ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قوانین سخت گیرانه چین در برابر تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی

مقامات کشور چین اخیراً اعلام کرده اند تولیدکنندگان که به دنبال تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی هستند باید ابتدا با تولید اتومبیل هایی با با کمترین میزان آلودگی یا آلودگی صفر به امتیاز ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۷ مهر ۱۳۹۶  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مقامات کشور چین اخیراً اعلام کرده اند تولیدکنندگان که به دنبال تولید اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی هستند باید ابتدا با تولید اتومبیل هایی با با کمترین میزان آلودگی یا آلودگی صفر به امتیاز لازم دست پیدا کنند و سپس فعالیت هایشان را ادامه دهند. این قانون جدید تمام خودرو سازانی که بیش از 30 هزار اتومبیل متکی بر سوخت فسیلی در سال تولید یا وارد می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد.

دولت چین از خودروسازان می خواهد که تا سال 2019، حداقل 10 درصد از تولیدات شان الکتریکی باشد و تا سال 2020 میلادی، حداقل 12 درصد. اگر یک خودروساز به اعتبار لازم دست پیدا نکند، باید آن را خریداری کند و یا جریمه می شود.

کشور چین که با آلودگی شدید هوا در شهرهایی مانند پکن و شانگهای مواجه است، حالا بیش از هر زمان دیگری به کنار گذاشتن اتومبیل های متکی بر سوخت های فسیلی ترغیب شده است. البته چین در این مسیر تنها نبوده و کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا نیز برای ممنوعیت کامل فروش اتومبیل های سوخت فسیلی تا سال 2040 برنامه ریزی کرده اند.

گفتنی است که مقامات چینی در ابتدا برنامه داشتند به صورت ناگهانی، فروش و تولید اتومبیل های سنتی را ممنوع کنند که از نظر تحلیلگران، حرکتی «بیش از حد جاه طلبانه» تلقی شد. این قانون جدید نشان می دهد که پیاده سازی تصمیم پیشین آنقدرها آسان نبوده و البته حالا تولیدکنندگان اتومبیل فرصت دارند که خود را برای تغییرات آتی آماده کنند.

کمپانی هوندا که قصد دارد سال آینده اتومبیلی الکتریکی را روانه بازار چین کند در بیانیه ای گفته است که برای دستیابی به هدف استفاده کامل از این نوع اتومبیل ها آماده است. سایر کمپانی های حاضر در چین هم از همین حالا حضوری هرچند کمرنگ در حوزه اتومبیل های الکتریکی داشته اند و قطعاً از تغییراتی که در سال های آتی به وجود می آید نفع خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ahooramazda

    تمام کشورها دارن به سمت بهتر شدن میرن به جز ایران که اتفاقا همه رو دشمن خودش میدونه.!!!

    • asasoal

      دشمن اول ما در داخل است که نخبگان را صادر و تشویق به خروج می کند اگر هم به زبان مزورانه اش نرفت (مثل مهندس آرین) با تهدید به قتل بیرونش می کنند.

  • D D

    باید این تو کشور ما هم باشه. بعضی مسئولین مفت خور که فقط دنبال منافعشون هستن، نذاشتن که اولین خودروی الکتریکی دنیا تو ایران به تولید برسه. ما که دویست سال از نظر خودروهای دیزلی و فسیلی عقبیم، لاقل میزاشتن توی حوزه خودروی الکتریکی اولین باشیم. مردم این انتخاب شماست که این بلاها به سر ما میاد

    • asasoal

      اصلاح کنم، اولین خودوری هوشمند الکتریک دنیا که حدود 16 سال قبل توسط آقای جمشید آرین اختراع و نبدیل به محصول شد در حالی که در آن زمان هنوز شرکت معظم تسلا بوجود نیامده بود. و در اروپا هم چنین محصولی روانه بازار نشده بود. بقول آقای آرین ما می توانیم اما چرا قرار است که نتوانیم . بله دوستان ما می توانیم اما به ما القا می کنند که نمی توانیم....

  • تکنولوژی برتر

    دم دولتمرداش گرم که بهتر از بقیه کشورهای حتی اسلامی حرومو حلال حالیشون میشه و به فکر مردمشونن.

  • Hamed_Naseri_1

    ما تمام خودروهای سوخت فسیلی چین رو میخریم
    جای نگرانی نیست
    اگه کسی هم خواست خودروی برقی تولید کنه بلایی به سرش میاریم که پرتش کنه توی سد کرج

  • ناصر

    دولت چین نگران نباش هرچی اشغال داری بفرست ایران

مطالب پیشنهادی