ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پلی استیشن 4 به فروش بیش از 67 میلیون دستگاه رسید

سونی همچنان در فروش پلی استیشن 4 موفق عمل می کند. گزارش مالی جدید منتشر شده از سمت سونی تا تاریخ 30 سپتامبر سال جاری میلادی، نشان می دهد که سونی موفق شده تا 67.5 ...

شایان کرمی
شایان کرمی منتشر شده در ۱۲ آبان ۱۳۹۶  |  ۱۵:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی همچنان در فروش پلی استیشن 4 موفق عمل می کند. گزارش مالی جدید منتشر شده از سمت سونی تا تاریخ 30 سپتامبر سال جاری میلادی، نشان می دهد که سونی موفق شده تا 67.5 میلیون نسخه از کنسول پلی استیشن 4 را به فروش برساند.

این رقم در مقابل 63.3 میلیون نسخه ای که سونی از این کنسول تا پایان یک چهارم ابتدایی سال جاری میلادی به بازار عرضه کرده بود، رقم قابل توجه ای محسوب می شود.

با توجه به عمر چهارساله پلی استیشن 4، این دستگاه با سرعت دو برابر کنسول نسل قبلی سونی یعنی پلی استیشن 3 در زمان مشابه، به فروش رفته است. پلی استیشن 3 در زمانی مشابه نسبت به پلی استیشن 4، تنها موفق به فروش جهانی 33.71 میلیون نسخه شده بود.

البته از جهت دیگر، کنسول نسل ششمی سونی یعنی پلی استیشن 2 که مقام پرفروش ترین کنسول تاریخ را نیز در اختیار دارد، در زمانی مشابه و تا سال 2004 میلادی، موفق به فروش 81.39 میلیون نسخه ای شده بود.

پلی استیشن 2، در نهایت به فروش بیش از 157 میلیون نسخه ای رسید تا مقام پرفروش ترین کنسول خانگی تاریخ را برای مدت زمانی طولانی یدک بکشد.

پلی استیشن 4 درمقایسه با رقیب خود یعنی ایکس باکس وان که تنها به فروش نزدیک به 31 میلیونی رسیده، عملکرد موفق تری داشته است. همزمان کنسول موفق نینتندو تا کنون به فروش بیش از 6 میلیون نسخه ای رسیده و کنسول نسل قبلی سونی یعنی پلی استیشن 3 نیز، بیش از 86 میلیون نسخه فروش داشته است.

نظر شما چیست؟ دلایل موفقیت پلی استیشن 4 نسبت به ایکس باکس وان و حتی پلی استیشن 3 را در چه موضوعی می بینید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • روزبه

    پی اس فور عالیه
    قدرت عالی
    ظاهر عالی
    انحصاری عالی
    دستشو به اندازه ایکس باکس دوست ندارم ( نسبت به ایکس باکس 360 میگم فک نکنم فرق زیادی با وان داشته باشه)
    بازی هاشم تو ایران فراوونه برعکس ایکس باکس که بازی هاش تو شهرستان کم یاب و گرونه
    فقط اگه تو انحصاریاش گیرز اف وار رو هم داشت خوب می شد

  • HiKa

    زیبایی یعنی PS4 Slim رنگ Silver...

  • Meysam-Tn2

    من اگ بخوام نسل هشت بخرم ... فقط خدای جنگ برام کافیه که پلی استیشن بخرم ... با بازیای ایکس باکس اصلا نمیتونم ارتباط برقرار کنم :/

  • Ali kjh

    @xiaomi
    دسته و ظاهر و کیفیت رو خیلی باهات مخالفم
    دسته اکس باکس که همه دیگه میگن برتره!
    ظاهر هم علاوه بر کوچیک تر بودن و اون طراحی رترو اکس باکس کاملا سلیقه ایه که مثلا من به شخصه اکس باکس رو بیشتر میپسندم و ساده تر و شیک تره بنظرم.
    کیفیت هم اگه کیفیت ساخته که دوتاشون در یه سطح هستن ولی بازم من با کیفیت پلاستیک وان اس بیشتر حال کردم یه حالت استحکام بهتری داشت.
    اگر هم تو بازی ها منظوره که اونم تقریبا هیچ اختلافی بینشون نیست الان و نسبت به اول نسل خیلی اختلاف کم شده.
    در کل همه چیز به شخص ربط داره که کدوم کنسول رو انتخاب کنه

    • xiaomi

      داش من دسته اکس باکس وان اس رو دست گرفتم در حد دوال شاک ۴ نیست... و توی انحصاری ب گرد سونی نمیرسه... از لحاظ قیافه هر کس میاد خونه ما ی دور میره نگاش میکنه میگه این چیه دست میکشه بهش اصلا مثل آینده میمونه

    • جانی سینز علیه کریتوس

      آخرین رویداد سونی و دیدی که میگی بازیاشون تو یه سطحن.ضمنا از نظر من فرم دسته های ایکس باکس یه جوریه،مخصوصا جای آنالوگاش.

  • xiaomi

    سخت افزار بهتر... کیفیت بهتر... دسته ی بهتر... انحصاری بهتر... قیمت بهتر... ظاهر بهتر.

  • LOGANLEGEN

    اون 12345 رو آدم حساب میکنی؟

  • samnaghavi

    درک نمی‌کنم چرا باید وسط خبر تحلیل فروش یه کنسول یه عده دیگه بیان تو کامنت ها به کنسول رقیب درود بفرستن و به این یکی توهین کنن که چی بشه اخه

  • سعید حنیفی

    چند دلیل میتونه داشته باشه! اول اینکه سخت افزار ضعیفتر xbox نسبت به پای استیشن ۴، دوم اینکه بازاریابی ضعیف مایکروسافت و سیاستهای غلط این شرکت در ابتدای نسل ! وسوم اینکه کنسول سونی چندین بازی انحصاری معروف و موفق داره که متأسفانه کنسول xbox ازش محروم هستش. the last of us , uncharted, God of war, و مهمترینش دث استرندینگ هیدئو کوجیما !! البته این نظر شخصی بندس

  • علی بحرینی

    سری کنسول های پلی استیشن خدای کنسول های دیگر هستن من خودم زمانی بین 4 تا 5 تا پلی 1 داشتم و خیلی از خاطراتم از اون دورانه

  • عادل حقیقی

    انحصاری های عالللللی
    بازاریابی موفق

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی