ساتیا نادلا می گوید ویندوز حالا تنها 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد
طی مصاحبه ای جالب با خبرگزاری بلومبرگ، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به صحبت درباره میزان گستردگی اکوسیستم ویندوز پرداخته است. گذشته از ممانعت مجدد نسبت به صحبت درباره تجارت موبایل های مایکروسافت، نادلا می گوید ...
طی مصاحبه ای جالب با خبرگزاری بلومبرگ، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت به صحبت درباره میزان گستردگی اکوسیستم ویندوز پرداخته است. گذشته از ممانعت مجدد نسبت به صحبت درباره تجارت موبایل های مایکروسافت، نادلا می گوید که ویندوز حالا تنها 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این در حالی است که بنابر اعلامیه رسمی مایکروسافت در سال 2014، تصور می شد 1.5 میلیارد کاربر رایانه های شخصی در حال استفاده از ویندوز باشند.
این موضوع خیلی ساده نشان می دهد که میزان کاربران ویندوز روی پلتفرم پی سی، در حال کاهش است و ضمناً دلیل توقف رشد کاربران ویندوز 10 پس از دستیابی به رقم 400 الی 500 میلیون نفر را توضیح می دهد؛ آن هم در حالی که طی سال 2016، بالغ بر 260 میلیون پی سی فروخته شده است.
با این دانش، می توان گفت که اکوسیستم ویندوز تقریباً در جایگاهی برابر با اکوسیستم iOS اپل قرار دارد که گفته می شود آن هم از طریق دیوایس های گوناگون، در دسترس 1 میلیارد نفر قرار گرفته است. با این همه نادلا تاکید می ورزد که ویندوز همواره مهم بوده اما حالا صرفاً یک بخش از سبد محصولات گسترده مایکروسافت به حساب می آید.
در بخشی دیگر از مصاحبه، مجدداً این سوال مطرح شد که آیا مایکروسافت باز هم موبایلی خواهد ساخت یا خیر. نادلا به صراحت می گوید که تمرکز مایکروسافت بر «ابداع دسته بندی ها و ابداع دوباره دسته بندی ها» است و تمایلی به ورود به دسته بندی هایی که اشباع شده اند ندارد. مدیرعامل مایکروسافت به عنوان مثال به هولولنز اشاره می کند که قوانین فعلی در زمینه دیوایس های بدون سیم موبایل را زیر پا می گذارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا عجیبه! اما نکته قابل تاملی که هست کاربرای روسی و چینی و ایرانی زیاد ویندوز هستند که هیچ کدوم از نسخه اصلش استفاده نمیکنند و همین موجب پایین اومدن این آمار میشه. به منظور رعایت فرهنگ کپی رایت و استفاده از امنیت و سرعت بالای ویندوز به نظرم مناسبه که یه سری به خود سایت MICROSOFTLICENSE.COM بزنیم
این نادلا داره چیکار میکنه مایکروسافت که کلا این چند سال سهامش افت کرده ویندوزفون که کاملا مرد داشت رشد میکرد بالمر سرعت و همه چیزش درست داشت کار میکرد نادلا خرابش کرد با این برنامه اینستایدر این سیستم جدید بهتر که نکرد هیچ بدتر هم کردش ویندوز هم که دیگه افت کرده دیگه هم نسخه جدیدی نمیاد همین ۱۰ فقط اپدیت میگیره هیچ هیجانی نداره آفیس و... هم که به فراموشی سپرده شده فقط شده آژور آژور آژور اصلا کاربر های عادی هدف قرار نمیده اصلا شده مثل اوراکل فقط کاربر هایی که کارای تجاری و... دارند مایکروسافت داری چیکار میکنی؟? ? ? :microsoft:
چی میگی برادر؟ یه سرچ میکنی قبل از اینکه حرف بزنی ؟ اینجا فروم تخصصی هست نه شیکمی.
از زمانی که نادلا رئیس مایکروسافت شده، ارزش سهام مایکروسافت تقریبا ۲ برابر شده! یعنی تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار افزایش ارزش کمپانی! بازم اگه سخته، ارزش کمپانی مایکروسافت تو این ۳ سال، به اندازهی درامد ۵ ۶ سال نفت کل کشور ایران افزایش پیدا کرده! بعد میگی ارزش سهامش افت کرده؟ ویندوز افت کرده؟ خدایا.
ماشالله . تو نباشی میشه ۹۹۹۹۹۹ نفر ( تقریبا )
منم یکی از کاربراش هستم???
اپل ۱میلیارد نفر فکر نکنم کاربر داشته باشه
اونایی که منفی دادن دقیقا از چیه اوپن سورس بدسون میاد؟
ازینکه این حقو به کاربر داده بدون اینکه هزینه اضافه ای بپردازه یه سیستم عامل خوب و کلی برنامه داشته باشه؟ازینکه میگه کاربر بتونه کد منبع برنامه هارو بخونه تا اگر در پشتی توش بود یا سرقت اطلاعات و یا ناامنی متوجه بشه؟یا اینکه این حقو بهت داده وقتی نرم افزاری رو خریدی مال خودته و اون خودتی که تصمیم میگیری کپی کنی به دیگران بدی یا ندی؟یعنی واقعا اونایی که منفی دادن از حقوق اولیه خودشونم متنفرن ؟
بیش از ۹۵ درصد مردم استفاده عادی میکنن و اپن سورس بجای اینکه به کارشون بیاد واسشون پیچیده تر و بدتره
ولی قطعا برای کاربرای حرفه ای لینوکس بهتره
حالت یه جور امانت مثل ماشین شخصی می مونه شما می تونی ازش خوب نگهداری کنی یا اتیش بزنی نصفش کنی ولی نمی تونی به دیگران آسیب بزنی
به نطرم کاملا ره درستی در پیش گرفته که خودشو از ویندوز جدا میکنه ، هوش مصنوعی ، واقعیت افزوده و مجازی ، و و و انا الان حرف های زیادی برای گفتن دارن
متنفرم از ساتیا نادلا.
این از گند زدنش به ویندوز. ویندوز فون رو هم که به دیار باقی شتابوند! اکس باکس رو هم که اول نسل نابود کرد با اون سیاست های مسخرش.
#لطفا دیگه به چیزی دست نزن
یکی از موفق ترین آدمای دنیاس
اگه این نبود مایکروسافت نابود میشد
واقعا حیف ویندوز ... این هندی زاده از اولش هم معلوم بود گند میزنه . اول ویندوز فون رو نابود کرد بعدشم به قول خودش خواست برنامه های مایکروسافت رو در دیگر پلتفرمها رایج کنه که اونم نتونست
از زمانی که نادلا رئیس مایکروسافت شده، ارزش سهام مایکروسافت تقریبا ۲ برابر شده! یعنی تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار افزایش ارزش کمپانی! بازم اگه سخته، ارزش کمپانی مایکروسافت تو این ۳ سال، به اندازهی درامد ۵ ۶ سال نفت کل کشور ایران افزایش پیدا کرده!
قربونت برم:| شمایی که از نسخه های کرک شده استفاده میکنین و درجریان بطن پیشرفت تکنولوژی نیستین به نظرم بهتره از اخبار مطلع باشین بعد صحبت کنین
به نظرم کاهش آمار یه دلیلش اینه که کلی آدم از نسخه کپی استفاده میکنن و اینا برا همین ثبت نمیشه وگرنه خیلی کاربر داره ویندوز