ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیبورد فارسی در نسخه رسمی iOS 11 همچنان باقی می ماند

اپل به تازگی نسخه جدید iOS را برای محصولات خود عرضه کرده که شامل بهبود عملکرد در بخش های مختلف و اضافه شدن برخی قابلیت های جدید به موبایل ها و تبلت های کمپانی می ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶  |  ۱۰:۵۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل به تازگی نسخه جدید iOS را برای محصولات خود عرضه کرده که شامل بهبود عملکرد در بخش های مختلف و اضافه شدن برخی قابلیت های جدید به موبایل ها و تبلت های کمپانی می شود.

اما در این بین یکی از مهمترین ویژگی های سیستم عامل مورد بحث برای کاربران ایرانی، ارائه کیبورد فارسی است که در نسخه بتا حضور داشت و حالا با عرضه رسمی، در نسخه اصلی نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که حضور کیبورد فارسی علاوه بر رفع نیاز به نصب کیبوردهای شخص ثالث، از قابلیت پیش بینی و اصلاح کلمات نیز برخوردار بوده و تجربه کاربری استانداردی از تایپ به زبان فارسی را در محصولات اپل به ارمغان می آورد.

گفتنی است کیبورد فارسی iOS مربوط به کشور ایران بوده که در بخش «Language & Region» قابل مشاهده است:

iOS
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محمد

    حروف گچپژ در کیبورد عربی حضور داشت ولی اپل حالا به خودش زحمت داده اسم کیبورد رو عوض کرده نویسنده دیجیاتو هم سر از پا نمیشناسه که وای چی شده اپل صاحب های چهار میلیون آیفون تو ایران رو آدم حساب کرده

  • 1980vs2017

    بازم اهانت کرده به ایرانی ها و‌زبان فارسی اضافه کرده !!

  • PC Games

    خسته هم نباشن
    پس از ده سال ناقابل فهمید مصرف کننده ایرانی هم وجود داره
    متاسفم

  • ed.salvatore

    حرکت بس ناجوانمردانه عجیبه
    هم تو لیست کشور ها اضافه شده هم کیبوردش حالا چرا اپ های فارسی حذف شده
    عجیبه!
    البته یه چیز دیگه هم عجیبه اینکه اندرویدیا چرا فقط ایندفه مسخره میکنن ...نمیگن نه به محصولات اپل...خواهش میکنم فقط یه نفرتون این جمله رو زنده نگه داره

    • آریا

      طبق تحریمهای مالی و بانکی گوگل و اپل و... مجبور به حذف اپ هایی شده اند که پرداخت درون برنامه ای با شماره حساب های نامشخص در خارج ایران دارند همچنین شماره حساب هایی که به بانکهای جهانی وصل نیستند .
      اگه شماره حساب به بانک جهانی متصل باشد ، گوگل و اپل و... به آنها کار ندارند. فقط همون اپها هم از اپ استور حذف شده .

  • Hadi.TJ

    البته یه نکته ناگفته دیگه هم هست، اونم اینکه تو iOS 11 برخلاف نسخه های قبلی تو قسمت Region کشور ایران هم اضافه کرده، که به نظرم این خبر شاید مهمتر از کیبرد فارسی باشه...چون کیبرد فارسی رو شاید بشه گفت مثلا برای افغانی ها اضافه کرده ، ولی چون کشور ایران رو تو region اضافه کرده به نظرم پیشرفت بزرگیه...با آرزوی برگشت تقویم شمسی وهمچنین اضافه شدن سیری فارسی به iOS

  • عرفان شمائلی

    خوشم میاد تا نداره میگین این چیه که فارسی نذاشته...حالا که گذاشته هم مسخرش میکنین که گذاشته???من خودم اندروید دارما کلی گفتم

  • هادی وش نیا

    شگفت زده شدم???

  • yashar

    واو اپل چه نوآوری کرده تو این نسخه از آی او اس اصلا من تا حالا تو هیچ موبایل اندرویدی نه کیبورد فارسی دیده بودم نه منو فارسی?

  • آریا

    کیبورد توکار عربی و فارسی قابلیت خاصی نداره نه کلمات پیشنهادی نه چیز دیگه من که مدتهاست از swiftkey استفاده میکنم

  • جدا از این قابلیت خفن، دلم واسه اونایی میسوزه که با فینگلیش تایپ کردن یا استفاده از "ي" کلاس میذاشتن?? یعنی عاشق کلاس گذاشتن مردم ایرانم? خب دیگه iOS11 هم کیبورد فارسی داره. هرکی فینگلیش یا عربی بنویسه کلاس پایین حساب میشه چون گوشیش قدیمیه و به iOS11 آپ نشده??????

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی