با گذشت قریب به 6 ماه از بسته شدن غیر قابل پیش بینی سایت ثبت سفارش واردات خودرو و برهم خوردن نظم بازار خودروهای وارداتی، شاهد شنیده شدن زمزمه های تصویب تعرفه های تازه واردات خودرو هستیم که پیش از این نیز به شکل شایعاتی از منابع موثق منتشر شده بود.
آنطور که از خبرهای غیر رسمی بر می آید، ظاهرا جمعی از دولتمردان طرحی را تنظیم کرده اند که در صورت تصویب می تواند بسیاری از برند های معمولی کره ای و ژاپنی را تبدیل به گزینه هایی دست نیافتنی کند.
بر اساس تفاهم نامهای که میان مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رسیده، مقرر شده تا اصلاح نظام تعرفهای صورت گیرد.
در این راستا جدولی از تغییرات تعرفه ای منتشر شده که از بسیاری جهات بی سابقه به نظر می رسد.
۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سیسی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد
۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد
۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد
۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سیسی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد
چنانچه چنین تغییراتی صحت داشته باشد، کلاس خودروهای کراس اوور و سدان ژاپنی کره ای شامل سانتافه، ایکستریل، سورنتو، RAV4 و اوتلندر، کولئوس، سوناتا، اپتیما، کمری و ...به کلی از نظر قیمتی متحول خواهد شد.
البته در حال حاضر نیز به دلیل بسته شدن سایت ثبت سفارش تمامی این خودروها افزایش قیمت قابل توجهی را در بازار تجربه کرده اند و بعضا 60 تا 80 میلیون تومان بیش از نرخ های گذشته به فروش می رسند.
اما آنچه مشخص است اینکه در صورت تصویب چنین تعرفه هایی، نه تنها حباب قیمتی ایجاد شده برای این خودروهای از بین نمی رود بلکه ممکن است خرید خودروهای وارداتی برای قشر ثروتمند جامعه نیز دست نیافتنی شود.

مشکل ما فقط همون ربنا بود که الحمدلله برطرف شد .
بعد از اون داریم رگباری جف شیش میاریم ...
دلار
عوارض خروج از کشور
و اینم خودرو های وارداتیمون
بعدی چیه ...
روزی1200الی1300خودرو وارد کشور میشه بنظرتون روزی یک متر به جاده های کشور اضافه میشه؟
قیمت هارو یه جوری بالا بردن که فقط خودشون بخرن
مگه نظر من سیاسی بود که تایید نمیکنی.ترسو نباش عزیز دل
افسوس به ماو کشورمون که هروز بدبختر و داغون تر میشیم
ترامپ بیا نجاتمون بده
یادتون رفته دفعه قبل که تحریم کردیم
سایپا اومد طرح اقساطی ریخت
گرون تر از دفعه های قبل هم کار دستیاشونو تو پاچه ملتِ جوگیر و ... ما کردن؟؟
ببخشید که این حرفو میزنم
خودمم جزئی از مردمم
اما تا زمانی که شعورمون در این حد نرسه که دارن بهمون زور میگن
و حقمونو طلب نکنیم
و باز هم بریم بخریم
بد تر از اینا حقمونه
دیجیاتو ی بزدل.
کی میاد روزیکه یکی بیاد به دادمون برسه...
فعلا باید یکی به داد دیجیاتو برسه که پستا رو مثل موشک پاک میکنه.
البته توجه کنید که این تعرفه های گمرکی بالا فقط برای مردمه...