ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بیل گیتس: از موبایل اندرویدی استفاده می کنم

ویندوز ۱۰ موبایل همانطور که می دانید این روزها حال و روز خوبی ندارد؛ البته این گفته بدان معنا نیست که قبلا سیستم عامل موبایلی مایکروسافت شرایط بهتری داشته است. همانطور که در خبرها خوانده ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۴ مهر ۱۳۹۶  |  ۱۵:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ویندوز ۱۰ موبایل همانطور که می دانید این روزها حال و روز خوبی ندارد؛ البته این گفته بدان معنا نیست که قبلا سیستم عامل موبایلی مایکروسافت شرایط بهتری داشته است.

همانطور که در خبرها خوانده اید تنها برخی شرکای مایکروسافت تولید موبایل برای این پلتفرم موبایلی را متوقف کرده اند اما شمار قابل توجهی از چهره های شناخته شده آن دیگر تمایلی به استفاده از این پلتفرم موبایلی ندارند.

حالا بیل گیتس مدیرعامل اسبق مایکروسافت نیز خبر داده که هم اکنون از یک موبایل اندرویدی [البته نامعلوم] استفاده می کند و ساتیا نادلا مدیرعامل کنونی این شرکت نیز برای نخستین بار اعتراف نموده که در جلسه تصمیم گیری برای خرید واحد موبایل نوکیا نظر مخالفش را به بالمر اعلام کرده است اما این مساله تاثیری در تصمیم گیری مدیرعامل وقت شرکت مورد بحث نداشته.

گیتس چندی پیش هم که مصاحبه ای با خبرنگار فاکس نیوز در رابطه با برنامه واکسیناسیون جهانی بنیاد بیل و ملیندا انجام داد، تایید کرد که مدتی است ویندوز فون را کنار گذاشته و در مقابل از یک موبایل اندرویدی استفاده می کند.

با در نظر داشتن رویگردانی اخیر گیتس از موبایل های اپل، به نظر می رسد که انتخاب اندروید از جانب وی ناشی از عدم اطمینان او به موبایل های ویندوزی است، هرچند که او هنوز هم از کامپیوترهای ویندوزی استفاده می کند.

اما در اینجا بد نیست اشاره کنیم که رای منفی نادلا به خرید واحد موبایل نوکیا دقیقا هم به خاطر مخالفت وی با محصولات مبتنی بر ویندوز فون نبوده است. او در واقع آینده خوبی را از این خرید نمی دیدید. البته تاریخ خود در مورد درستی یا نادرستی تصمیم وی قضاوت خواهد کرد فعلا اما می دانیم که دیدگاه نادلا در رابطه با «فعالیت مایکروسافت در حوزه موبایل» به ارائه اپلیکیشن ها و سرویس ها مختلف برای پلتفرم های دیگر مربوط می شود.

بنابراین همانطور که گفته شد سه تن از مدیران فعلی و سابق مایکروسافت چندان هم به ایده ویندوز موبایل باور ندارند [دست کم نه به آن شیوه ای که ما مدنظرمان هست]. با این همه، فعلا می توان امیدوار بود که نادلا همچنان ایده هایی برای سرفس فون داشته باشد که با آموخته های امروز ما در مورد خصوصیات این محصولات متفاوت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • rashedi

    استفاده کن خوبه

  • behzad

    خودش از اندروید استفاده میکنه بعد چند نفر میگن ویندوز فون ?

  • Mohammad

    جیگر منی بیل گیتس?

  • usef abbasi

    زنده باد گوگل

    • mohammad makarem

      چه ربطی داشت

  • Chris Redfield

    من تقریبا با تمام سیستم عامل های موبایلی کار کردم و هیچ کدوم به اندازه ویندوزفون برام لذتبخش نبودن
    خیلی فوق العاده بود
    حیف که با تصمیمات غلط نابود شد :(

  • ABCD EFGH

    این که دیگه مردنی شده هیچی هنوز از UWP نمیدونه فکر میکنه مثل ویندوز موبایل های سال 2000 هست. اگه نمیدونید UWP ینی چی برید جستجو کنید. بهترین پلتفرم در حوزه مولتی دیوایس. مثل ios نیست که برای هر گوشی یه سیستم عامل مخصوص اون گوشی باشه مثلا سیستم عامل آیفون 10 با آیفون های معمولی و تبلت های آیپد فرق داره.

    • FarhaD

      مثلا سیستم عامل گوشی ویندوزی و کامپیوتر ویندوزی و ایکس باکس و هالولنز و هاب باهم فرق دارن با این که اسم همشون ویندوز هست
      در ضمن بیل گیتس یکی از قدیمی های دنیای تکنولوژی هست
      راستی فرق بین بیت و بایت رو میدونی؟

    • mohammad makarem

      کلاس چندمی

    • Amir Abdollahi

      لطف کن و ببنید دهنتو! احمقایی مثل تو که هنوزم تعصب دارن رو سیستم عامل فاجعه ی ویندوز موبایل مرزای حماقت رو جابجا کردن جدا

مطالب پیشنهادی