمین باتری یکی از معضلات اصلی صنعت خودروهای الکتریکی به شمار می رود و بسیاری از شرکت ها به دنبال حل این مشکل از طرق مختلف هستند.

اگر اپل بخواهد حضور همه جانبه را در حوزه خودروهای الکتریکی داشته باشد، CATL یکی از معدود گزینه های پیش روی آنها برای همکاری خواهد بود. این شرکت آمریکایی همین حالا هم یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان باتری در جهان به شمار می رود، اما نیاز خودروهای الکتریکی کاملاً در مقیاسی متفاوت قرار دارد: باتری یک دستگاه تسلا مدل S تقریباً معادل نیاز 4000 دستگاه آیفون است.

گفتنیست CATL سال گذشته توانست ظرفیت تولید باتری های لیتیوم-یونی خود را سه برابر کند و می خواهد تا سال 2020 به ظرفیت 50 گیگاوات ساعت برسد. بدین ترتیب، آنها دومین تولید کننده برتر باتری های لیتیوم-یونی در سطح جهان خواهند بود. جایگاه نخست در این حوزه متعلق به تسلا/پاناسونیک است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 68peyman

    کارخانه تولید باتری گیگا فکتوری تو آمریکا هست بعد اپل میره سراغ کمپانی چینی

  • @pic

    اگه مخفیانست چطور من دارم میخونم:))

  • ناصر

    باز هم ژاپن پاناسونیک

مطالب پیشنهادی