ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سانتافه 2018 در میان امن ترین خودروهای آمریکا؛ درخشش کره ای ها در ایمنی

با نزدیک شدن به سال 2018 میلادی، موسسه IIHS نتایج ارزیابی های خود از خودروهای مدل 2018 را منتشر کرده است. بر این اساس از میان تمامی مدل ها، تنها 15 خودرو موفق به کسب ...

سعید علیپور
سعید علیپور منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۳۹۶  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

با نزدیک شدن به سال 2018 میلادی، موسسه IIHS نتایج ارزیابی های خود از خودروهای مدل 2018 را منتشر کرده است. بر این اساس از میان تمامی مدل ها، تنها 15 خودرو موفق به کسب بالاترین امتیاز یا همان Top Safety Pick Plus شده اند. نکته بسیار جالب اینکه از بین این 15 مدل، 6 اتومبیل کره ای بوده و حامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس هستند.

سوبارو دیگر برندی است که درخشش بسیار خوبی داشته و با 4 مدل توانسته بالاترین امتیاز را کسب کند. بعد از این خودروساز ژاپنی مرسدس بنز با 2 و تویوتا، ب ام و و فورد هر کدام با یک نماینده در گروه ایمن ترین ها طبقه بندی شده اند.

در دسته Top Safety Pick که در واقع یک پله پایین تر قرار می گیرد، نام 47 مدل مختلف دیده می شود. در این دسته هم تویوتا با 10 و هیوندای با 9 نماینده بیشترین حضور را دارند.

موسسه IIHS که به سختگیری در امتیازدهی شهرت دارد، خودروسازان را ملزم کرده که برای دریافت عنوان Top Safety Pick Plus، در بخش نوردهی چراغ ها باید امتیاز "خوب" را کسب کنند؛ این نخستین بار است که چنین فاکتوری برای دریافت بیشترین امتیاز از این موسسه لحاظ می شود. گفتنی است بیشتر برندگان در این بخش با تکیه بر آپشن های ارایه شده، توانستند امتیاز مربوطه را دریافت کنند.

علاوه بر این در بخش حفاظت از سرنشین کناری در برخورد از گوشه کاپوت جلو نیز مدل های ارزیابی شونده، باید امتیاز "قابل قبول" یا "خوب" را کسب کنند تا در دسته Top Safety Pick Plus قرار گیرند.

پیش از این اکثر خودروسازان بیشتر بر روی راننده و سمت وی تاکید داشتند که این مساله اخیرا مورد توجه IIHS قرار گرفته و از اکتبر امسال، عملکرد سمت شاگرد نیز به فاکتورهای مورد ارزیابی اضافه شده است.

در پایان بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که هیوندای سانتافه و کیا فورته (سراتو) دو مورد از مدل های کره ای هستند که موفق به دریافت بیشترین امتیاز شده اند. این دو در بازار ایران نیز حضور داشته و جزو خودروهای خارجی محبوب و پرطرفدار به شمار می روند.

در تصویر زیر می توانید نتایج ارزیابی IIHS برای مدل های 2018 را بطور کامل مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ghost

    نمیدونم ناراحت باشم یا خوشحال !
    #تاسف#تاسف

  • Erfan Moti

    فقط خاک بر سر ما با این حکومت مزخرف و کشور داغون

    • ya.alimadad2006

      اگر تو عمرت فقط یک بار یه حرف راست گفته باشی ، همین توهینی هست که به خودت کردی.
      بندهء خدا ، بجای اینکه برید ببینید مشکل از کجاست تا رفعش بکنید ، دارید به خودتون و جامعتون توهین میکنید؟
      مشکل از جای دیگه است عزیز من.
      مشکل از اونجاست که موقع انتخاب رئیس جمهور (که باید خادم ملت باشه) ، به اشخاصی رای دادید که شما مردم رو اصلا آدم حساب نمیکنه و فقط داره از بالا بهتون نگاه میکنه.
      اگر یه مقدار به سبک زندگیشون نگاه میکردید ، اونوقت متوجه میشدید که چه اشتباه بزرگی در انتخابتون کردید!
      اونها ، مرفهین بی درد هستند.
      معلومه که نمیتونن درد شماها رو درک کنن.
      آدم سیر ، از حال آدم گرسنه خبر نداره...

    • ya.alimadad2006

      دولتی که بهش رای دادید باید جوابگو باشه ، نه حکومت.
      اینها از وظایف دولت گل و بلبلی هست که بهش رای دادید.
      خواهشا یک مقدار قانون بخوانید.

  • Erfan Moti

    ما امنیت و راحتی میخوایم چیکار
    ما گوشت جلو توپ لازم داریم

    • ya.alimadad2006

      شما که فرمودید : "امنیت میخواهیم چکار؟"
      قابل توجه حضرتعالی اینکه ، اگه تو کشورت امنیت نباشه ، وضعیتت میشه مثل سوریه.
      اونوقت از ترس گیر افتادن تو چنگال داعشی ها ، روزی هزار بار آرزوی مرگ میکردی.
      خواهشا اول فکر کنید ، بعد حرف بزنید.
      همه چیز ، داشتن ماشین نیست.
      اگه کسی توی درس ریاضیش قوی بود ، نباید سرزنشش بکنید.بلکه باید تو اون درسهایی که ضعیف هست ، ازش بازخواست بشه.
      کار شما هم دقیقا همینطوریه. سپاه داره به وظیفه اش که حفظ امنیت کشوره ، خوب عمل میکنه ، ازش بیزاری میکنید.
      اما مسئولین کشور دارن گند میزنن ، شما هیچی بهشون نمیگید.
      اون موقع که داشتید با رقص و آهنگ برای " دولت تدبیر و امید " رای جمع میکردید ، باید فکر اینجاها رو هم میکردید.
      عقل رو بکار نگرفتید و پیرو هواهای نفستون شدید.
      حالا اونچه که کاشتید رو درو کنید...

  • amir.ap

    دنا پلاس دنده ای کو??? فک کنم اونام تعرفه رو بردن بالا تا ملتشون نتونن دنا بخرن

  • Amir_Safari

    ما هم قراره تعرفه خودرو رو از ۵۰درصد به ۱۳۰درصد افزایش بدیم تا ملت اصن نتونن به ماشین های ایمن نگاه بکنن و بیشتر پراید بفروشیم

  • رضا حسنی

    د از این خودروساز ژاپنی مرسدس بنز ????!!!!

مطالب پیشنهادی