ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل شاتل از ارائه اینترنت شبانه در کنار تعرفه جدید خبر داد

شرکت شاتل روز گذشته قیمت‌های طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد که با گلایه‌هایی از سوی کاربران رو به رو شد. گلایه اصلی، عدم وجود طرح تشویقی شبانه‌ای است که اکنون بسیاری از افراد به ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۲ آذر ۱۳۹۶  |  ۱۸:۳۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرکت شاتل روز گذشته قیمت‌های طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد که با گلایه‌هایی از سوی کاربران رو به رو شد. گلایه اصلی، عدم وجود طرح تشویقی شبانه‌ای است که اکنون بسیاری از افراد به آن متکی شده‌اند. «احمدرضا نخجوانی»، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل در مصاحبه‌ای با دیجیاتو خبر می‌دهد که شاتل بسته‌های شبانه را فراموش نکرده و در آینده نزدیک برنامه‌های خود در خصوص بسته‌های تشویقی اینترنت شبانه را نیز اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل شاتل که عقیده دارد از سال‌ها گذشته تا کنون قیمت اینترنت به یک ثبات رسیده بود، به عملکرد سازمان رگولاتوری در دیکته کردن نحوه سرویس‌دهی معترض است: «بر اساس مصوبه ۲۶۶ سازمان رگولاتوری، از حاکمیت به ما دستور داده شده است تا باید شیوه ارائه سرویس را تغییر دهیم. در اقتصاد آزاد و باز، چنین چیزی بی‌معنی است که یک نهاد به شرکت خصوصی دستور دهد باید به چه شکل و با چه قیمتی خدمات خود را ارائه دهد.»

نخجوانی باور دارد که چنین فضایی، باعث می‌شود تا شرکت‌هایی که سهم کمتری از بازار دارند دست به کارهایی بزنند که در نهایت به زیان خودشان است: «در این حالت شرکت‌ها برای جذب مشتری قیمت‌های عجیبی ارائه داده و شروع به خودزنی می‌کنند. گاهی این شرکت‌ها بسیار کوچکند و سهم چندانی ندارند، درحالی که بیشترین کاربر اینترنت خانگی در ایران متعلق به شاتل است. طرح اولیه‌ای که ما پیش از دیگران ارائه دادیم بر اساس توافقات قبلی بود، ولی در نهایت دیدیم که شرکت‌های دیگر برخلاف صورتجلسه‌ای که امضا کرده بودند طرح ارائه کردند. در این شرایط بسیاری از شرکت‌ها آسیب جدی خواهند خورد، از جمله خود شاتل. با این حال پای حرفمان می‌ایستیم.»

اما آیا با توجه به کاهش درآمد با تعرفه جدید، شاتل و سایر شرکت‌ها باید مدل درآمدی خود را تغییر دهند؟ نخجوانی در پاسخ به این پرسش دیجیاتو می‌گوید که شاتل به دنبال کاهش هزینه‌هاست و از سوی دیگر باید سیاست‌هایی به کار گرفته شود تا مردم بیشتر از اینترنت مصرف کنند: «در دنیا ۷۰ درصد از اینترنت صرف تماشای ویدیو می‌شود در حالی که مصرف کاربران ایرانی بیشتر وابسته به تلگرام و اینستاگرام است و محتوای ویدویی چندان وجود ندارد که باعث می‌شود درآمدها نیز از حد مشخصی بالاتر نرود.»

مدیرعامل شاتل عنوان می‌کند یکی از راه‌های افزایش درآمد، تشویق کاربران به استفاده از محتوای ویدیویی است و این شرکت به همین دلیل از دو سال و نیم پیش مشغول توسعه پروژه‌های «نماوا» و «شاتل‌لند» بوده است: «ما آینده شرکت خود را در این تغییر مدل می‌بینیم.»

نخجوانی تاکید می‌کند که شاتل تصمیم خروج از این بازار را ندارد و بسیاری از بحث‌های مالی و بورس، به این دلیل بوده است که برخی شرکت‌ها به دنبال خروج بودند: «ما ایستاده‌ایم، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به جلو می‌رویم. تا کنون ده‌ها میلیارد تومان برای پروژه FTTC سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و این در حالیست که هم‌اکنون مشغول سوبسید‌دهی روی پروژه‌های نماوا و شاتل‌لند هستیم اما می‌دانیم این یکی از راه‌هایی است که می‌توانیم هم مصرف اینترنت را در کشور افزایش دهیم هم رضایت کاربران را.»

شاتل ابتدا روز چهارشنبه تعرفه طرح اینترنت غیرحجمی را منتشر کرد و نخجوانی علت حذف شدن و تغییر آن را ابهامات بسیار در مصوبه ۲۶۶ سازمان رگولاتوری می‌داند اما عنوان می‌کند که تعرفه کنونی (که در جدول فوق قابل مشاهده است) با گذشته متفاوت و نفع کاربران این شرکت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • Black Boy

    زنده باشید مدیر عامل شاتل! حقیقتا تا الان بهترین سرویس رو داشتید.

  • ایگارسا آردایی؟!

    مقايسه حجم بين الملل

  • behnam bahmanyar

    من نمیدونم این چه سرویسه غیر حجمی ایه که محدودیت حجمی داره؟

    • ehsan hasani

      بازم این سرویساشون از قبلیا خیلی بهتره.من الان سرویس یک ماهه ارت ۱ شاتل دارم.مثلا نامحدوده ولی سرعتشو انقدر اوردن پایین که عملا هیچ کاری جز باز کردن تلگرام و دانلود کردن چند تا کلیپ فسقلی نمیتونی باهاش انجام بدی.اونم با ۳۰ هزار تومن ماهانه.وضعیت اینترنت ایران خیلی خرابه عملا با این حجما محتوای درست و حسابی نمیتونی دانلود کنی

  • Reza

    با کم فروشی جبران خواهد شد

    • ehsan hasani

      دقیقا درست میگین.سرعت رو انقدر میارن پایین که عملا نتونید کاری کنید.یا حجم مصرفیتون رو زیاد حساب میکنن.مثلا ۱۰۰ مگ استفاده کردی میزنن ۵۰۰ مگ.کی به کیه.نمیتونی ثابت کنی هیچیو تازشم بتونی ثابت کنی جایی نمیتونی شکایت کنی کسی پیگیر نمیشه

  • ami_ald

    توی اینستاگرام پارس انلاین کامنت بزاری بلاکت میکنه واقا موندم توی کارای اینا با این مشتری مداریشون

    • یاسری

      منم پار انلاین دارم زیاد راضی نیستم میخوام شرکتو عوض کنم پظرم فعلا روشاتله

  • oldboy

    حقتونه که درامدتون کم بشه
    چون قبلش پاتونو روی گلوی مردم فشار میدادید و خونشونو میمکیدید
    بنظزم کسب و کار شما بغیر از هزینه که میکردید حد اقل 70 درصد سود داشته براتون با اون قیمتا و شاید 30 در صد هرینه خرید اینترنتتون بوده

  • bahfm

    خودش داره میگه ما تبانی کردیم ولی...
    "طرح اولیه‌ای که ما پیش از دیگران ارائه دادیم بر اساس"" توافقات قبلی بود""، ولی در نهایت دیدیم که شرکت‌های دیگر برخلاف صورتجلسه‌ای که امضا کرده بودند طرح ارائه کردند."

  • H A M E D

    بسته های مخابرات 30 درصد حجمش بیشتره

    • 68peyman

      مخابرات حجم دزدی داره در ضمن کف سرعت برای نت بین الملل رو بجای 128 کیلوبایت صفر میکنه سرعتش هم دروغه من سرویس مخابرات دارم برای وارد شدن به تلگرام و اینستا باید از وی پی ان استفاده کنی

  • ashkan

    میشه لطفا بگید مثلا بسته ی چهار مگابیت که ۱۱۰ گیگ حجم داره چند گیگش بین المللی هست؟

    • هایزنبرگ

      نصفش.

    • hamidic

      الله اعلم

    • امیر رهبری

      دقیقا ۵۵ گیگ. شما یعنی دارید ۵۵ گیگ اینترنت واقعی میخرید. بقیه رسما کلاهبرداری هست.

    • Modav

      نصفش یعنی ۵۵گیگش

  • oldboy

    از وزیر ارتباطات جدید تشکر میکنم که طرحی رو کلید زدن که که باعث تقریبا دگرگونی تعرفه های اینترنت شده که طی چند سال گزشته پیشرفتی لاک پشت وار داشته
    و فعلا حداقل تغییر ها خوب بوده

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی